Gå til innhold

Dumt å kjøpe brukt klorestativ til katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om et pent brukt klorestativ til katt, men er usikker på om jeg skal kjøpe det. Redd kanskje det lukter en annen katt av det, og at kattene mine vil reagere? Begge er kastrert hvis det har noe å si. Har noen noe erfaring med dette? Tenker de kanskje ikke vil bruke det, eller at de markerer på det eller noe sånt? Kattene mine er helt stuerene ellers.

Anonymkode: b26fa...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reagerer kattene dine på kattemynte? I så fall kan du spraye det på stativet.

Anonymkode: a90ab...422

Skrevet

Det er bare å prøve :P jeg hadde et brukt klorestativ som mine katter fikk, de snuste en del på det og gnei seg fryktelig mye på det. Men dette var nok for å kamuflere lukten av annen katt. Etter det var det ingen problemer. 

Anonymkode: 72fca...197

Skrevet

Takk for svar! Ja, hi hvertfall den ene er fryktelig glad i mynte, så det kan jeg prøve! Visste ikke at det fantes i spray =)

Takk for deling av erfaring :) Håper det ordner seg med dette og mine katter!

Anonymkode: b26fa...543

Skrevet

Om det lukter mye annen katt og du plasserer stativet i dine katters hus, så vil dem mest sannsynlig markere på dette og ta eierskap over det. Det vil si dem kommer til å bruke det :) 

Skrevet

Ville i såfall desinfisert det mtp bakterier og virus. Avføring og spytt fester seg i klørne som katten har brukt på klorestolpen.

Anonymkode: af89b...29a

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ville i såfall desinfisert det mtp bakterier og virus. Avføring og spytt fester seg i klørne som katten har brukt på klorestolpen.

Anonymkode: af89b...29a

Desinfisere? Da må man i tilfelle desinfisere hele verden ute også da.

Anonymkode: 24b2e...8dd

Skrevet

Du kan ta et stoffstykke å gni det kinnet på katten, litt på ene sida, litt på andre sida, så du får overført lukt fra katten din til tøyet. så gnir du stoffstykket mot klorestativet litt her og der. Da har du hjulpet katten din å "godta" det nye klatrestativet, da katten merker sin egen lukt på det 

Anonymkode: 71490...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...