AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Vel, jeg skjønner jo at man ikke kan trykke på en knapp og få tvillinger. Men finnes det noen kjerringråd, triks eller tips som kan øke muligheten for å få tvillinger? Anonymkode: aeee2...e7c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Folattilskudd, mye meieriprodukter, samt å være litt overvektig, har vist seg å kunne øke sjansene for tvillinger. Men da snakker vi en ekstrem liten økning av sannsynligheten. Så ikke spis deg feit på iskrem bare for å få tvillinger Ellers er mors alder og toeggede tvillinger på mors side, samt etnisitet, ting som øker sjansen for tvillinger, men det er jo ikke akkurat noe du kan gjøre noe med. Dvs, din egen alder kan du forsåvidt styre ved å vente med å få barn til du er eldre, men da risikerer du at du ikke får barn i det hele tatt for du har ventet for lenge. Anonymkode: 66900...11c
Gjest Catalina Culès Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Nei, det er helt tilfeldig om du får tvillinger eller ikke. Men har hørt det er større sjanse om det allerede er tvillinger i familien.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 Ha sex, dobbelt så mye Anonymkode: 69415...339
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 Prøverør Anonymkode: c4ee9...296 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Alder, overvekt og genetisk disposjon er de eneste faktorene som spiller inn her. Ingen kjerringråd i boka kan øke sjansen for at du slipper to egg samtidig. Eneste andre som kan gjøre det for deg, er ivf med to innsatte egg, hvilket ikke er noen garanti for tvillinger det heller, fordi bare 25 % av slike graviditeter ender med to barn. Når det er sagt, så er det ingen dans på roser å ha tvillinger, og det er langt å foretrekke å få en av gangen. Anonymkode: 7764e...04f 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Mors alder kan ha en liten betydning, eldre kvinner slipper oftere to egg ved eggløsning. For noen er det også arvelig å slippe to egg, da arves dette fra mor til datter. Og dette gjelder jo bare for toeggede. Jeg har tvillinger og må si at det ikke er så morsomt. Det var helt fryktelig slitsomt de 4 første årene, helt ekstremt! Når de blir større så er det som å ha vanlige søsken, bare at de er like gamle. Anbefaler ikke å få tvillinger, få en om gangen. Anonymkode: 8573e...80e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alder, overvekt og genetisk disposjon er de eneste faktorene som spiller inn her. Ingen kjerringråd i boka kan øke sjansen for at du slipper to egg samtidig. Eneste andre som kan gjøre det for deg, er ivf med to innsatte egg, hvilket ikke er noen garanti for tvillinger det heller, fordi bare 25 % av slike graviditeter ender med to barn. Når det er sagt, så er det ingen dans på roser å ha tvillinger, og det er langt å foretrekke å få en av gangen. Anonymkode: 7764e...04f Det er ikke helt korrekt. Hormoner spiller inn på slipping av egg, og de kan påvirkes av blant annet ting som folat og medikamenter som gir for å fremme eggløsning. Anonymkode: 66900...11c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Kun viss du setter inn egg med prøverør. Slik som med sjendisene, "alle" dem får jo tvillinger... Anonymkode: b6cb0...7d1 1
Belima Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 http://www.helseinfonett.no/hvordan-fa-tvillinger/ Ikke garantert, men som det står: Øker sjansen.
Ruccula Skrevet 26. september 2017 #12 Skrevet 26. september 2017 Jeg vil si at prøverør er mest effektivt
Ruccula Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun viss du setter inn egg med prøverør. Slik som med sjendisene, "alle" dem får jo tvillinger... Anonymkode: b6cb0...7d1 Sjendiser?? 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 Hvorfor prøve å få tvillinger? Det er mye høyere risiko for å miste tvillinger under svangerskapet. Faktisk så stor at leger ikke er overrasket når det skjer. Også mye større sjanse for premature barn med alt det kan innebære. Anonymkode: 58361...f8f 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #16 Skrevet 26. september 2017 Pergotime kan jo som kjent gi både tvillinger, trillinger og firlinger... Anonymkode: e4059...8a8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor prøve å få tvillinger? Det er mye høyere risiko for å miste tvillinger under svangerskapet. Faktisk så stor at leger ikke er overrasket når det skjer. Også mye større sjanse for premature barn med alt det kan innebære. Anonymkode: 58361...f8f Leger er vel aldri overrasket over at noen spontanaborterer. Når jeg var gravid med tvillinger så fikk jeg beskjed om at det var liten sjanse for å miste bare en tvilling. (Jeg blødde og trodde jeg spontanaborterte). Fikk beskjed om at om man mister, så mister man som regel begge. Nå ble begge der inne for min del. Anonymkode: 8573e...80e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #18 Skrevet 26. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pergotime kan jo som kjent gi både tvillinger, trillinger og firlinger... Anonymkode: e4059...8a8 Nå brukes ikke Pergotime lengre, men ja hormoner kan gi flerlinger. Men hvis man går til en seriøs gynekolog så skal man ha UL for å sjekke hvor mange eggposer som modnes, og er det flere enn 1 eller 2 så avbrytes forsøket. Anonymkode: 8573e...80e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #19 Skrevet 26. september 2017 Har tvillinger, elsker de høyre enn alt! MEN å gå aktivt inn for å få tvillinger.. HAHA! Kommer tilbake i 3 generasjon. Flere av mine søskenbarn og jeg har tvillinger. Anonymkode: e08f9...13a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #20 Skrevet 26. september 2017 Edit: er noe i ordtaket: en er som ingen , to er som ti 😉 går veldig bra her, men det er fordi jeg ikke har noe liv utenom Anonymkode: e08f9...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå