Gå til innhold

Tenker ofte på døde - tar all gleden fra meg - Hva kan jeg gjøre for å unnslippe å tenkte på døden så ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige mandag opplevde jeg og familien dødsfall av et nært familiemedlem av oss, noe som preget oss alle veldig mye da dette skjedde veldig spontant. En, ung frisk mann døde plutselig av hjerteinfarkt. Det kom helt ut i fra det blå for oss og vi alle har tenkt på det mye siden mandagen. Dødsfallet av dette familiemedlemmet forteller virkelig at man virkelig ikke vet noe som helst om livet og hva fremtiden vil bringe, før du vet ordet av det, kan hele livet ditt bli annerledes iløpet av et par sekunder. Dødsfallet preget oss alle, og ga oss en ordentlig reality-check. Vi alle skal død, ingen lever evig og selv ett ungt, friskt menneske kan død. Dette dødsfallet har virkelig skremt meg, og jeg tenker på døden hele tiden og er så utrolig redd for hvem den neste personen blir...blir det meg, blir det noen jeg er glad i, noen som står meg nærme? Jeg vil helst ikke oppleve noe mer død inntil min egen død nå, det er skummelt, trist og hjerteskjærende. Jeg vil ut av dette. Tanken på død, skremmer meg, jeg blir ukonsentret, jeg klarer ikke å jobbe, lese, ingenting. Hvis jeg ser frem til noe, så begynner jeg å miste gleden...Jeg trenger virkelig noen gode råd for å komme meg over dette og kunne tenke litt mindre på døden enn det jeg gjør nå, for det er skremmende. Jeg er religiøs og troende, så jeg finner ofte mye ro i det. Men, om andre har andre gode forslag å komme meg, så skriv gjerne ned. :) 

Anonymkode: ea6ad...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forrige mandag opplevde jeg og familien dødsfall av et nært familiemedlem av oss, noe som preget oss alle veldig mye da dette skjedde veldig spontant. En, ung frisk mann døde plutselig av hjerteinfarkt. Det kom helt ut i fra det blå for oss og vi alle har tenkt på det mye siden mandagen. Dødsfallet av dette familiemedlemmet forteller virkelig at man virkelig ikke vet noe som helst om livet og hva fremtiden vil bringe, før du vet ordet av det, kan hele livet ditt bli annerledes iløpet av et par sekunder. Dødsfallet preget oss alle, og ga oss en ordentlig reality-check. Vi alle skal død, ingen lever evig og selv ett ungt, friskt menneske kan død. Dette dødsfallet har virkelig skremt meg, og jeg tenker på døden hele tiden og er så utrolig redd for hvem den neste personen blir...blir det meg, blir det noen jeg er glad i, noen som står meg nærme? Jeg vil helst ikke oppleve noe mer død inntil min egen død nå, det er skummelt, trist og hjerteskjærende. Jeg vil ut av dette. Tanken på død, skremmer meg, jeg blir ukonsentret, jeg klarer ikke å jobbe, lese, ingenting. Hvis jeg ser frem til noe, så begynner jeg å miste gleden...Jeg trenger virkelig noen gode råd for å komme meg over dette og kunne tenke litt mindre på døden enn det jeg gjør nå, for det er skremmende. Jeg er religiøs og troende, så jeg finner ofte mye ro i det. Men, om andre har andre gode forslag å komme meg, så skriv gjerne ned. :) 

Anonymkode: ea6ad...4f1

Skjønner reaksjonen din, man blir plutselig mye mer sårbar når en får døden plutselig og tett innpå seg. Selv om det jo er helt naturlig, vi skal alle leve og dø, men det er en skremmende tanke for mange. Du skulle lest bøkene til dr Wilhelmsen, han tar for seg nettopp dette temaet om redsler for å bli syk og å være opptatt av/redd for å dø. Det er ikke noe kjekt hvis disse tankene blir så altoppslukende at du glemmer å leve, ingen vet når de skal dø (heldigvis) og inntil da må du bare fokusere på å ha et godt liv. Det tjener ingen og ta sorger på forskudd, tenk så fælt å leve et langt liv i redsel for å dø, da glemmer man å nyte livet. Anbefaler deg også og få profesjonell hjelp til å komme utav dette sporet. Så min anbefaling er å nyte hvert sekund av livet mens du har det og ta døden når den en gang kommer, men ikke før;-)

Skrevet

Har du noen å snakke med om dette temaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...