AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Del Skrevet 26. september 2017 Hei. Først vil jeg si at jeg skal til jordmor i dag. Tenkte bare å høre erfaringer først her. Jeg er 18 uker på vei (yuhu. Tiden går endelig litt fort). Og babymagen har dukket frem for en stund siden. Men hver morgen opplever jeg den som hard (altså utenpå, ikke som hard avføring). Men nåt jeg kommer i gang med dagen blir den mykere. Jeg kan jo ikke ha kynnere allerede nå??? Jeg har også mye vondt. Stikkende, strekkende smerter og noe som minner om menssmerter. Samt at i dag kjente jeg at det var veldig vondt når kjæresten la hånden litt hardt på ene siden av magen langt ned. Nesten så tankene hoppet over på blindtarmbetennelse. Men håper ikke det. Noen som har opplevd dette før? Jeg var til lege og fikk bekreftet liv og et hjerte som slo i forrige uke. Så det er ikke dødt heldigvis. Men sliter litt med uro og bekymring. Faktisk mer nå enn jeg gjorde før uke 12. Mange opplever jo at bekymringene minker etter uke 12. Anonymkode: 5e78e...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Del Skrevet 26. september 2017 Helt normalt. Om morgenen har du ikke drukket eller spist hele natten. I tillegg har du ligger flatt. Da har du gjerne mindre vann i kroppen, mindre mat og drikke i tarmene, og magen vil naturlig nok bli hardere enn når du har masse annet som slosher rundt der. Stikkende smerter og menssmerter er også helt normalt. Det er livmoren som vokser og strekker i ligamentene. Jeg har det mye jeg også. Jeg klarer heller ikke trykk mot magen. Men om du skal til jordmor i dag får du jo svar på dette om under 8 timer uansett, fra en kvalifisert person, og ikke random personer på nettet... Anonymkode: 5b8da...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Del Skrevet 26. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt. Om morgenen har du ikke drukket eller spist hele natten. I tillegg har du ligger flatt. Da har du gjerne mindre vann i kroppen, mindre mat og drikke i tarmene, og magen vil naturlig nok bli hardere enn når du har masse annet som slosher rundt der. Stikkende smerter og menssmerter er også helt normalt. Det er livmoren som vokser og strekker i ligamentene. Jeg har det mye jeg også. Jeg klarer heller ikke trykk mot magen. Men om du skal til jordmor i dag får du jo svar på dette om under 8 timer uansett, fra en kvalifisert person, og ikke random personer på nettet... Anonymkode: 5b8da...4dc Takk for svar. Har også lest, og fått den beskjed av jordmor om de stikkende smertene. Så de er jeg minst bekymret for. Men vanskelig å roe ned når det er så mye smerter som jeg har. Vanskelig å fungere i jobb og hjemme. Men skal til jm om under 1 time. Så får snakke med hun da 👌 Ts Anonymkode: 5e78e...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Del Skrevet 26. september 2017 Det kan godt være kynnere ja. Jeg får det oftere når jeg ligger i senga, eller så er det bare at jeg merker det bedre da. Kynnere kan man kjenne fra tidlig i svangerskapet, fra andre trimester? Jeg har hatt en del som begynte i uke 15 denne gangen. Anonymkode: c5631...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Del Skrevet 26. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt være kynnere ja. Jeg får det oftere når jeg ligger i senga, eller så er det bare at jeg merker det bedre da. Kynnere kan man kjenne fra tidlig i svangerskapet, fra andre trimester? Jeg har hatt en del som begynte i uke 15 denne gangen. Anonymkode: c5631...976 Det viste jeg ikke. Trudde det var nærmere uke 30 en fikk slike kynnere jeg. Smertene er også ofte værst på morgenen. Håper jm kan gi meg noen svar i dag. Hun kunne ikke det sist. Annet enn å si at det kunne værr ligamentsmertene. Men var ikke sikker. Anonymkode: 5e78e...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. september 2017 #6 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg pleide stort sett å våkne med hard mage på morgenen i de forrige graviditetene mine, og det ble borte når jeg tisset. Så hos meg hadde det hvertfall en viss sammenheng med full blære. Og ligamentsmerter kan være ganske vondt. Jeg opplevde det på sidene av magen og kunne være ganske ubehahelig til tider. Men for meg gikk det over og er noe jeg husker fra første halvdel av svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Del Skrevet 26. september 2017 Takk for svar Vera vinge. Er også en tanke som har slått meg at detkan være blæra som er full. For jeg må tisse med en gang jeg våkner nesten. Håper smertene roer seg om noen uker Anonymkode: 5e78e...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 27. september 2017 #8 Del Skrevet 27. september 2017 Jeg hadde det også. Tenkte at barnet bare lå annerledes etter at jeg hadde lagt flatt så lenge. Det samme skjedde når jeg svømte i basseng. Ut kom iallefall en frisk jente ❤ Hvordan gikk det hos jm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Del Skrevet 27. september 2017 24 minutter siden, Frostrose skrev: Jeg hadde det også. Tenkte at barnet bare lå annerledes etter at jeg hadde lagt flatt så lenge. Det samme skjedde når jeg svømte i basseng. Ut kom iallefall en frisk jente ❤ Hvordan gikk det hos jm? Bra det gikk bra. Joda. Hun trudde der bare var voksesmerter og muligens starten på noen kynnere jeg hadde. Og ba meg ta det rolig på jobb fordi hun tenkte jobben kanskje kan påvirke smertene pga fysisk tung/krevende jobb Anonymkode: 5e78e...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå