Gå til innhold

Jeg er klar..han er ikke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en i flere mnd nå å jeg er blitt glad i han!

problemet er at han ikke er på samme plass som meg enda og trenger tid til å rase fra seg.(møttes på et litt dårlig tidspunkt,der han akkurat hadde blitt singel etter mange års samboerskap)

Han trenger mer tid på å bli klar og vil ikke haste inn i ett nytt forhold,noe jeg har forståelse for da jeg selv gikk gjennom samme prosess for noen år siden.

Jeg foreslo at vi kanskje bare skulle avslutte så han fikk gjøre som han ville,fordi jeg klarer ikke å bremse følelsene mine og jeg føler at jeg må beskytte meg selv fra å bli sikkelig skuffet.

Dette ble ikke godt mottatt og han sier jeg kaster bort alt vi har og at jeg heller må bare roe ned å vente til han er klar for et forhold. 

Vi har det jo veldig bra sammen,men jeg burde kanskje finne noen som er på samme plass i livet som meg,men jeg er jo også redd for at jeg ikke finner noen jeg klikker like bra med på alle plan. 

Jeg går frem å tilbake å klarer ikke å finne ut om jeg skal gå eller vente..fantastisk slitsomt! 

Noen som har vært i lignende situasjon som har noen gode råd?

Anonymkode: 4a0e3...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har sterke følelser for han så er mitt råd å vente. Det er så vanskelig å finne noen som man klaffer med, og det er verdt å vente på. Selv har jeg lett i 2 år nå og angrer på "the one that got away" for to år siden... 

Skrevet

Han ønsker å rase fra seg? Det betyr fylla, gutteturer og tilfeldig sex.

vil du sitte på gjerdet å vente mens han har seg med masse andre i tilfelle Jan finner ut at det er deg han vil ha? Nei jeg ville sagt at han kan kontakte meg når han er klar for forhold igjen

Anonymkode: bc9a3...291

• Liker 4
Skrevet

Bullshit excuse. Fatter ikke hvordan dere går på gang etter gang. Han er mest sannsynlig ikke interessert i noe skikkelig seriøst med deg. Si at du er tilgjengelig for et offisielt forhold viss han ønsker det, ellers er det takk og farvel.

Anonymkode: b96c3...fea

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit excuse. Fatter ikke hvordan dere går på gang etter gang. Han er mest sannsynlig ikke interessert i noe skikkelig seriøst med deg. Si at du er tilgjengelig for et offisielt forhold viss han ønsker det, ellers er det takk og farvel.

Er det så enkelt? Jeg er enig i at det i de fleste tilfeller kan skyldes mangel på interesse. Men menn kan da også ha kjærlighetssorg eller annen bagasje etter nylig avsluttet forhold som de må overkomme mentalt før de tør/klarer å gå inn i noe nytt? Jeg vet ikke, men lurer...

Anonymkode: f1b95...254

Skrevet

Hva er det  denne rasingen som han må få gjøre seg ferdig med går ut på helt konkret? 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsker å rase fra seg? Det betyr fylla, gutteturer og tilfeldig sex.

vil du sitte på gjerdet å vente mens han har seg med masse andre i tilfelle Jan finner ut at det er deg han vil ha? Nei jeg ville sagt at han kan kontakte meg når han er klar for forhold igjen

Mest bare det å være singel å fri til å gjøre det han vil! Han ønsker ikke æ ha tilfeldig sex med andre,bare ikke den forpliktelsen av det å være i et forhold. Vi har begge barn,så når vi tar det steget blir det veldig seriøst! 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt være du har rett og det er jo det jeg er mest redd for! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mest bare det å være singel å fri til å gjøre det han vil! Han ønsker ikke æ ha tilfeldig sex med andre,bare ikke den forpliktelsen av det å være i et forhold. Vi har begge barn,så når vi tar det steget blir det veldig seriøst! 

Barna trenger ikke bli involvert på mange måneder fordi dere velger å gå inn i et forhold. Man kan fremdeles «gjøre som man vil» selv om man har kjæreste så lenge det ikke går utover den andre parten, så tydeligvis vil han gjøre ting som ikke man kan gjøre normalt i et forhold. Du blir holdt på gress pr i dag. 

Du ba om råd, jeg svarte. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna trenger ikke bli involvert på mange måneder fordi dere velger å gå inn i et forhold. Man kan fremdeles «gjøre som man vil» selv om man har kjæreste så lenge det ikke går utover den andre parten, så tydeligvis vil han gjøre ting som ikke man kan gjøre normalt i et forhold. Du blir holdt på gress pr i dag. 

Du ba om råd, jeg svarte. 

Setter pris på ærlige tilbakemeldinger😊

• Liker 1
Skrevet

Hmm, jeg er kvinne på 40aktig, relativt nylig singel, og vil ikke inn i noe forhold. Ikke fordi jeg har tenkt å ligge meg rundt, fylle til jeg stuper eller dra på heisaturer, alt det er gjort og ønskes ikke igjen. 

Men med forhold og seriøse kjæresterier så følger det med litt uuttalte forventninger og forpliktelser som jeg overhodet ikke er klar for. Ikke være en tosomhet liksom, bare være meg for en god stund. 

Så det at han trenger mer tid, behøver ikke bety at han ønsker feie over byen med deg gressende bak gjerdet... Kan være så enkelt som at han faktisk trenger litt tid på å lande som seg selv etter et lengre forhold. 

Men synes ikke du skal la det diktere deg nødvendigvis, er urimelig at han krever du skal vente. Da får dere heller bryte nå, og så se hva som skjer. 

Skrevet

Samme skjedde med meg for et halvt år siden ca. Jeg (kvinne 30+) håpet vel det skulle bli noe, og han (noe yngre mann) trengte å rase fra seg etter å ha kommet ut av langvarig forhold. Jeg trakk meg tilbake og mistet mer og mer kontakt med ham, men ser stadig på Snapchat at han er ute på byen, gjerne med nye damer hver gang.

C'est la vie!:edie: 

Skrevet

Han holder deg på gress 

Anonymkode: 50bb6...444

Skrevet

Dropp det ts. Det er helt feil å vente på noen for å kanskje, kanskje gå inn i et forhold på hans premisser, når det passer han. Det er destruktivt for deg og ikke bra for han heller å ha så mye makt over din lykke. Han er egoistisk og tenker bare på sine behov og bryr seg ikke om at det kommer til å bli et følelsesmessig mareritt for deg å gå å vente på om du er god nok. 

Anonymkode: fb982...456

• Liker 1
Skrevet

Ja,jeg innser vell kanskje at det beste er å bryte det..men det føles bare så feil! 

Men jeg blir nødt til å tenke med hodet å ikke følelsene. 

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden dere har barn kan jeg til en viss grad forstå han. Men samtidig, hvis han virkelig vil ha deg så burde han ikke nølt med å ville forplikte seg. Jeg vet ikke hvor lenge "flere månder" er (det er forskjell på om det er 3 mnd eller 10 mnd), og hva dere begge legger i et forpliktende forhold da. Jeg for min egen del vil nok vente så lenge som mulig med å gjøre et forhold offisielt og involvere ungene, jeg vil først se at det er et forhold jeg virkelig har tro på vil overleve etter at forelskelsen har gitt seg også. Så å vente i nærmere et år med det føler jeg er helt naturlig og fornuftig. Og etter det ville jeg bruke lang tid på å se om alle fungerer godt sammen før jeg overhodet ville tenkt tanken på å bli samboere. Spesielt hvis begge har barn som da skal inn under samme tak. Det er bare å se litt her inne på aller trådene om konflikter med mine og dine barn så ser man at veldig mange flytter sammen altfor raskt.

Men etter 3-4 mnd eller noe (litt avhengig av hvor ofte man faktisk klarer å møtes) så vil jeg likevel forvente at vi er i et forpliktende forhold, dvs at vi bruker mye tid sammen, prioriterer hverandre osv., uten at vi er i et offisielt forhold utad. Men man har da likevel rom til å gjøre andre ting hver for seg. Jeg forventer jo å fortsette å gjøre ting både alene og sammen med mine venninner, og den samme "friheten" vil jo han ha også. Men det er en selvfølge at vi bruker mer tid med hverandre enn med andre venner. Men klart, hvis han ønsker å fly på byen hver helg så hadde jeg raskt sagt takk for meg.

