AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 De nærmeste naboene, som vi ikke kjenner veldig godt, har fått seg høner og en hane. Vi synes det er trivelig med dyr, men denne hanen starter jo dagen med å gale mellom kl 6 og 7 om morgenen. På hverdagene er det ikke så galt å bli vekket litt før vi skal stå opp, men vi er en familie som liker å sove litt lenge i helgene. Og bli vekket HVER dag før man egentlig må opp føles som tortur etterhvert! Jeg skjønner ikke at de ikke synes det er irriterende selv, men kanskje fordi de har soverom på motsatt side av der hønene er. Vårt soveromsvindu er rett ovenfor, kanskje 100 m. Hva hadde du gjort? Anonymkode: ed9f4...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Så hyggelig! 👍🏻🙂 Anonymkode: 666df...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Hadde syntes det hadde vært veldig koselig med høns, men tatt en lettsinnet prat med naboen at den hanen plager nabolaget og spurt om de ikke kunne omplassere han, og sagt at hønene er mer enn velkommen, at mange har høner i borettslag, men HØNER ikke HANER, nettopp fordi den forstyrrer naboene hver morgen . Anonymkode: 43075...2b6 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 På tide å finne fram hagla? Ta en prat med naboen. Andres dyr skal ikke være til sjenanse for andre. Så lenge dyret galer hver eneste dag i tiden det skal være stille, må det gjøres tiltak for å verne om naboene. Hvis ikke naboen ville gjort noe, hadde jeg tatt det videre. En hane, hva i alle dager har de tenkt på??? Anonymkode: 40a88...244 8
Arabella Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På tide å finne fram hagla? Ta en prat med naboen. Andres dyr skal ikke være til sjenanse for andre. Så lenge dyret galer hver eneste dag i tiden det skal være stille, må det gjøres tiltak for å verne om naboene. Hvis ikke naboen ville gjort noe, hadde jeg tatt det videre. En hane, hva i alle dager har de tenkt på??? Anonymkode: 40a88...244 Naboen planlegger kanskje å starte en kyllingfarm. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 Dyr skal ikke være til sjenanse. ta en prat med de, og si at de må holde stilletider. De kan jo ha den ikke om natten, hvis de absolutt skal ha den. Anonymkode: 56339...00f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 haha, gi han en sjokoladeAnonymkode: d84c3...3f6
Gjøksuppe Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Om det er 100m til naboen er vel det rikelig med avstand? Eller kan fu jo spørre om de kan vente med å slippe ut dyrene i helgen, om hanen har det mørkt i huset lager den ikke stort med lyd.
Pauline Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 Jeg hadde snakket med dem om de kan stenge den inne om natten og sørge for at det er mørkt. Hanen galer når det blir lyst, altså er det et poeng at den er innestengt om natten og at det er mørkt der den er. Problemet med at hanen galer er derfor størst i den lyse årstiden. Om vinteren er det ingen lyd før det blir lyst. Vi hadde høns (og hane) i mange år, og hadde sort plast foran vinduet og "skalket alle luker" om natten. Det er også viktig at hønsehuset er godt isolert. En hønseflokk uten hane er ikke det samme som en med hane. Hanen har en funksjon som leder. Dessuten blir det jo ingen kyllinger uten hane. 7
Macro Skrevet 26. september 2017 #12 Skrevet 26. september 2017 Dere ligger jo langt unna? Kan man stappe ørerpropper inn pga mannesnorking, så kan man jammen bruke det pga en hane som er 100 m borte. Hanen er i det minste koselig å våkne av. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 coq au vin Anonymkode: 3836f...ea4 4
dillyduzit Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 Dette er noe du vender deg til, tro meg. Begge naboene har haner, kyllinger og hester (føler jo at vi kanskje burde bli med på leken, lekt med tanken å skaffe en geit, eventuelt lama) som står rundt 70m, 100m unna huset vårt. De første ukene var det noe "å nei, ikke nå" men nå hører vi svært lite når vi sover.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 3 timer siden, Macro skrev: Dere ligger jo langt unna? Kan man stappe ørerpropper inn pga mannesnorking, så kan man jammen bruke det pga en hane som er 100 m borte. Hanen er i det minste koselig å våkne av. Nei, man flytter mannen inn på et annet rom. Kanskje man skal stappe hanen inn i ovnen. Godt og varmt. Anonymkode: 19167...910 3
Macro Skrevet 26. september 2017 #16 Skrevet 26. september 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man flytter mannen inn på et annet rom. Kanskje man skal stappe hanen inn i ovnen. Godt og varmt. Anonymkode: 19167...910 Ørepropper er det foretrukne løsningen her på KG.
penny_ Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 (endret) 50 minutter siden, dillyduzit skrev: Dette er noe du vender deg til, tro meg. Begge naboene har haner, kyllinger og hester (føler jo at vi kanskje burde bli med på leken, lekt med tanken å skaffe en geit, eventuelt lama) som står rundt 70m, 100m unna huset vårt. De første ukene var det noe "å nei, ikke nå" men nå hører vi svært lite når vi sover. Gjelder det tramping også? Det har gått et år nå, men kan ikke si at jeg sover bedre gjennom det enda, så det har jeg ikke troen på Man blir heller ikke vant til vekkerklokken. Den skal jo liksom vekke deg. Endret 26. september 2017 av penny_
dillyduzit Skrevet 26. september 2017 #18 Skrevet 26. september 2017 3 timer siden, penny_ skrev: Gjelder det tramping også? Det har gått et år nå, men kan ikke si at jeg sover bedre gjennom det enda, så det har jeg ikke troen på Man blir heller ikke vant til vekkerklokken. Den skal jo liksom vekke deg. Tramping av hestene tenker du på? Nei, de vrinsker gjerne 5 meter uttenfor soveromsvinduet. De har vi enda ikke blitt vandt til.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #19 Skrevet 26. september 2017 Minner meg om en episode i Friends Anonymkode: 7bb02...331 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #20 Skrevet 26. september 2017 Legg en utskrift av oppskrift på Coq au vin i postkassa :D Anonymkode: 9515b...a2d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå