Gå til innhold

Alle i familien blir informert om ting uten om meg,

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min bror og foreldre (jeg er 25)

blir informert når det skjer en livsforandring, som f. els gravidet og skilmisse.

Det sårer jeg, det er noe skjer hele tiden, er ikke hyggelig at jeg bl annet finner t at svigerinne er gravid vet å overføre samtale mellom henne og min mor på familieselskap, og vite det at alle andre familiemedlemmer (foreldre,besteforeldre. søsken) får vite det først, men det aller viktigste faktisk blitt fortalt det i det hele tatt,samme gjelder skilmisse jeg måtte "mase" til meg litt svar (ikke hvorfor, men hva skjer videre). alle andre får vite detaljer som hvem som flytter ut, og hvem som tar av seg barna nå. Dette skjer om en uke!

Det sårer meg, jeg er alltid med på nesten alle familiselskap,,.

Lite hyggelig å tenke på at jeg kanskje får vite om ny dame ved å se bilde på facebook av de eller at jeg tropper opp på selskap, og plutselig er hun der, fordi det var ingen som tenkte at det var lurt å informere meg det.

Jeg skjønner at det er en hard tid, men dette er også noe som skjer ofte, og føler meg skuffet at jeg ikke var viktig nok får min bror til at jeg fortjente å høre det på en annen måte og med litt mer forklaring, enn en kort melding fra pappa,og ikke svar på melding. (til min bror)

Sorry rotete tekst,men håper dere forstår :)

Endret av trinelise50
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det er sårende. Ser de kanskje på deg som et barn fremdeles? Er du singel?

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, Violetta said:

Jeg skjønner at det er sårende. Ser de kanskje på deg som et barn fremdeles? Er du singel?

Jeg har bodde hjemme litt on and off pga at jeg har studert, og flyttet sammen min kjæreste får 1.5 år siden :)

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt hvorfor det er slik?

Skrevet (endret)
35 minutes ago, Violetta said:

Har du spurt hvorfor det er slik?

Jeg har gitt utrykk at det er sårende og hvorfor.

Det virker helt ærlig at hele familien ikke bryr seg, jeg har alltid den siste som får vite noe av familiemedlemmer, når jeg får vite det er stort sett at jeg overhører eller at det blir tatt på opp familieselskap, og da har jeg spurt flere ganger hvorfor jeg ikke har fått beskjed om dette. burde ikke jeg å fått vite dette? Og det er dårlige unskyldninger som du ikke var tilstede.. og etch..

Endret av trinelise50
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Pappa hadde aldri send meg melding om det uten tillatelse, og da synes jeg det er trist at når man har spørsmål som er helt naturlig at både far og bror møter meg med silence treament, og nekter å svare (noe som helst) med info som "alle" andre vet.

Endret av trinelise50
  • Liker 2
Skrevet

Huff

Anonymkode: 1b13a...052

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Huff

for en ufin oppførsel av familien din, skjønner godt du er lei deg og skuffet!

• Liker 2
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

for en ufin oppførsel av familien din, skjønner godt du er lei deg og skuffet!

Takk god å vite at jeg ikke urimelig.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner hvordan det er. 
Opplevd mye slikt selv. F.eks, en dag giftet foreldrene mine seg og alle andre viste det. 
Jeg kom på besøk fra videregående, og det var giftemål på gang. Hadde ikke gave eller pene klær så føltes veldig "øh...".
Er flere lignende episoder, men ingen sier ting til meg, og virker fornærmet når jeg sier jeg ikke viste ting. Så du er i alle fall ikke alene med merkelig familie.

Anonymkode: 9f788...62b

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Skjønner hvordan det er. 
Opplevd mye slikt selv. F.eks, en dag giftet foreldrene mine seg og alle andre viste det. 
Jeg kom på besøk fra videregående, og det var giftemål på gang. Hadde ikke gave eller pene klær så føltes veldig "øh...".
Er flere lignende episoder, men ingen sier ting til meg, og virker fornærmet når jeg sier jeg ikke viste ting. Så du er i alle fall ikke alene med merkelig familie.

"God" å høre at jeg ikke er den enestesom har rar familie, selvom det du opplevde var jp veldig drøyt.. WOW.

• Liker 4
Skrevet

Har du spurt dem hvorfor det er sånn? Det er bra at du sa at det sårer deg, da har du fått uttrykke deg. Men om du spør dem hvorfor, så får du en forklaring, og denne forklaringen vil kanskje gi deg mulighet til å endre ting slik at du i fremtiden blir mer involvert.

Det skyldes ikke nødvendigvis at de bare er ufine mot deg. Det kan hende de vil beskytte deg fordi de mener at du lett blir forvirret når det skjer vesentlige endringer, eller at de mener ikke du er i stand til å holde ting for deg selv så lenge de er hemmelige, eller at de har inntrykk av at du ikke er genuint interessert i dem , men er en veldig nysgjerrig person (feks fordi du ikke viser noen tegn på empati når du blir fortalt ting, at du ikke føler deg involvert, men at du alltid prøver å få vite alt som skjer av ren nysgjerrighet), eller igjen sikkert flere andre ting som jeg ikke kommer på nå.

Litt dumt at du føler at du føler at de involverer deg lite mens det kanskje kan forbedres hvis du snakker litt med dem :)

• Liker 2
Skrevet
5 minutes ago, trinelise50 said:

Takk god å vite at jeg ikke urimelig.

Det er ikke urimelig

i det hele tatt

å kunne forvente at man skal bli informert på lik linje som alle voksene i familen.

Spesielt når det gjelder ting som innvirker og påvirker hele familien.

som graviditet, skilsmisse,ny kjæreste, giftemål og døsdsfall osv.

@Rysiseal

hun har allerede forklart at de unskylder det med at hun ikke var tilstede ol.

• Liker 6
Skrevet (endret)
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke urimelig

i det hele tatt

å kunne forvente at man skal bli informert på lik linje som alle voksene i familen.

@Rysiseal

Det stemmer.jeg aldri gjort som skulle vise til at de ikke skulle stole på meg,. Eller reagere negativt på nyhetene.

Uansett så snakker vi noe som er Alment Kjent.

Så det er absolutte ingenting å holde hemmelig ovenfor meg. Og null grunn til å ikke fortelle meg det.

Endret av trinelise50
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke urimelig

i det hele tatt

@Rysiseal

Ok, så det nå :) 

TS, det er ganske sannsynlig at det er noe annet som er grunnen til det enn at du ikke var tilstede o lignende "dårlige unnskyldninger". Kan det hende at det er vanskelig for dem å forklare deg den faktiske årsaken? Så har du prøvd å ha en dialog med dem om det, siden det sårer deg så?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, trinelise50 skrev:

"God" å høre at jeg ikke er den enestesom har rar familie, selvom det du opplevde var jp veldig drøyt.. WOW.

Har endt opp med å kutte familie bånd, og kreve respekt og unnskyldninger når de ikke oppfører seg.
Orker ikke barnsligheten deres. Håper du setter grenser også, er ikke akkurat en god følelse. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, trinelise50 skrev:

Det stemmer.jeg aldri gjort som skulle vise til at de ikke skulle stole på meg,.

Uansett så snakker vi noe som er Alment Kjent.

Så det er absolutte ingenting å holde hemmelig ovenfor meg. Og null grunn til å ikke fortelle meg det.

Kanskje kan du velge ut den i familien som har et forholdsvis godt forhold til, og som er en ærlig nok person, og så snakke med vedkommende?

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Rysiseal said:

Ok, så det nå :) 

TS, det er ganske sannsynlig at det er noe annet som er grunnen til det enn at du ikke var tilstede o lignende "dårlige unnskyldninger". Kan det hende at det er vanskelig for dem å forklare deg den faktiske årsaken? Så har du prøvd å ha en dialog med dem om det, siden det sårer deg så?

Prøvd. de overser og ignorer meg. som jeg skrev tidligere.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Har endt opp med å kutte familie bånd, og kreve respekt og unnskyldninger når de ikke oppfører seg.
Orker ikke barnsligheten deres. Håper du setter grenser også, er ikke akkurat en god følelse. 

Takk, jeg er på vei ditt, jeg er på en pause med familien for øyeblikket, kjæreste forstår ikke hvorfor jeg vurder å kutte de ut, hvor utrolig lei av bli skuffet og lei seg etter å prøvd gang gang, uten å få noe tilbake.

• Liker 2
Skrevet

Viser du interesse for deres liv og hører hva som skjer/hvordan det går, da? Jeg tenker at når noe spesielt skjer i livet mitt, så er ikke jeg den som reklamerer det for alle og enhver. Til og med ikke for søsken. Med mindre de spør, eller er oppriktig interessert og spør hvordan ting går. Det er bare sånn jeg er som person, ikke noe som jeg håper at andre tolker negativt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...