Skrevet
10 timer siden, Engel skrev:

Siden dere har barn kan jeg til en viss grad forstå han. Men samtidig, hvis han virkelig vil ha deg så burde han ikke nølt med å ville forplikte seg. Jeg vet ikke hvor lenge "flere månder" er (det er forskjell på om det er 3 mnd eller 10 mnd), og hva dere begge legger i et forpliktende forhold da. Jeg for min egen del vil nok vente så lenge som mulig med å gjøre et forhold offisielt og involvere ungene, jeg vil først se at det er et forhold jeg virkelig har tro på vil overleve etter at forelskelsen har gitt seg også. Så å vente i nærmere et år med det føler jeg er helt naturlig og fornuftig. Og etter det ville jeg bruke lang tid på å se om alle fungerer godt sammen før jeg overhodet ville tenkt tanken på å bli samboere. Spesielt hvis begge har barn som da skal inn under samme tak. Det er bare å se litt her inne på aller trådene om konflikter med mine og dine barn så ser man at veldig mange flytter sammen altfor raskt.

Men etter 3-4 mnd eller noe (litt avhengig av hvor ofte man faktisk klarer å møtes) så vil jeg likevel forvente at vi er i et forpliktende forhold, dvs at vi bruker mye tid sammen, prioriterer hverandre osv., uten at vi er i et offisielt forhold utad. Men man har da likevel rom til å gjøre andre ting hver for seg. Jeg forventer jo å fortsette å gjøre ting både alene og sammen med mine venninner, og den samme "friheten" vil jo han ha også. Men det er en selvfølge at vi bruker mer tid med hverandre enn med andre venner. Men klart, hvis han ønsker å fly på byen hver helg så hadde jeg raskt sagt takk for meg.

Nesten 4 mnd har vi datet. 

Er ikke så viktig for meg at vi er i et offisielt forhold,men jeg trenger kanskje mer enn sånn det er akkurat nå. Føler han prioriterer å drikke seg full med kompiser istede for å henge med meg når vi begge har barnefri,og når vi kan treffes såpass sjeldent fra før blir det lite tid sammen. 

Jeg synes jo selfølgelig han skal få henge med kompiser uten å få dårlig samvittighet for det,så derfor endte jeg det i går,for jeg blir jo selfølgelig skuffa når jeg ikke blir prioritert så ofte som jeg ønsker. 

Han er ikke den som buser ut med følelsene sine,men han er nok lei seg og skuffa nå..det er forsåvidt jeg også. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 4 mnd har vi datet. 

Er ikke så viktig for meg at vi er i et offisielt forhold,men jeg trenger kanskje mer enn sånn det er akkurat nå. Føler han prioriterer å drikke seg full med kompiser istede for å henge med meg når vi begge har barnefri,og når vi kan treffes såpass sjeldent fra før blir det lite tid sammen. 

Jeg synes jo selfølgelig han skal få henge med kompiser uten å få dårlig samvittighet for det,så derfor endte jeg det i går,for jeg blir jo selfølgelig skuffa når jeg ikke blir prioritert så ofte som jeg ønsker. 

Han er ikke den som buser ut med følelsene sine,men han er nok lei seg og skuffa nå..det er forsåvidt jeg også. 

Hvis han har prioritert mye sånn så skjønner jeg deg veldig godt. Og jeg ville også ha avsluttet det da ja. Kjenner en del på det der når jeg dater, prøver å unngå menn som nettopp har kommet ut av langvarig forhold. Mye fordi jeg selv trengte en god stund for å avslutte alt og lande trygt i mine egne sko, samt bli klar for nytt forhold. Har nå truffet en som har vært singel et knapt år etter et langt ekteskap. Merker jeg føler meg veldig fram for å se hvor langt han har kommet i "prosessen". Men han virker faktisk veldig klar for å finne noen å slå seg til ro med. Uten at det ser ut til å være noen panikk mot å være singel heller.

Leit at det gikk sånn for dere da. Men det er flere flotte menn der ute.:hjerte:

Anonymkode: 26758...909

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...