AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Åh herregud, jeg blir så lei! For en uke siden gjorde jeg den store tabben at jeg byttet profilbilde på Facebook. Etter bare noen minutter sendte hun en SMS om hvor tragisk jeg så ut på bildet fordi jeg ikke hadde sminke på meg og at som dame burde jeg prøve å se penere ut. Siden har hun sendt 5 mailer som hinter om det samme. Hun sier jeg kan miste mannen, og at kvinner som ikke sminker seg ikke får jobb og at det er uansvarlig av meg og ditten og datten. Å herregud. 1 bilde. Nå bruker jeg ikke mye sminke ellers, men "litt sminke gjør utrolig mye" visstnok. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo helst at hun holder kjeft og lar det gå, men jeg har visst fornærmet henne voldsomt av å vise mitt "tragiske" tryne på sosiale medier. Visste ikke at det var så katastrofalt. Det er flere i klassen min som ikke sminker seg. Nå kommer hun på besøk snart for å feire bursdagen min og hennes. Jeg har lyst å slette bildet. Men samtidig så vil jeg ikke det. Synes det vil virke rart for alle andre som har sett det. Eller å legge ut et skikkelig oversminket, men litt grisete bilde. Type "kunstnerisk" hvor all sminken renner av med regnet, eller gnidd utover hele gjeset med bustete hår, som etter en vill fest. Men føler det blir veldig passiv-aggressivt. Og kanskje heller putter tennvæske på bålet, og jeg hater konflikter. Eller at jeg bare tar et nytt bilde med litt mer sminke enn jeg pleier. Kommer selvfølgelig til å sminke meg når vi skal feire bursdagene våre. Jeg blir 33 og hun blir 78, om det har noe å si. Beklager om det ble litt langt, men jeg har møtt mange utfordringer i dag og dette var nok dråpen. Anonymkode: 0ec40...83a 2
Ruccula Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh herregud, jeg blir så lei! For en uke siden gjorde jeg den store tabben at jeg byttet profilbilde på Facebook. Etter bare noen minutter sendte hun en SMS om hvor tragisk jeg så ut på bildet fordi jeg ikke hadde sminke på meg og at som dame burde jeg prøve å se penere ut. Siden har hun sendt 5 mailer som hinter om det samme. Hun sier jeg kan miste mannen, og at kvinner som ikke sminker seg ikke får jobb og at det er uansvarlig av meg og ditten og datten. Å herregud. 1 bilde. Nå bruker jeg ikke mye sminke ellers, men "litt sminke gjør utrolig mye" visstnok. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo helst at hun holder kjeft og lar det gå, men jeg har visst fornærmet henne voldsomt av å vise mitt "tragiske" tryne på sosiale medier. Visste ikke at det var så katastrofalt. Det er flere i klassen min som ikke sminker seg. Nå kommer hun på besøk snart for å feire bursdagen min og hennes. Jeg har lyst å slette bildet. Men samtidig så vil jeg ikke det. Synes det vil virke rart for alle andre som har sett det. Eller å legge ut et skikkelig oversminket, men litt grisete bilde. Type "kunstnerisk" hvor all sminken renner av med regnet, eller gnidd utover hele gjeset med bustete hår, som etter en vill fest. Men føler det blir veldig passiv-aggressivt. Og kanskje heller putter tennvæske på bålet, og jeg hater konflikter. Eller at jeg bare tar et nytt bilde med litt mer sminke enn jeg pleier. Kommer selvfølgelig til å sminke meg når vi skal feire bursdagene våre. Jeg blir 33 og hun blir 78, om det har noe å si. Beklager om det ble litt langt, men jeg har møtt mange utfordringer i dag og dette var nok dråpen. Anonymkode: 0ec40...83a Du må sette dama på plass... Jeg hadde tatt en tlf og tatt noen ærlige ord med dama 7
Chiyo Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Ikke slett bildet. Post heller noe om å være fornøyd med seg selv slik som en er, samtidig som du ignorer alle e-poster fra henne som handler om sminke. Jeg går nesten aldri med sminke, og om jeg bruker sminke er det for MEG. Drit i hva gamla sier, hun er fra feil tid. Hvis mannen din går ifra deg fordi du ikke sminker deg, så er han ikke bra nok uansett. 6
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Lurer virkelig på hva som feiler enkelte mennesker. Si hun må skjerpe seg og passe sine egne saker. Dritt i hva hun sier.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Hadde lagt ut ett nytt. Rett etter jeg sto opp. dagen etter en fyllekule. Anonymkode: 96626...e5d 3
miss spjåk Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 Spesiell dame😄 rimelig frekk oppførsel. Hadde sagt hva jeg mente om å være sminkefri på en høflig og grei måte, og satt en stopper for diskusjon der. Ikke svar på emailer, og om hun tar opp temaet i samtaler, si bestemt at dette har vi allerede snakket om, og spor så over på noe annet. Jeg er konfliktsky selv, men lurer på om jeg faktisk på pur trass hadde lagt ut flere sminkefri bilder i denne situasjonen😎 og gått sminkefri i bursdagen! Kanskje hun tar hintet?
FluffyJuggernaut Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Jeg har kjempe respekt for min bestemor, men hadde hun begynt med sånt tull så hadde jeg bedt henne om å ta seg en bolle. Passe frekt å komme med kritikk på bildet i utgangspunktet, men at hun fortsetter å mase om bildet er bare dårlig folkeskikk. Det hadde nok gjort at jeg hadde gitt beskjed om at om hun ikke ble slutter så blir hun blokkert og mailadressen blir merket som spam. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Jeg er såpass barnslig at jeg kunne lagt ut et bilde hvor jeg var oversminket, eller som du sier hvor sminken er gnidd utover eller hvor jeg er sminkefri men holder opp sminken i hendene mine. Synes ikke det er greit at noen pirker borti hvordan du ser ut på profilbildet ditt, når du ikke en gang har bedt om råd. Og selvsagt kan man få seg jobb uten sminke på? Anonymkode: 456ae...282
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 hva i helvete :O Anonymkode: 9c1c2...160 2
Hactar Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 (endret) La nå ikke den frekke bestemora di få deg usikker. La bildet bli. Hun er langt utenfor folkeskikken med disse utspillene sine, og det kan du forsåvidt si til henne også. Er det første gangen hun kritiserer deg nord og ned? Endret 26. september 2017 av Hactar
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 Nei, det er ikke første gang hun kritiserer meg. Hun gjør det egentlig hele tiden. Det er verre med moren min (som er datteren hennes). Dårlig selvtillit har jeg vel hatt hele livet Jeg har snakket med henne om det, men hun gir seg ikke. Hun mener fast at jeg opptrer uakseptabelt. Jeg sier tidene har endret seg. Hun har litt gammel mentalitet. Hun forstår ikke at dette ikke lengere gjelder. Synes bare det hele er så unødvendig. Vil ikke kutte kontakten med henne av diverse grunner. Hun kommer sikkert til å gi seg etterhvert. Det ble bare litt mye mas på en gang. -TS Anonymkode: 0ec40...83a
Zoey Skrevet 26. september 2017 #12 Skrevet 26. september 2017 Jeg tror jeg ville svart henne noe frekt for å sette punktum, men ikke eskalert det noe mer i min profil, for jeg ville ikke gitt henne makt til å påvirke min profil. Men om hun sender mail om at kvinner som ikke sminker seg kan miste mannen sin, så hadde jeg glatt svart "Ikke kvinner som suger like bra som meg, besta." eller noe annet som er like langt over kanten som hennes oppførsel. Jeg blir litt trassig tenåring av sånne ting. 1
sofie777 Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon sofie777, mod
Gjest C.Tramell Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 Jeg hadde heller slettet kjerringa fra vennelista mi enn gitt etter for den typen ufint press. Jeg mener det, jeg hadde gjort det, men det høres ut som du er litt snillere og mildere enn meg Bestemor eller ikke, hun legger seg i ting hun ikke har med å gjøre, og det hun sier sårer deg. Det er ikke greit og det synes jeg hun bør få vite.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg bestemte selv om og eventuelt når jeg ville bruke sminke. Hadde hun prøvd seg igjen hadde jeg minnet henne på at jeg allerede har gitt beskjed om hvordan jeg forholder meg til sminke, du har ikke noe med det. Hvis hun prøvde seg en tredje gang hadde jeg blitt sint i stemmen, og sagt at nå er det faktisk nok! Hvis du ikke legger av deg dette tullet nå med en gang kommer jeg til å vaske av meg all sminke hver gang vi skal treffes, for jeg gidder ikke la deg diktere hvordan jeg ser ut. Når det gjelder bursdag hadde jeg nok tatt en prat på forrhånd, og sagt at jeg håpet vi kunne ha en feiring uten at dette ble fokus. Hvis vi ble enige om at det var mulig hadde jeg fortsatt feiringen som vanlig, hvis ikke hadde jeg meldt meg ut, og sagt at det var bedre hun feiret sin dag på sin måte, også hadde jeg heller invitert med meg en gjeng på ett eller annet annet for å feire min egen dag. (Trasseren i meg sier jeg hadde stilt i fellesbursdag uten sminke, men så sitter det en sånn liten fugl på en skulder og hvisker meg i øret at det er kanskje litt voldsomt, det er ikke noe poeng i å ødelegge dagen for alle sammen, hennes hadde blitt ødelagt fordi hun opplever usminket som ufint, min hadde blitt ødelagt av henes reaksjon, og det er vel tvilsomt om vi hadde hatt storfornøyde gjester heller...) Anonymkode: 66f09...908
Juliannaos Skrevet 26. september 2017 #16 Skrevet 26. september 2017 Få venner til å kommentere på det bildet at du er så vakker uten sminke osv.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 Jeg er imponert over at du har en bestemor på snart 80 som sender sms og mail. Men jeg hadde ikke funnet meg i å bli snakket til sånn. Behold bildet, gå uten sminke og si at om hun ikke har noe fint å si - så holder man munn. Anonymkode: fe891...cc6 1
Donout Skrevet 26. september 2017 #18 Skrevet 26. september 2017 HVORFOR SIER DU IKKE I FRA? Jeg hadde eksplodert før jeg hadde rukket å logget inn på KG.
HederaHelix Skrevet 26. september 2017 #19 Skrevet 26. september 2017 Bestemoren min så meg med sminke og kalte meg hore. Disse gamle kjerringene , bare fordi vi er i slekt med dem trenger vi ikke å finne oss i alt! Si ifra, så det ikke er noen tvil om hva du mener.
sofie777 Skrevet 26. september 2017 #20 Skrevet 26. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon sofie777, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå