AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Av diverse grunner meldte jeg venninne til barnevernet. Hun ble så klart veldig sint, selv om jeg har snakket til henne mange ganger. Bidratt med pass og råd hele veien, utenat det ble gjort noe med. Her snakker vi bilkjøring med barn baki, frem og tilbake med voldelig mann, sette igjen ungen hos alkoholisert bestemor, etc. Så to mnd etter jeg meldte fikk hun hjelp og vi skværet opp. Trodde jeg. Så fort barnevernet var ferdig med 3 mnd oppfølging så dro hun tilbake til voldelig mann og da brøyt hun kontakten med meg igjen. Jeg ba familien hennes sende inn skriftlig bekymringsmelding, at jeg har meldt, men det har lite å si erfarte jeg. Så ble jeg gravid selv og det er liten by så det kom jo rundt til henne igjen. Da tok hun kontakt, ville finne på ting, være venninne igjen. Kjempe sjarmerende og alt det der. Men føler vi ikke har noe å prate om, ser at hun nok en gang har flyttet i ny leilighet osv. Ungen har heldigvis begynt i barnehage så det er det nok flere som kan følge med enn meg. Men så var tanken min, hun som ikke har tatt kontakt på et halvt år skal ha kontakt hele tiden nå. Er det for å melde meg til barnevernet etter jeg får barn? Ta igjen? Hun har blokkert meg hver hun drar tilbake til fyren. I mellom tiden har jeg blitt brukt til barnepass og slenge dritt om hvor fælt livet er. Men nå er hun drit positiv og alt er snudd på, så jeg ble jo veldig skeptisk.. Anonymkode: 3ccf1...0cf
daemonia Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Spiller det noen rolle hvilken hensikt hun har så sant du ikke har noe de kan sette fingeren på? Ta det med ro. Hvis hun dikter opp noe kommer det jo til å bli avdekket relativt raskt når de undersøker. 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Akkurat nå, daemonia skrev: Spiller det noen rolle hvilken hensikt hun har så sant du ikke har noe de kan sette fingeren på? Ta det med ro. Hvis hun dikter opp noe kommer det jo til å bli avdekket relativt raskt når de undersøker. Er ingenting å sette fingeren på her. Jeg drikker ikke, er i jobb, samboer som er trygg og i jobb, fin plass å bo osv. Anonymkode: 3ccf1...0cf 2
Drakan Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Hadde ikke akseptert vennskap med henne. Er mulig hun blir manipulert av typen, så... vær forsiktig og ikke ha kontakt. Hennes problemer vil renne over i ditt liv. Hun har jo tydelig gjort det klart hun ikke ønsker kontakt med deg, så, vær forsiktig. Ville også vært forsiktig med lås på døren og slikt. Folk i slike situasjoner kan gjøre merkelige ting. Ikke la vesken f.eks være alene med henne (hun kan prøve å kopiere nøkler). ... Jeg har hørt mange skrekk historier online, så jeg har en tendens til å være ekstra forsiktig. 11
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 Mulig hun vil slå eller knipe barnet ditt mens du ikke ser. Hadde holdt meg unna Anonymkode: ff22b...e43
daemonia Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ingenting å sette fingeren på her. Jeg drikker ikke, er i jobb, samboer som er trygg og i jobb, fin plass å bo osv. Anonymkode: 3ccf1...0cf Da har ikke du noe å være redd for. Og hvis du ikke stoler på hennes intensjoner, og du ikke får noe positivt ut av dette vennskapet ville jeg holdt meg unna. 8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Har bare opplevd nok av denne typen mennesker nå til å kjenne igjen magefølelsen at dette vennskapet ikke er genuint. Det er noe hun er ute etter føler jeg. Anonymkode: 3ccf1...0cf 10
daemonia Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Trekk deg unna da, og bryt kontakten. 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 10 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg får ikke med all informasjon her, men jeg vet av erfaring at hun er vanvittig utspekulert og manipulerende. Hun har også nevnt "bare vent" til flere rundt meg. Anonymkode: 3ccf1...0cf Nettopp, det var det jeg følte fra å lese HI. Hun skal dikte opp noe som er troverdig ved å ha noe sannhet i det, derfor trenger hun all informasjon hun kan få. Den beste løgnen har en dråpe av sannhet i seg... Anonymkode: 8a869...59f 5
Sillyline Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Det er godt mulig at det er planen hennes. Men om du har alt på det rene, kommer hun ingen vei uansett. Det jeg er mest bekymret for oppi alt dette er barna hennes. Samt den voldelige mannen. Stakkars små
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 Det var to mnd fra hun dro fra typen sin til hun fant ut at jeg var gravid. På de to mnd så tok hun ikke kontakt og nå ringer hun 3x uka. Skjønner jo at det er noe som ikke stemmer.. når jeg spør om hun fremdeles har kontakt med han så lurer hun seg unna. Så kom det frem at hun var forlovet med han igjen i mai. Spurte hvordan det skjedde så svarte hun at hun måtte lure han (?) Anonymkode: 3ccf1...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #12 Skrevet 26. september 2017 Jeg blokkerte henne overalt nå i hvert fall. Orker ikke sånn ustabilitet når jeg skal ha barn. Anonymkode: 3ccf1...0cf 7
sofie777 Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 Ikke treff henne. Hun er nok ute etter noe. Anonymkode: 1c50f...377 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blokkerte henne overalt nå i hvert fall. Orker ikke sånn ustabilitet når jeg skal ha barn. Anonymkode: 3ccf1...0cf Det er nok tryggest. Anonymkode: 8a869...59f 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 Har en bekjent som jobber i barnevernet og hun har fortalt at det kommer inn stadig vekk anonyme bekymringer som gjør at de MÅ undersøke. Mange blir visst henlagt, da bekymringene var uriktige/eventuelt falske. Anonymkode: 57031...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #17 Skrevet 27. september 2017 På 26.9.2017 den 17.49, AnonymBruker skrev: Det var to mnd fra hun dro fra typen sin til hun fant ut at jeg var gravid. På de to mnd så tok hun ikke kontakt og nå ringer hun 3x uka. Skjønner jo at det er noe som ikke stemmer.. når jeg spør om hun fremdeles har kontakt med han så lurer hun seg unna. Så kom det frem at hun var forlovet med han igjen i mai. Spurte hvordan det skjedde så svarte hun at hun måtte lure han (?) Anonymkode: 3ccf1...0cf På samme måte som hun måtte lure han kan også måtte lure deg! Anonymkode: 103ca...a65 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 Hvorfor saboterte du livet hennes? Du skal vite det at selvom du vet at mannen hennes har vært voldelig noen ganger så betyr det ikke at han fremdeles er det, eller at det går utover ungen. Hun er voksen og ingen kan holde hun borte fra den hun elsker. Du har sikkert fortalt mye dritt om din kjæreste etter krangler også, men det betyr ikke at han er så dritt hele tiden vel. Idiotisk å gjøre seg opp et inntrykk om et privat forhold på den måten der. Du skal vite det at selvom bestemoren drikker, så er det ikke sikkert hun er synlig og uforskammet ruset rundt barnet når hun passer, eller ikke er oppmerksom på barnet. Og å kjøre med barnet baki bilen er strengt talt ikke barnemishandling! Det er også farlig å gå med barnet på gata, kan bli påkjørt, men man kan ikke skrike fare fare bare fordi noen gjør ting du ikke ville gjort selv. Hadde jeg vært henne så hadde jeg aldri snakket med deg noen sinne igjen. Fei for din egen dør og lykke til med barn! Og vennskap! I mine øyne er du en dårlig venninde og håper at karma tar deg og noen ser du går fra barnet i bilen, eller at barnet gråter og du ikke får styr på det og andre antar det er fordi du har mishandlet og slått barnet og melder deg. Anonymkode: 1fc88...109 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #19 Skrevet 27. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor saboterte du livet hennes? Du skal vite det at selvom du vet at mannen hennes har vært voldelig noen ganger så betyr det ikke at han fremdeles er det, eller at det går utover ungen. Hun er voksen og ingen kan holde hun borte fra den hun elsker. Du har sikkert fortalt mye dritt om din kjæreste etter krangler også, men det betyr ikke at han er så dritt hele tiden vel. Idiotisk å gjøre seg opp et inntrykk om et privat forhold på den måten der. Du skal vite det at selvom bestemoren drikker, så er det ikke sikkert hun er synlig og uforskammet ruset rundt barnet når hun passer, eller ikke er oppmerksom på barnet. Og å kjøre med barnet baki bilen er strengt talt ikke barnemishandling! Det er også farlig å gå med barnet på gata, kan bli påkjørt, men man kan ikke skrike fare fare bare fordi noen gjør ting du ikke ville gjort selv. Hadde jeg vært henne så hadde jeg aldri snakket med deg noen sinne igjen. Fei for din egen dør og lykke til med barn! Og vennskap! I mine øyne er du en dårlig venninde og håper at karma tar deg og noen ser du går fra barnet i bilen, eller at barnet gråter og du ikke får styr på det og andre antar det er fordi du har mishandlet og slått barnet og melder deg. Anonymkode: 1fc88...109 Selv de gangene hun dro tilbake så endte det med at jeg fikk bilde meldinger av blåmerker på halsen, politiet på døren deres for å hente henne ut etc. Hun fikk også beskjed av barnevernet tilslutt at om du ikke drar så kan du ikke beholde ungen din. Jeg var innom da hun leverte ungen sin til bestemoren og så ikke bare alkohol på bordet, i bestemors hånd men også den intense lukten av fyll. Spurte venninnen min gjentatte ganger om hun burde sitte barnevakt og venninnen min avfeide meg totalt. Hun sa at ungen sovner snart og merker ikke at bestemor er full. Så klart er det barnemishandling å vingle rundt på veien når man er dritings. Jeg vet hvor mye hun drakk og hvilke klokkeslett hun var på veien. Det er ikke greit å utsette ungen for fare. Så at hun igjen og igjen tok med barnet tilbake til barnefar som aldri bidrar, men slår og ødelegger mor psykisk. En barnefar som hun har fått beskjed av bsrnevernet om å holde seg unna, hun fikk beskjed om å velge mellom ungen og barnefaren. Mener du fremdeles at jeg ikke skulle meldt eller? I så fall så har vi utrolige forskjellige meninger om hva barn burde og ikke burde oppleve. Anonymkode: 3ccf1...0cf 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #20 Skrevet 27. september 2017 Og av barnevernet har det blitt bekreftet at barnet er skvetten og ikke stoler på far etter å ha vært vitne til ditt og datt. Jeg var å hjalp min venninne med å flytte ut flrste gangen, da var han innom og rakk å sparke henne mens hun sto med ungen i armene. Anonymkode: 3ccf1...0cf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå