Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente19

Hei :)

Har nettopp startet i en deltidsobb etter skoletid. Jeg sliter en del med angst og lav selvtillit som gjør det vanskelig for meg å snakke med andre. Jeg har blitt mye bedre det siste året, som gjor at jeg endelig turte å ta en jobb. 

Jobben er i klesbutikk og jeg trives veldig godt i selve jobben. De ansatte er kjempe hyggelige og har tatt meg godt i mot. Sjefen har sagt at hun er glad hun ansatte meg og at jeg er flink. Jeg er ikke nervøs for kunder osv, jeg syns det er kjempe gøy å hjelpe dem. MEN, jeg er livredd for at de andre ansatte egentlig ikke liker meg og at de syns jeg er kjedelig. Tidligere har jeg ofte fått høre at jeg er kjedelig eller for stille.. 

De andre ansatte er veldig utadvente og morsome og stortrives i lag, så jeg føler jeg ødleggger arbeidsmiljøet med å vær tilbakeholden. Vi er bare 4 ansatte, og derfor er det vell viktig for dem å ha noen som er gøyall? 

Jeg klarer bare ikke være meg selv rundt dem, klarer det kun med kjæresten og nære venner.. 

Noen råd? 

Anonymkode: 5e8ab...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å lese bøker om selvfølelse, f.eks bøkene av Sondre Liverød. De setter ting litt i perspektiv, og gjorde det iallefall enklere for meg å være meg selv blant folk :) 

Anonymkode: a1437...64d

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Noen råd? 

Hold ut. Fortsett å dra på jobb, gjør ditt beste og prøv å bli kjent med kollegene dine en og en. Det er helt vanlig at folk som har jobbet sammen har en gruppetone som en nykommer må bli litt varm i trøya for å komme inn i.

Anonymkode: 78c5a...250

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer bare ikke være meg selv rundt dem, klarer det kun med kjæresten og nære venner.. 

Det vil gå seg til etterhvert som du blir kjent med kollegaene dine. Det er helt naturlig å være litt reservert i starten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...