Gå til innhold

"Jeg kan møte deg HVIS jeg orker. HVIS jeg ikke er for trøtt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyren jeg dater sier ofte at vi kan møtes HVIS han ikke er for trøtt. Han er ofte trøtt og sliten etter jobb. Men burde jeg akseptere at han bare sier det? Da føler jeg meg ikke så veldig ... "valgt(?)". Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men det føles ikke så veldig godt at han sier at han kommer HVIS han orker. HVIS han ikke er for trøtt. Så skal jeg sitte og vente på det. Han sier det ofte. Burde/kan jeg si at han må gi meg et svar? Enten så kommer han eller så kommer han ikke. Eller burde det ikke være noe problem at han sier det? Burde jeg bare godta det?  Jeg føler jeg fortjener et svar. Han må da kunne si meg om han kommer eller ikke. Ikke bare kanskje. Jeg føler at alt står på han. Han bestemmer liksom... på en måte(?). 

Anonymkode: edb6c...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No go.

Anonymkode: 6041a...97f

• Liker 7
Skrevet

Du skal i hvert fall ikke sitte og vente på at han skal kjenne etter om han gidder.

• Liker 20
Skrevet

HVIS han ikke kan gi deg et svar, sier du, Greit, jeg finner på noe med 'navn på venninne'. Og så gjør du det. Ikke sitt og vent på ham, fyll kveldene dine med folk som faktisk vil være med deg.

• Liker 21
Skrevet

Dump han. Han er ikke interessert. Alle har sinnsykt mye overskudd til å gjøre ting som er viktig nok for dem. 

Anonymkode: afc2d...12b

• Liker 11
Skrevet

TS her 

Så selv om han ofte er veldig trøtt etter jobb, så er ikke det noen god unnskyldning for å si at han kommer HVIS han ikke er for trøtt? Kan jeg si at jeg må ha et svar uansett? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her 

Så selv om han ofte er veldig trøtt etter jobb, så er ikke det noen god unnskyldning for å si at han kommer HVIS han ikke er for trøtt? Kan jeg si at jeg må ha et svar uansett? 

Han kan slappe av hjemme hos deg? Syns han kan gi deg et svar, han virker ikke særlig interessert. 

Anonymkode: cd68e...5a1

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan slappe av hjemme hos deg? Syns han kan gi deg et svar, han virker ikke særlig interessert. 

Anonymkode: cd68e...5a1

Han bor ca 40-45 min fra meg. Så han syntes vel det er langt å reise hvis han er trøtt (?) 🤔

- TS

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her 

Klart du kan! Du skal jo ikke holde store deler av fritiden din på vent bare for at han forventer det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Amawhatsnot skrev:

Klart du kan! Du skal jo ikke holde store deler av fritiden din på vent bare for at han forventer det.

Nå gjør jeg ikke så veldig mye på fritiden. Er mye hjemme også. Men alikavel så vil jeg ikke at han skal ha "overtaket" og være den som bestemmer osv. Jeg må alltid vente på at han har tid til å møte meg. Og når han da sender melding at han kan/ kanskje kan, så burde han vel i det minste kunne si konkret "ja jeg kommer i dag". Ikke bare kanskje. Hvis jeg har noen planer den dagen han kan, så avlyser jeg mine planer. Alt for å få møte han. Så det er vel det minste han kan gjøre? 

-TS

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bor ca 40-45 min fra meg. Så han syntes vel det er langt å reise hvis han er trøtt (?) 🤔

- TS

Hvorfor reiser ikke du til han?

Anonymkode: 810f1...e95

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor reiser ikke du til han?

Anonymkode: 810f1...e95

Fordi jeg har en sønn. Og jeg har ikke bil. Og vi møtes på kveldstid. Så det er litt vanskelig for meg å komme meg dit. Pluss at han bor med foreldrene. Og det gjør ikke jeg

-TS

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gjør jeg ikke så veldig mye på fritiden. Er mye hjemme også. Men alikavel så vil jeg ikke at han skal ha "overtaket" og være den som bestemmer osv. Jeg må alltid vente på at han har tid til å møte meg. Og når han da sender melding at han kan/ kanskje kan, så burde han vel i det minste kunne si konkret "ja jeg kommer i dag". Ikke bare kanskje. Hvis jeg har noen planer den dagen han kan, så avlyser jeg mine planer. Alt for å få møte han. Så det er vel det minste han kan gjøre? 

-TS

Ja, det er det minste han kan gjøre! 

Og ikke at jeg har noe med det, men siden du skrev at du avlyser planer for å møte ham: ikke gjør det! Ikke vær den kjipe venninna man ikke kan stole på, ikke være hun som får venninnene sine til å føle seg utrolig mye mindre verd enn kjæresten din.

Hvis du avlyser yogaen eller alenebesøk på kino er det selvsagt noe annet.

Endret av Amawhatsnot
  • Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Amawhatsnot skrev:

Ja, det er det minste han kan gjøre! 

Og ikke at jeg har noe med det, men siden du skrev at du avlyser planer for å møte ham: ikke gjør det! Ikke vær den kjipe venninna man ikke kan stole på, ikke være hun som får venninnene sine til å føle seg utrolig mye mindre verd enn kjæresten din. 

Hvis du avlyser yogaen eller alenebesøk på kino er det selvsagt noe annet.

Hvis jeg skal møte venninner så avlyser jeg ikke selvfølgelig. Så slem er jeg ikke 😅 Men noen ganger hvis det er familien eller at jeg skulle noe annet liksom. 

-TS

Skrevet

Hadde ikke jeg giddet. At han sier det så ofte hadde fått meg til å føle at han ikke var spesielt interessert. Å være trøtt og sliten en gang i blant er helt ok, men når det blir veldig ofte så kan man begynne å lure.

• Liker 4
Skrevet

Neste gang han sier dette kan du si at du da lager andre planer for kvelden. At planene bare består av en god middag med en film trenger jo ikke han å vite. Eller så kan du jo selvsagt lage planer med venner, familie eller andre. 

Anonymkode: 8267d...77c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Hadde ikke jeg giddet. At han sier det så ofte hadde fått meg til å føle at han ikke var spesielt interessert. Å være trøtt og sliten en gang i blant er helt ok, men når det blir veldig ofte så kan man begynne å lure.

Hvis jeg har skjønt det riktig, så er han trøtt nesten hver gang etter jobb. Han jobber med å fikse biler. Har man en "bedre unnskyldning" da? 

-TS

Skrevet

Vel, det er dårlig gjort å holde deg på vent. Du er bra nok hvis han ikke har noe bedre å gjøre, liksom. Han må jo kunne planlegge. Du skal selvsagt ikke måtte sitte å vente på at han kanskje eller kanskje ikke gidder å komme, det er jo tid du kunne planlagt og brukt til viktigere ting. Han virker ikke spesielt interessert - eller pålitelig. I en datingfase må man kunne forvente en viss entusiasme, snes jeg.

Jeg hadde avsluttet med denne fyren, hvis dette er noe som skjer ofte. Han høres jo, som sagt, ikke spesielt interessert ut. I tillegg virker han som en giddalaus type. Hvem gidder å være sammen med en som alltid er så sliten etter jobb at han ikke kan gjøre noe? Hvordan blir det å være i forhold med ham? Ha barn sammen med ham? Slike ting hadde nok kvernet såpass i hodet mitt at jeg ikke gadd å satse. Er han syk eller noe, så er det vel forståelig, men hvis han ikke har noen god unnskyldning, så er det jo et dårlig tegn. Hvis han ikke engang orker å møte daten sin, hvordan blir det å få ham til å lage middag, kjøre minstemann på fotballtrening eller klippe gresset? Han høres ut som en egoist som tenker bare på seg selv og hva han gidder, og som ikke har mye tanker for andre og andres tid. 

Anonymkode: b5531...281

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er dårlig gjort å holde deg på vent. Du er bra nok hvis han ikke har noe bedre å gjøre, liksom. Han må jo kunne planlegge. Du skal selvsagt ikke måtte sitte å vente på at han kanskje eller kanskje ikke gidder å komme, det er jo tid du kunne planlagt og brukt til viktigere ting. Han virker ikke spesielt interessert - eller pålitelig. I en datingfase må man kunne forvente en viss entusiasme, snes jeg.

Jeg hadde avsluttet med denne fyren, hvis dette er noe som skjer ofte. Han høres jo, som sagt, ikke spesielt interessert ut. I tillegg virker han som en giddalaus type. Hvem gidder å være sammen med en som alltid er så sliten etter jobb at han ikke kan gjøre noe? Hvordan blir det å være i forhold med ham? Ha barn sammen med ham? Slike ting hadde nok kvernet såpass i hodet mitt at jeg ikke gadd å satse. Er han syk eller noe, så er det vel forståelig, men hvis han ikke har noen god unnskyldning, så er det jo et dårlig tegn. Hvis han ikke engang orker å møte daten sin, hvordan blir det å få ham til å lage middag, kjøre minstemann på fotballtrening eller klippe gresset? Han høres ut som en egoist som tenker bare på seg selv og hva han gidder, og som ikke har mye tanker for andre og andres tid. 

Anonymkode: b5531...281

Ja sant det. Han avtaler heller ikke å møte meg før samme dag. Han avtaler aldri i forveien. Han tar det litt "på sparket" på en måte (?) 

- TS 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har skjønt det riktig, så er han trøtt nesten hver gang etter jobb. Han jobber med å fikse biler. Har man en "bedre unnskyldning" da? 

-TS

Nei, egentlig ikke. Slik jeg tenker så trenger man ikke å treffes hver dag, men om man er interessert så prøver man å få til noen treff i uka. Han kan jo slappe av noen dager og legge seg tidligere sånn at han var mer opplagt. Så kunne han heller avtalt å treffes noen dager for eksempel, men det å la deg sitte og vente på at han kanskje gidder synes jeg blir litt for dumt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...