Gå til innhold

Barn og IQtest for voksne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld forvillet jeg meg inn på Mensa sine sider og bestemte meg for å ta onlinetesten deres. Jeg satt barnevakt for nevøen min på 8 og han kom og spurte hva jeg gjorde og sa han ville prøve han også. Jeg sa ja for moro skyld, men forklarte at oppgavene var ment for voksne og kunne være ganske vanskelige. Han fikk 105, på en voksentest. Kan jeg gå ut fra at nevøen min er meget intelligent for sin alder?

Anonymkode: 7c209...5da

Skrevet

IQ tester måler hvor vanlig eller uvanlig score man får i forhold til de andre hos voksne, det er ikke en bra måte å måle IQ hos barn på. Samtidig er den testen du sikter til en kort prøvetest som ikke måler din egentlige IQ selv om du er voksen. Du er nødt å ta hele testen for et mer nøyaktig resultat.

Den scoren hos nevøen din sier ganske lite, han kan til og med ha gjettet riktig på noen av spørsmålene. 

Anonymkode: 7c920...5d9

Skrevet

Jeg har hovedfag pluss en mba - og er oppegående nok. Jeg scorer alltid nær nesten null (0) på Menda og alle andre IQ-tester.

Jeg er fornøyd med at jeg selv er fornøyd med meg. 🙂👍🏻

Anonymkode: 39673...8ad

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I går kveld forvillet jeg meg inn på Mensa sine sider og bestemte meg for å ta onlinetesten deres. Jeg satt barnevakt for nevøen min på 8 og han kom og spurte hva jeg gjorde og sa han ville prøve han også. Jeg sa ja for moro skyld, men forklarte at oppgavene var ment for voksne og kunne være ganske vanskelige. Han fikk 105, på en voksentest. Kan jeg gå ut fra at nevøen min er meget intelligent for sin alder?

Anonymkode: 7c209...5da

Ja, det vil jeg si! Jeg er igang med en doktorgrad og scorer selv 105. (Må sies at jeg er veldig dårlig i matte da, slik at jeg løser oppgavene m/matteinnhold dårlig).

Og han er bare åtte! Tror han er over gj.snitt ja- mye og.

Anonymkode: c3e33...1ae

Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, det vil jeg si! Jeg er igang med en doktorgrad og scorer selv 105. (Må sies at jeg er veldig dårlig i matte da, slik at jeg løser oppgavene m/matteinnhold dårlig).

Og han er bare åtte! Tror han er over gj.snitt ja- mye og.

Anonymkode: c3e33...1ae

Nei, det er ikke sånn IQ tester fungerer...... Spesielt siden den testen TS snakker om ikke er en "ordentlig" test en gang, men et sample. 

Anonymkode: 7c920...5d9

Skrevet

Hvis 8-åringen ikke har fått hjelp av sin tante, så tror jeg det barnet er ganske så skarpt :) .

Anonymkode: ccdef...388

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...