AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Jeg forsøker å finne ut hva jeg har lyst til å drive med, kom gjerne med forklaringer sammen med svaret. Anonymkode: 4d263...3bb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Alle yrker er meningsfulle. Altså så lenge du utfører dem godt og legger ned innsats. For eksempel har du sykepleier som nevnt over. Men som sykepleier så kan du gjøre en innsats, eller du kan være ei sur megge som forsurer hverdagen til dusinvis av pasienter. Lærer: kan være en resursperson, eller du kan være en sånn lærer som ikke tørr ta tak i mobbing fordi det er ubehagelig. Ingeniør: kan bygge fortau eller aldersboliger, eller kan bygge hus som er så dårlig fundamentert at de må rives etter 5 år. Etc, etc.. Meningsfullt er opp til deg. Yrkesvalg er irrelevant. Anonymkode: 22433...f26 3
Sillyline Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Tja, de fleste bachelorer er vel nyttige på sin måte, hvis ikke hadde det ikke vært en bachelor i akkurat den tingen Standardsvaret blir vel å si sykepleier, men personlig har jeg aldri hatt noe godt forhold til sykepleiere. De virker konstant sure, og lite behjelpelige. Men det beror helt sikkert mer på at de er slitne, enn at de er slik som personer. 2
Fame Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 1 minutt siden, Sillyline skrev: Tja, de fleste bachelorer er vel nyttige på sin måte, hvis ikke hadde det ikke vært en bachelor i akkurat den tingen Standardsvaret blir vel å si sykepleier, men personlig har jeg aldri hatt noe godt forhold til sykepleiere. De virker konstant sure, og lite behjelpelige. Men det beror helt sikkert mer på at de er slitne, enn at de er slik som personer. Også er vi ikke alle sånn heller 1
Sillyline Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 4 minutter siden, Fame skrev: Også er vi ikke alle sånn heller Nei, helt sikkert ikke. Man finner variasjoner i alle yrker. Skulle bare gjerne ønske at jeg en gang møtte på en blid, imøtekommende og hjelpsom sykepleier som kan rette opp inntrykket mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Sykepleiere - for en innstats, ansvar og ståpå-vilje. Synd de har så dårlige arbeidsvilkår og alt for mye annsvar (kona er sykepleier) Anonymkode: 859ac...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Sykepleier, vernepleier, barnehagelærer...? Disse yrkene jobber man tett med mennesker og det er noe mange finner meningsfylt, men det er vel litt opp til deg selv tenker jeg - hva som er meningsfylt for deg. Anonymkode: 31e25...6fc 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 Sykepleier, vernepleier, førskolelærer, barnevernspedagog, sosionom Anonymkode: 9b9a1...9c0 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Jeg utdanner meg til å bli sosionom nå og føler jo at det er et svært meningsfullt yrke hvis man får muligheten til å gjøre den jobben man ønsker og er rett person for det. Men det er klart at man havner i NAV og faktisk sliter med å gjøre den jobben de ønsker, noe jeg er veldig redd for. Ellers sykepleier, vernepleier, barnevernspedagog, som nevnt ovenfor. Anonymkode: b2156...225
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg utdanner meg til å bli sosionom nå og føler jo at det er et svært meningsfullt yrke hvis man får muligheten til å gjøre den jobben man ønsker og er rett person for det. Men det er klart at man havner i NAV og faktisk sliter med å gjøre den jobben de ønsker, noe jeg er veldig redd for. Ellers sykepleier, vernepleier, barnevernspedagog, som nevnt ovenfor. Anonymkode: b2156...225 Skulle stå at mange havner i NAV, ikke at man havner i nav. Er heldigvis mange andre steder man kan jobbe Anonymkode: b2156...225
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 Det kommer an på hva du mener med meningsfylt. Mange forbinder meningsfylt med sykepleiere, vernepleiere, barnehagelærere osv fordi de jobber med mennesker og ofte de svakeste i samfunnet. For meg er ingeniører og økonomer like meningsfulle for samfunnet, siden de driver landet fremover, men det blir på en annen måte. De er like viktige, for å si det sånn. Det kommer helt an på hva som er meningsfylt for deg og hva du liker å drive med. Selv kunne jeg aldri jobbet som sykepleier osv., for jeg er ingen naturlig omsorgsperson for hvem som helst. Men jeg syns ikke min jobb som ingeniør er mindre meningsfylt Anonymkode: 5c284...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå