Gå til innhold

Jeg kan bare ikke fordra kollegaen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i et mannsdominert yrke, jeg er faktisk den eneste damen på min avdeling. Med det må man selvsagt påbelage seg en del "manneprat" (les: mye snakk om fotball og slikt), og mye rompesprekker, raping og slikt som kvinner som oftest holder seg for god for. 

Men det er én ting jeg bare kjenner at jeg ikke takler, og det er kollegaen min som sitter ved siden av meg. Han lukter, lager masse gubbelyder hele tida, og generelt forstyrrer masse. Mye av dette kan jeg leve med, men en ting jeg bare ikke fikser er at han alltid skal spise ved pulten sin (ergo ved siden av meg). 

Han trener en del, og spiser derfor MYE. Hver morgen drar han frem verdens største matpakke, stappet full av brødskiver med servelat, peperoni, kalkun, og gud vet hva. I tillegg ligger det STORE kjøttstykker på siden som han gafler i seg. Det lukter så utrolig EKKELT! Jeg blir helt kvalm! Jeg hører ham slurpe i seg alt, samtidig som han slår løs på tastaturet med de kjøttsaftfylte fingrene sine. Jeg blir gal! Han svarer også på telefonen med kjeftet stappet full av mat og jeg kjenner jeg får helt mark av det hele. 

Er dette noe jeg kan prate med min leder om? Eller må jeg bare tåle det? 

Anonymkode: e35c6...053

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altså ikke noe alternativ å snakke med ham selv?

Anonymkode: 26498...45b

• Liker 9
Skrevet

Har du sagt det til ham at du hadde satt pris på om han kunne spise på kjøkkenet eller pauserommet? Først av alt bør du ta ting opp med den det gjelder. Deretter kan du gå videre hvis det ikke blir godt mottatt eller han ikke tar hensyn. 

• Liker 8
Skrevet

Hvis du er veldig konfliktsky, så kan du jo dra frem noen svære hørselsvern hver gang han begynner å spise. Så tar han kanskje hintet.

• Liker 1
Skrevet

Du kan (selvsagt) ikke ta opp noe med leder uten å ga tatt det opp direkte først. Da vil din leder (med rette) tro du er helt dust. Så du får høre med han. Men helt ærlig så virker du noe sær og nærtagende. At du finner spising frastøtende er noe du nesten må jobbe med selv.

Sånn som tips: hør musikk på øret. Så slipper du forholde deg til lydene hans. Tastaturet er ikke din sak- det er jo hans tastatur.

Anonymkode: c2e35...2c1

• Liker 4
Skrevet

Å gå til sjefen er alltid det siste du burde gjøre. Du blir lett oppfattet som en konfliktsky person som forventer at de "voksne" (sjefen) må passe på deg. Det aller beste er å ta opp ting med personen du har en konflikt med på tomannshånd. Om dette ikke fører til bedring, så kan man heller vurdere å sladre til sjefen. Men merk at mange vil raskt stemple deg som dramaqueen. De fleste sjefer driter i de ansatte og hater når de lager problemer. 

Er det ikke et annet sted du kan sitte og spise?

Anonymkode: cefa1...bcc

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gå til sjefen er alltid det siste du burde gjøre. Du blir lett oppfattet som en konfliktsky person som forventer at de "voksne" (sjefen) må passe på deg. Det aller beste er å ta opp ting med personen du har en konflikt med på tomannshånd. Om dette ikke fører til bedring, så kan man heller vurdere å sladre til sjefen. Men merk at mange vil raskt stemple deg som dramaqueen. De fleste sjefer driter i de ansatte og hater når de lager problemer. 

Er det ikke et annet sted du kan sitte og spise?

Kollegaen sitter jo å spiser der de jobber, så er jo han som må ta hensyn og evt flytte på seg. 

Anonymkode: f823f...5e6

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde tatt med meg trådløse høytalere og spilt Roar

Anonymkode: eb4b9...cd3

Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Kollegaen sitter jo å spiser der de jobber, så er jo han som må ta hensyn og evt flytte på seg. 

Anonymkode: f823f...5e6

TS sier at han alltid velger å spise ved siden av henne, jeg antar det betyr en av de eller begge har mulighet for å spise et annet sted. Noen steder har en utebenk man kan sitte på, eller en felles kantine

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sier at han alltid velger å spise ved siden av henne, jeg antar det betyr en av de eller begge har mulighet for å spise et annet sted. Noen steder har en utebenk man kan sitte på, eller en felles kantine

Hun sier at han spiser på arbeidsplassen. Og at han tilfeldigvis sitter ved siden av henne. 

En ting jeg kom på nå TS: 
Kan du bytte plass? 

Skrevet

Snakk med ham. Ikke sikkert han skjønner hvor inni helvete jævlig det er å sitte ved siden av en som slafser og har med mat som lukter mye på kontoret. Men ta det opp på en skikkelig måte. Ikke involver sjefen, da blir du bare en sutrete kjerring. 

Må si jeg skjønner deg godt, jeg har en kollega som høres ut som en sulteforet gris når hun spiser, og jeg unngår alltid å sitte i nærheten av henne hvis jeg kan. 

Anonymkode: 0bde3...a70

Skrevet

Du vil ikke ta litt lang lunch da? Sitte på cafe og jobbe på laptop der. Vet ikke helt hva du jobber som, men?

Anonymkode: 975de...d97

Skrevet

Jeg hadde nok irritert meg mer over resten på jobb enn han der. Raping? Rompesprekker? Jobber sammen med masse menn, men herregud, de er jo voksne og på en arbeidsplass og oppfører seg deretter...

Anonymkode: b7897...bc8

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Blod, mod

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...