Gå til innhold

Anbefale pulsklokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har peiling på pulsklokker og kan anbefale en for mitt bruk? Tenker da om det er noen som jobber i butikk der de selger flere typer etc slik at man ikke bare har prøvd én og liker den fordi man har den ;-)

Jeg har en jobb der jeg ikke kan bruke klokke, så klokken skal kun brukes under trening. Driver med litt forskjellig; jogge/løpe, styrke, romaskin, "hopper" litt rundt til musikk, går tur osv. Så den må være allsidig. Er ikke interessert i å ha pulsbelte, det har jeg prøvd og da dropper jeg pulsbeltet... for tungvint. GPS er kjekt, da jeg pr nå bruker mobil og runkeeper + spotify (ikke alltid musikk) når jeg jogger. Fint om klokken også kan vise underveis hvor langt jeg har løpt og hvor lang tid jeg har brukt. Veldig gjerne hvor lang tid jeg bruker pr km også.  Finnes det en god klokke som oppfyller disse kriteriene ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Garmin Fenix 3 hr, en "multisportsklokke" - jeg er sinnsykt fornøyd med den! Brukes når jeg svømmer, løper, er på fjellturer - til og med på jakt :) Kan koble den opp mot halsbåndet til bikkja. Den er helt rå :)  Kan også styre musikken på den.

Skrevet

Har sett på den, men kunne tenkt meg en billigere i.o.m. den bare blir brukt når jeg er i aktivitet:) Hadde det ikke vært for det så er nok Fenix et godt valg:) Genialt hvis man kan koble den på Astro:tommelopp:

Skrevet

Jeg betalte ikke mer enn 3.000,- for min :) Hvis du skal ha billigere er jeg litt usikker på om det i det hele tatt finnes noe som er bra nok til allsidig sportsbruk :) 

Den er ikke kompatibel med Astro, kun Alpha 50 og Alpha 100 (jeg har sistnevnte) 

Skrevet

Fant den til 2.599,- på nettbutikken til "loepeshop.no" :) 

Skrevet

Jeg ser du ikke vil ha pulsbelte, men da må du belage deg på at den ikke kommer til å være i nærheten av like nøyaktig som dem med pulsbelter. Så jeg ville personlig aldri valgt en uten pulsbelte om jeg først skulle spante på meg en pulsklokke. 

Anonymkode: 1403e...ecd

Skrevet

Oi, det var jo billig, men det er vel fordi det er Fenix 3 vil jeg tro? Er det ikke Fenix 5 som er den nyeste? Men det kan jo være noe å vurdere da selvsagt:) Har Astro vi da, men det er nå båndene den leser, ikke gps’en, men det er sikkert et nyere bånd på Alpha.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser du ikke vil ha pulsbelte, men da må du belage deg på at den ikke kommer til å være i nærheten av like nøyaktig som dem med pulsbelter. Så jeg ville personlig aldri valgt en uten pulsbelte om jeg først skulle spante på meg en pulsklokke. 

Anonymkode: 1403e...ecd

Er klar over ay ikke er så nøyaktig, men så seriøs er jeg ikke i treningen at det hat så mye å si. Kjøpte en polar for mange år siden, kuttet ut pulsbelte etter noen få ganger men fortsatte med gps rundt overarmen. Er bare ute etter en god motivator og noe som gir meg oversikt og mulighet til å se litt forbedringer etc. 

Skrevet
6 minutter siden, Nemmera skrev:

Oi, det var jo billig, men det er vel fordi det er Fenix 3 vil jeg tro? Er det ikke Fenix 5 som er den nyeste? Men det kan jo være noe å vurdere da selvsagt:) Har Astro vi da, men det er nå båndene den leser, ikke gps’en, men det er sikkert et nyere bånd på Alpha.

Fenix 3 hr har mye mindre lagringsplass enn Fenix 5, men jeg trengte ikke all den lagringsplassen så derfor kjøpte jeg 3eren isteden :) Kunne ikke blitt mer fornøyd.

Skrevet (endret)

må virkelig vurdere den 👍🏻

Endret av Nemmera
Skrevet

Men, en ting, den er kanskje litt stor på et smalt damehåndledd??🙈🙈

Skrevet

Hadde jeg enda bodd der de har xxl...:) men ser Garmin 735XT er billigere på løpeshop.no enn andre steder også... den er jo en del mindre. Mangler barometer og termometer, men ellers er det ikke så mye som skiller dem tror jeg? Det er jo en litt lettere klokke. Hm... tuff choice

Skrevet

Tja, til det bruket du beskriver, så trenger du vel neppe toppmodellen? 

Jeg ønsker meg Garmin 5s nå, men det er først og fremst fordi jeg liker mye informasjon, spesielt på løpedelen. Akkurat nå har jeg vivoactive hr, og den gjør jo alt det du etterlyser. Med mindre du er interessert i dypere analyser av løpingen din, så er den helt kurant. 

Anonymkode: bc5b9...ef6

Skrevet
18 timer siden, Nemmera skrev:

Hadde jeg enda bodd der de har xxl...:) men ser Garmin 735XT er billigere på løpeshop.no enn andre steder også... den er jo en del mindre. Mangler barometer og termometer, men ellers er det ikke så mye som skiller dem tror jeg? Det er jo en litt lettere klokke. Hm... tuff choice

Jeg har Garmin 235, som er i samme gata som 735XT, og er veldig fornøyd. Jeg liker store klokker på meg selv, og kunne godt brukt Fenix, men den er svær altså. Tror uansett, til den prisen (den var svindyr da jeg skulle ha meg ny klokke tidligere i år, derfor ble det ikke den på meg), at jeg ville ha valgt Fenix. Den er dødsfin.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et noe rimeligere alternativ til Garmin Fenix 3 HR er Polar M430.

https://www.polar.com/nb/produkter/sport/M430-lopeklokke-med-gps

Anonymkode: 97143...1f0

Jeg har forgjengeren Polar M400 og er kjempefornøyd med den! Bruker den både som hverdagsklokke, aktivitetsmonitor og pulsklokke. M430 har forøvrig håndleddspuls i tillegg til pulsbånd.

Skrevet
10 hours ago, ^^Belle^^ said:

Jeg har Garmin 235, som er i samme gata som 735XT, og er veldig fornøyd. Jeg liker store klokker på meg selv, og kunne godt brukt Fenix, men den er svær altså. Tror uansett, til den prisen (den var svindyr da jeg skulle ha meg ny klokke tidligere i år, derfor ble det ikke den på meg), at jeg ville ha valgt Fenix. Den er dødsfin.

Den nyeste fenixen kommer i tre modeller, med tre ulike størrelser. 5s er ikke særlig stor til å være en treningsklokke. 

Anonymkode: bc5b9...ef6

Skrevet

Anbefaler nye suunto spartan trainer! Den er litt mindre enn f.eks fenix, men den har veldig mange funksjoner! Hvertfall nok for meg. Finnes en veldig fin versjon i hvit og gull hvis du er opptatt av design :) Akkurat den i hvit og gull koster 3000, mens de andre koster rundt 2500 tror jeg? Verdt å sjekke ut!

Anonymkode: f7b9d...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...