AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Mulig denne havner feil.. Jeg har blitt frastjålet pcveske med min macbook pro. Desverre ser det ut til at 'finn min mac' ikke var påslått, og da får ikke jeg sporet den opp Snakket med politiet og de ba meg finne serienummeret, og jeg driver å leiter etter eska til macen. Mulig jeg kan ringe apple og få tilsendt kopi av kjøpskvitteringa og kanskje serienummer står der..? Men spørsmålet mitt er; med serienummeret, er det da mulig for politiet å spore opp macen dersom tyven bruker den/kommer seg inn på den? :D Politiet sa serienummeret kun var for å bekrefte at det var en datamaskin ift anmeldelse og forsikring, men har de ikke mulighet til å spore den opp dersom tyven går på nett ellernoe? (Kan lite om sånn).. Er det mulig liksom? Men nedprioritert av politi pga ressurser, eller er det sant at det ikke er mulig selv om jeg finner serienummeret? Hadde så troa på teknologien nå når politiet snakket om serienummeret! Er det ikke bare å spore opp? og dersom ikke - kan jeg spore den opp selv gjennom icloud ellernoe? Anonymkode: 0bdda...862
Gjest To the stars Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 trenger vel ser nummer til forsikring og vis politiet kommer over stjålet pc'r så kan de sjekke om den er din. håper du hadde passord på pc'n din så tyven ikke får tilgang til dine private data. sorry jeg ikke er til mer hjelp men har ikke peiling på mac
EDM Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Den nye "eieren" kan bare fabrikk-restarte macen og slippe billig unna. Du får sjekke om forsikringen din dekker en ny, Noe den absolutt burde
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 17 minutter siden, EDM skrev: Den nye "eieren" kan bare fabrikk-restarte macen og slippe billig unna. Du får sjekke om forsikringen din dekker en ny, Noe den absolutt burde Æsj, så kjedelig Så serienummeret hjelper ikke på noe sporing uansett om tyven fabrikk-restarter? Er serienummer kun til hjelp dersom han/hun f.eks forsøker reparere den senere? Sånn at butikken ser at den er meldt stjålet? Har heldigvis backup av alle bildene mine, men såå kjedelig! Har vell topp reiseforsikring gjennom fellesorganisasjonen, men har aldri brukt forsikringen før. Får ringe de å høre hva jeg må gjøre Anonymkode: 0bdda...862
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 35 minutter siden, To the stars skrev: trenger vel ser nummer til forsikring og vis politiet kommer over stjålet pc'r så kan de sjekke om den er din. håper du hadde passord på pc'n din så tyven ikke får tilgang til dine private data. sorry jeg ikke er til mer hjelp men har ikke peiling på mac Hadde et håp om at serienummer kanskje kunne gps-spores dersom macen ble brukt Tror den var påslått også, så tyven har nok kommet seg inn på brukeren min.. Teit som jeg er har jeg ikke passord når den ligger i dvale. Heldigvis ikke mye innhold da den egentlig bare brukes til å være på nett, men veldig kjedelig! Har bytta passord på alt jeg kan komme på av mail etc.. Anonymkode: 0bdda...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå