Gå til innhold

Hvordan ta ekstravakter når man er alene med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med et barn på 3år og lurer på hvordan jeg skal kunne si ja til ekstravakter og være ringevikar i det hele tatt. Barnet må i bhg og hentes. Så må ha arbeidstid kl 8-16. Noen som har noen konkrete råd?

Anonymkode: 6b483...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg barnevakt, det må andre gjøre. 

Anonymkode: 9bddd...87f

• Liker 1
Skrevet

Det kommer gjerne ann på hvor du har tenkt å ta ekstravakter og arbeidsplassen. Jeg er selv alene med barn. Jobber som nattevakt i helsevesenet og barnet sover da hos familie om natten. Det er ikke full stilling, så jeg tar ekstravakter på dagtid utenom. Da begynner jeg egentlig 7:30, men får komme kl 8. Vi begynner gjerne ikke selve arbeidet før ca 8:15. De andre som har begynt kl 7:30 videreformidler eventuelt rapport til meg når jeg kommer. Så sånn sett går det ikke ut over noen at jeg kommer en halvtime senere. 

Anonymkode: 4f63a...915

• Liker 1
Skrevet

Så barnet sover ofte hos familien din da? Blir ikke dette litt stress for barnet å måtte bo og sove såpass mye borte fra sin mamma eller pappa? Men selvsagt om man ikke har mat på bordet så er det forståelig. Må man så må man. Finnes vel ikke noe bedre måter å gjøre det på. Ville ihvertfall ikke hatt en ukjent person her til barnevakt. 

Anonymkode: 6b483...d64

Skrevet

Flytta till Sverige, där har kommuner plikt att erbjuda barnomsorg när föräldern jobbar, också kväll/natt och helg. Men seriöst, om du har någon som helst barnvakt så är det ju bara så att du inte kan jobba helg och/eller kväll. Det går ju i vissa tillfällen att få stønad til barnetilsyn av NAV, kanske det kan vara något att undersöka så du kan leie en barnevakt eventuellt? 

Anonymkode: bed62...450

Skrevet

hva med tilkallingsvikar på skole/SFO eller i barnehage da? Kan det være et alternativ? Dagsenter, aktivitetetsenter osv har jo også arbeid på dagtid. 

Hvis du melder deg som ringevikar ved flere arbeidsplasser kan du jo få nok dagvakter til at du ikke behøver jobbe kveldstid/nattevakt. Jeg vet at på den ene jobben min (turnus) er de glade i ekstravakter som kan jobbe dagtid. De fleste ekstravaktene er studenter eller har dagjobber utenom og kan derfor kun jobbe kveld/ helg. Det betyr at det ofte er ledige vakter på dagtid som de sliter med å dekke opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...