Gå til innhold

Har jeg ødelagt panelovnen nå? Brrr kaldt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg skrudde litt for mye på termostaten som stiller inn temperaturen og det som skjedd var at den ble løs og ovnen slutta å lyse/virke. 

Jeg skrudde opp det termostaten sitter for se om jeg kunne feste den igjen, men jeg ser ikke noe sted å feste den slik at den blir sånn den var. Hva søren gjør jeg, det er ganske kaldt her. Kan den fikses?😨

Anonymkode: 78f9c...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en ny ovn i morgen. Legg deg under et pledd eller dyna frem til da og tenn noen stearinlys så lenge du er våken. Mennesker som ikke har peiling på slikt bør ikke skru på ovner på egenhånd. 

Anonymkode: 83913...495

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, men ingen som vet? Tror ikke jeg klarer å skru opp en ny selv og har ingen som kan hjelp med det😕

Skrevet

Selvsagt klarer du skru opp en ny ovn selv. Det er to fester og fire skruer sånn ca. (Mange år siden jeg satte opp min ene panelovn men det var virkelig ingen heksekunst.) 

• Liker 1
Skrevet

Sitter du nærmt kjøkkenet? Sett på stekeovnen og åpne den. Har av og til gjort det til nøden, og på kjøkkenet når det har vært veldig kaldt.

Anonymkode: fbd93...3ee

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Cata skrev:

Selvsagt klarer du skru opp en ny ovn selv. Det er to fester og fire skruer sånn ca. (Mange år siden jeg satte opp min ene panelovn men det var virkelig ingen heksekunst.) 

Får aldri ting rett når jeg henger opp og har ikke sånn bort for betongvegg. Vet ikke om det går å bruke de festene som er der fra før.

Skrevet
29 minutes ago, AnonymBruker said:

har ikke sånn bort for betongvegg

Da får du gå på Biltema eller Clas Ohlson og kjøpe  billig drill og borsett og ev. "skruer" for betongvegg. Noen hundrelapper blir det, men mye billigere enn om du mot formodning skulle klare å finne en håndverker som vil gjøre det.

Skrevet

Kjøp heller en radiatorovn, da slipper du skruing. Den er flyttbar og kan plasseres hvor som helst.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Arabella skrev:

Kjøp heller en radiatorovn, da slipper du skruing. Den er flyttbar og kan plasseres hvor som helst.

Takk for tips, men den kan man ikke gå fra, jeg må ha noe som står på litt hele tiden ellers blir det 8 grader her inne.

Skrevet

Noen som vet om man kan bruke de samme festene fra den gamle panelovner så jeg slipper å skru opp nye? Eller er det ikke standard lengde og feste?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, men den kan man ikke gå fra, jeg må ha noe som står på litt hele tiden ellers blir det 8 grader her inne.

Hvorfor kan du ikke det? Det er termostat på disse, også. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Arabella skrev:

Hvorfor kan du ikke det? Det er termostat på disse, også. 

Er ikke det sånne ovner man ikke kan få gå fra grunnet brannfare?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får aldri ting rett når jeg henger opp og har ikke sånn bort for betongvegg. Vet ikke om det går å bruke de festene som er der fra før.

For å få ting til å henge rett, så kjøper du et vater. Riktig verktøy er halve jobben!

Skrevet

Bor du et sted med vaktmester eller huseier?

Anonymkode: af0eb...69a

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre med elektronisk termostat, mekanisk er lite kostnadseffektivt.

Den ovnene jeg henviste til var kun for å vise TS at det finnes frittstående panelovner. Hvis TS er intr så sjekker hun videre selv.

Skrevet
7 timer siden, Arabella skrev:

Spør brannvesnet etter hva de synes om slike for å varme opp

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke det sånne ovner man ikke kan få gå fra grunnet brannfare?

Nei, du tenker kanskje på vifteovner. For meg skjedde det at vifta stansa med påfølgende overopphetning. Hele ovnen brant opp, men heldigvis sto den på et sementgolv. Store sotskader i hele kjelleren, dog.

Skrevet
9 timer siden, Arabella skrev:

Og er brannfarlig. Denne er fylt med olje og dersom den blir lekk så brenner det godt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...