Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det rart å gå bort til noen man ikke kjenner og spør Hei vil du bli kjent med meg?

eller og spør det til noen når de er på jobb? Møter kun på personen når vedkommende er på jobb, men er lite som skjer der og personen jobber i  et serviceyrke

Har ingen venner og er dårlig på og bli kjent med folk.

Anonymkode: cf195...8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Ja, det er litt rart, men hvem bryr seg 😊 Bare gjør det, om du har lyst. 

Skrevet
4 minutter siden, Invicta skrev:

Ja, det er litt rart, men hvem bryr seg 😊 Bare gjør det, om du har lyst. 

Hvis vedkommende sier ja, hva kan jeg spør om liksom for å bli kjent?

Skrevet

Jeg synes det hadde vært litt rart om en person kom bort til med å spurte "Hei, vil du bli kjent med meg?". Men jeg hadde syntes det var hyggelig om en person kom bort å pratet med meg om løst og fast, og spurt om jeg ville bli med på kino/ta et glass vin/ta en kaffe ol. Du må gjerne si at du ikke kjenner så mange der du bor, og at du viser interesse for å bli kjent med meg. Da ville det føltes mer naturlig. :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei er det rart å gå bort til noen man ikke kjenner og spør Hei vil du bli kjent med meg?

eller og spør det til noen når de er på jobb? Møter kun på personen når vedkommende er på jobb, men er lite som skjer der og personen jobber i  et serviceyrke

Vet osson det er stakkars , velkommen i klubben ....

Skrevet

Ja, det er rart. Men må vite litt mer for å gi gode råd. Er dere ca samme alder, og samme kjønn? Sånn at man naturlig kan tenke vennskap? Eller er dere forskjellig kjønn - da tenker den andre fort at du prøver å sjekke opp. Også forskjell på hvordan jenter blir kjent og gutter blir kjent, tror jeg.

Anonymkode: 013e3...384

Skrevet

Er vanskelig å få venner generelt i den Norske kultur. 
Tror ikke det skader å prøve, å høre om noen vil henge med på kino eller noe om du jobber med dem, eller hilse på en fremmed på gaten. Er kanskje flere som vil bli skeptisk i et usosialt samfunn som Norge å spørre om noen vil bli venn. 

Skrevet

Kjenner jo ikke personen så vet ikke alder da.  3-5 år eldre kanskje vil jeg tro. Samme kjønn og gutt

Skrevet

Jobber ikke med han men er ofte innom der personen jobber.  Vet det skjer lite der

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jobber ikke med han men er ofte innom der personen jobber.  Vet det skjer lite der

Ikke vær så direkte som å spørre om han vil bli kjent, men begynn å småprat med han. Finn noe å spørre om angående jobben for eksempel. 
Serviceyrke er veldig bredt begrep. 
Du kan jo spørre om hvordan han trives i jobben, hvordan utdanning det eventuelt var, hvor personen tok utdanningen og slikt. Om utdanning var i en annen by, kan du prate løst om den byen, og eventuelt fortelle om du har vært der, eller hvor du selv er fra. 
Legg merke til eventuelle detaljer i svarene, og bygg litt videre på dem med oppfølgingsspørsmål og dele litt av deg selv samtidig. 
Om du er relativt ny på ett sted, så kan du spørre om tips til utesteder for eksempel, og da kan du jo spørre om han kanskje vil bli med på en øl en gang. 
Det går litt på å prøve finne ut litt av interessene til personen, og så komme i gang med samtalen. 
Om dere begge liker filmer, så snakk om filmer. Liker dere begge å trene, spør om dere ikke skal trene sammen en gang. Om personen har hund, spør om du ikke kan slenge deg med å gå tur en dag. 

Skrevet

Jeg hadde blitt glad om noen på jobb ville bli venn med meg, men man spør bare ikke rett ut, hei skal vi være venner... når man er voksne. Da er det lett å bli oppfattet som tilbakestående.

Men man kan ta det rolig - invitere på noe. F.eks. "Kan vi ikke ta en kopp kaffe på en cafe en dag"? Eller "Kunne du tenkt å blitt med på den og den konserten..:" eller "Det går en så bra film nå - "navn på tittel" - hva sier du til å bli med?

Om dere treffer tonen på det møtet, så kan du ta skrittet videre - dette var gøyt, kanskje vi kan møtes en annen dag?

Og etterhvert så har dere blitt venner- ingen trenger å spørre om å være venner - sånt merker man :)

Anonymkode: 74a76...4d6

Skrevet

Slå av en prat ofte nok, sjekk diverse interesser og om det skulle dukke opp arrangement du vet begge har interesse av så spør du om den vil bli med.

Anonymkode: d12a7...581

Skrevet

Mente ikke gå bort og spør om å bli venn men si foreksempel hei vil du bli kjent med meg?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke gå bort og spør om å bli venn men si foreksempel hei vil du bli kjent med meg?

Det er jo det samme spørsmålet, men vinklet på to forskjellige måter. Det er rart å spørre om slikt. 

Anonymkode: 5ddea...81d

Skrevet

Om du vil bli kjent med nye mennesker, anbefaler jeg å melde deg på en eller annen form for aktivitet eller veldelighet. Om der ikke er noe interessant der du bor, vurder å sæke jobb nær eller i en storby slik at du har større utvalg i aktiviteter. Å flytte virker kanskje ekstremt, men om du klarer få deg venner på det nye stedet er det verdt det

Anonymkode: 56bc7...9e2

Skrevet

Maya Fiennes sitt bilete.

Anonymkode: b7c94...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...