Gå til innhold

Glassrekkverk---- tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

bygger hus og skal i den forbindelse sette opp glassrekkverk på verandaen. Noen som har tips til fint (evt rimelig ) glassrekkverk? Sikkerhet står øverst på lista! Hvor bør jeg titte?

Anonymkode: 6010e...57e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser også etter glassrekkverk til verandaen, og rimelig blir det ikke uansett.. Så vi sparer til neste sommer og har midlertidig løsning nå.

Men de fleste byggevarehus har glassrekkverk fra forskjellige leverandører. Noen selger totale pakker, noen selger også byggesett hvor man selv velger stolper, endestykker og håndløpere etc. Billigste jeg har funnet er ca 2000,- per løpemeter, inklusive nødvendige deler. 

Sikkerhet skal være greit ivaretatt uansett, så lenge rekkverket monteres riktig og du kjøper godkjent glass. Husk å sjekke krav til høyde på rekkverket. Er det en veranda XX meter over bakken er kravet 1 m tror jeg, er det under en viss høyde over bakken kan man ha 90 cm. 

Anonymkode: 5b017...385

Skrevet
På 28.9.2017 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Vi ser også etter glassrekkverk til verandaen, og rimelig blir det ikke uansett.. Så vi sparer til neste sommer og har midlertidig løsning nå.

Men de fleste byggevarehus har glassrekkverk fra forskjellige leverandører. Noen selger totale pakker, noen selger også byggesett hvor man selv velger stolper, endestykker og håndløpere etc. Billigste jeg har funnet er ca 2000,- per løpemeter, inklusive nødvendige deler. 

Sikkerhet skal være greit ivaretatt uansett, så lenge rekkverket monteres riktig og du kjøper godkjent glass. Husk å sjekke krav til høyde på rekkverket. Er det en veranda XX meter over bakken er kravet 1 m tror jeg, er det under en viss høyde over bakken kan man ha 90 cm. 

Anonymkode: 5b017...385

Hvor har du funnet det billigste da? Butikk,nett??

Anonymkode: 6010e...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...