AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Hei! Jeg går første året bachelor økonomi og administrasjon. Hittil syns jeg skoleåret går kjempe fint, og jeg henger godt med. Jeg har allerede begynt å titte litt på eksamener og har klart en god del oppgaver uten ""hjelp"", jeg satser over middel gode karakterer. Jeg håper på to A i i hvert fall. Dagene mine går stort sett ut på lesing, det gjør for så vidt mine helger og fridager også. Jeg har ikke så mange venner, så har ikke så mye å gjøre i disse "fridagene" utenom å lese til skolearbeid og gjøre lekser, på denne måten har jeg noe å gjøre og jeg får tiden til å gå...Men jeg er redd jeg blir utbrent på all denne lesingen om jeg ikke legger til noen pauser og fridager her og der. Hva anbefaler dere som har studert lengre enn meg og som har gode karakterer på studiene deres. Hvordan bør jeg legge opp lesingen. Aktuelt med fridager? Når bør jeg helst IKKE ta fridager (typ, eksamensperiode?) Hvordan leser dere? Alle tips tas godt imot:) Anonymkode: 708a5...b54
Sillyline Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Tja, det jeg gjør er å legge opp en plan. Men jeg liker ikke å lese så mye, liker mest å gjøre praktiske oppgaver. Anyways, jeg legger meg opp en plan på hva jeg skal gjøre innen den og den tiden, samler folk til kollokvie og øver sammen med dem også. Siste ukene før eksamen går til repetisjon av ting jeg allerede har vært igjennom. Terping og finpussing. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Vanskelig å svare på da jeg ikke vet hvor fort du tar inn stoffet du leser. For eksempel kan jeg lese dagen før en prøve og likevel få middels/god karakter, bare ved å såvidt ha vært borti faget før. Men for min del så får jeg gode karakterer når jeg jobber med oppgaver knyttet til temaet som gjennomgås på forelesninger, helt fra starten av semesteret. På mitt studie har vi ikke så mye valg, det er både praktisk og teoretiske obligatoriske oppgaver slik at en ikke kommer unna denne innlæringen. Men jeg stresser veldig lite med å måtte lese på ditt og datt, jeg tar det når jeg føler at jeg begynner å henge etter. Jeg har valgt bort det sosiale livet under dette studiet slik at jeg kan disponere tiden min ganske mye slik jeg vil selv. Kjenner jeg meg trett og firkantet i øynene så kobler jeg av med netflix eller noe, eller lager god mat. Så begynner jeg fra scratch neste dag. Jeg tar aldri fridager i eksamensperioden, men jeg har en tendens til å begynne eksamensperioden litt sent. Men jeg tar meg enkelte frihelger. Der jeg bare slapper helt av og koser meg med mat, netflix og spilling. Eventuelt litt fest en meget sjelden gang Anonymkode: 43446...626
Miah Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Les i ukedagene, men ikke i helgene om det går. Eneste gangen helgelesing blir nødvendig er gjerne rett før eksamen. Å lese effektivt som en vanlig arbeidsdag, altså f.eks fra kl. 8 - 16, bør være nok. Da kan du ta deg fri på kveldene, og også i helgene. Om du ikke har så mye å finne på utenom så bør du gjerne prøve å endre på det? Bli med i en studentforening, gå tur, gå på fjellet, se Netflix, lag mat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå