AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 I klassen min er det to fra Pakistan og tre fra Sri Lanka og en fra iran og de får alktid seksere? Er det omvent rasusme? På en gruppearbeid så var jeg på gruppe med den gutten fra pakistan og han jobbet ikke så mye mer ern de andre og gikk seks og jeg og de norske fikk 4 er det rettferdig likson. I Norsk får de allyod 6 og lurer på om læreren er forpliktet til å gi de god karakter fordi de kanskhe er flyktninger. Jeg bsre lurer. Anonymkode: 66126...168
Gjest Elseby13 Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Her har lærerne gjort en feil fordi det er jo helt tydelig DU fortjener 6 i norsk.
Gjest Marsvinet Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I klassen min er det to fra Pakistan og tre fra Sri Lanka og en fra iran og de får alktid seksere? Er det omvent rasusme? På en gruppearbeid så var jeg på gruppe med den gutten fra pakistan og han jobbet ikke så mye mer ern de andre og gikk seks og jeg og de norske fikk 4 er det rettferdig likson. I Norsk får de allyod 6 og lurer på om læreren er forpliktet til å gi de god karakter fordi de kanskhe er flyktninger. Jeg bsre lurer. Anonymkode: 66126...168 Hvis du lurer på hvorfor du ikke fikk 6 så er det bare å lese hovedinlegget ditt om igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 1. Du har ikke noe særlig god norsk kunnskaper selv. Du sliter veldig med norsken. Fiks den først! 2. Jeg tror ikke lærern er rasist etter å ha lest innlegget ditt. 3. Selv om man er utlending/flyktning, så kan man være flink i fag for det. 4. Dersom gruppeoppgaven deres var individuell karakter, så er det nok en grunn til hvorfor han fikk 6. Jeg får alltid mer enn de andre i gruppa og jeg går vgs. Jeg jobber kanskje ikke mye MEN jeg sier mye mer enn de andre under presentasjoner osv.. Hilsen 17-åring, og en utlending. Anonymkode: 6fb59...e7f
Rysiseal Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 (endret) Hvis en får bedre karakter enn andre i gruppen, med like mye kvantitativt innsats, så er det jo at vedkommendes jobb er av bedre kvalitet. Lærere er forpliktet til å være objektive. Kanskje også de har bedre prestasjoner fordi de ikke tenker på å sammenligne seg med andre, noe som kan oppleves som en frustrasjon, og som ikke hjelper. Prøv å se hva som du kunne forbedre for å få bedre karakterer (og det begynner med å prøve å unngå skrivefeil) Endret 26. september 2017 av Rysiseal
altflyter Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 11 minutter siden, Elseby13 skrev: Her har lærerne gjort en feil fordi det er jo helt tydelig DU fortjener 6 i norsk. Det tenkte jeg også Her er definitivt et misforstått norskgeni 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: I klassen min er det to fra Pakistan og tre fra Sri Lanka og en fra iran og de får alktid seksere? Er det omvent rasusme? På en gruppearbeid så var jeg på gruppe med den gutten fra pakistan og han jobbet ikke så mye mer ern de andre og gikk seks og jeg og de norske fikk 4 er det rettferdig likson. I Norsk får de allyod 6 og lurer på om læreren er forpliktet til å gi de god karakter fordi de kanskhe er flyktninger. Jeg bsre lurer. Anonymkode: 66126...168 Det er forsket på at i Norge er det barn av innvandrere som gjør det best på skolen på høyskoler og universitet. Årsak: mange innvandrerforeldre setter likhetstegn mellom god omsorg og skoleresultater. Derfor må mange av barna lese mye mer enn norske barn. Forskjellsbehandling? Nei, kun et vanlig forsøk på å skape rasisme ved å finne på alternative virkeligheter. Prøv SIAN eller liknende sider isteden. Det vil du få bred støtte. Anonymkode: 3b1d0...79a 1
lenebu Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 18 minutes ago, AnonymBruker said: I klassen min er det to fra Pakistan(,)og tre fra Sri Lanka og (é)en fra (I)iran(,) og de får a(l)kltid seksere(.)? Er det omven(d)t rasu(i)sme? På en gruppearbeid(oppgave) så var jeg på gruppe med den (ene) gutten fra (P)pakistan(.) og (H)han jobbet ikke så mye mer er(n)n de andre og (f)gikk seks, og(mens) jeg og de (andre) norske fikk 4(.) (E)er det rettferdig likso(m)n(?). I N(n)orsk får de ally(t)o(i)d 6 og (jeg) lurer på om læreren er forpliktet til å gi de(m) god(e) karakter(er) fordi de kanskh(j)e er flyktninger. Jeg b(a)sre lurer. Anonymkode: 66126...168 Trøst deg med at du hadde strøket hvis du var studenten min. 1
Kragebein Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod
Gjest Catalina Culès Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Dakkar så fælt at noen får høyere karakterer enn deg....
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Enda en tråd hvor folk ikke greier å være saklig. Jeg tror ikke det er rasisme, men man kan gi TS et ordentlig svar. Anonymkode: 8d33e...bf8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #12 Skrevet 28. september 2017 Nei sikkert ikke. Mange pakistanere er utrolig flinke på skolen for de vet at det krever god utdannelse for å tjene mye penger og har det som mål for hele slekta. Anonymkode: b522b...8da
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #13 Skrevet 28. september 2017 Dette var ikke ukjent da jeg gikk på VGS. "X og Y får alltid seksere. Jeg får bare treere. Læreren hater meg og favoriserer X og Y!" For det er tydeligvis helt ulogisk at de som får seksere faktisk er flinke, og at de som ikke får det ikke når opp til en sekser. Det må selvsagt være noe muffens bak dette. Anonymkode: 96da0...f22
Mr. Kilmister Skrevet 28. september 2017 #14 Skrevet 28. september 2017 (endret) På 26.9.2017 den 17.39, AnonymBruker skrev: I klassen min er det to fra Pakistan og tre fra Sri Lanka og en fra iran og de får alktid seksere? Er det omvent rasusme? På en gruppearbeid så var jeg på gruppe med den gutten fra pakistan og han jobbet ikke så mye mer ern de andre og gikk seks og jeg og de norske fikk 4 er det rettferdig likson. I Norsk får de allyod 6 og lurer på om læreren er forpliktet til å gi de god karakter fordi de kanskhe er flyktninger. Jeg bsre lurer. Anonymkode: 66126...168 Ja, du har nok rett. Dum norsk snillisme på sitt verste. Men de kan sikkert skrive norsk i det minste... Endret 28. september 2017 av Mr. Kilmister
Kragebein Skrevet 28. september 2017 #15 Skrevet 28. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå