Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer for øyeblikket i fond(Dnb global og Dnb Norge), og setter inn 1000 kr på hver. Jeg skal om 4 år kjøpe leilighet. Er det dumt å spare her, da jeg ikke sparer så lenge eller ville dette være bedre ?
Jeg fyller opp min Bsukonto hvert år i tillegg. 

Anonymkode: e4d3f...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 612f5...168

Skrevet

Maks inn på BSU. Om du kan, spytt inn alt på begynnelsen av året og ikke utover året. Får mer i renter da.

Sett så av så mye du klarer hver måned i Indeks fond. DNB sine er ok, foretrekker selv KLP sine.

Du kan sette av en del i KLP obligasjonsfond. VELDIG stabilt, bedre renter enn banken og kan brukes til å kjøpe indeksfond om børsene faller eller ha de som egenkapital til leilighetskjøp.

Jeg  setter personlig av 25% til obligasjonsfond og 75% indeksfond. Da har jeg mulighet og rebalansere og kjøpe mer når børsene faller og får en OK rente på pengene mine.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

22

Skrevet

Skal du kjøpe bolig for pengene om fire år, bør de ikke stå i aksjefond.

Anonymkode: 39dc6...9f1

Skrevet

Det er lurest å spare et lite beløp i fond OGSÅ, om så bare 500 pr måned, for over tid er avkastningen større enn det du får igjen på boligen.

Anonymkode: 677ee...16c

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparer for øyeblikket i fond(Dnb global og Dnb Norge), og setter inn 1000 kr på hver. Jeg skal om 4 år kjøpe leilighet. Er det dumt å spare her, da jeg ikke sparer så lenge eller ville dette være bedre ?
Jeg fyller opp min Bsukonto hvert år i tillegg. 

Hvis pengene du sparer i fond skal brukes til leilighet om 4 år kan dette være dumt. I aksjesammenheng er 4 år kort tid og i verste fall går du på et tap hvis du MÅ selge på et tidspunkt markedet har fått seg en dupp.

Personlig ville jeg spart på en BSU2-konto dersom du ikke allerede har dette og deretter på en høyrente-konto.

Anonymkode: 9b897...154

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis pengene du sparer i fond skal brukes til leilighet om 4 år kan dette være dumt. I aksjesammenheng er 4 år kort tid og i verste fall går du på et tap hvis du MÅ selge på et tidspunkt markedet har fått seg en dupp.

Personlig ville jeg spart på en BSU2-konto dersom du ikke allerede har dette og deretter på en høyrente-konto.

Anonymkode: 9b897...154

Det er sant. Jeg kan ikke forutse dette nei. Jeg skal selvfølgelig følge med og ikke kjøpe hvis det skulle gå galt.. Indeksfondene holder seg stabilt kontra andre aksjer enn så lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...