Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :) 

Jeg er ei snart 24 år gammel jente som sliter veldig med å få fast jobb. Nå har jeg en liten stilling på 5 timer i gjennomsnitt per uke. Jobber jeg ekstra en uke, så får jeg kanskje ingenting neste uke. Jeg jobber av og til på et lager også, men der er jeg bare ringehjelp og det kan gå mnd uten noe jobb der. Jeg er så lei av å ha en ustabil inntekt. Jeg tjener fra 3900 - 11 000 per mnd. Tjener jeg over 10 000 så er det en veldig bra mnd.

Samboer har kjøpt leilighet med foreldrene som kausjonister, og de stresser med at jeg ikke har fast jobb de også. Samboer får det til å høres ut som om jeg ikke prøver hardt nok, og det er tungt. Jeg går rundt på butikker og spør om de trenger folk, jeg søker på alle stillinger jeg kan og skriver åpne søknader. Jeg får ikke svar tilbake eller så får jeg svar at de ikke trenger noen akkurat nå, men de skal ta vare på søknaden min og kontakte meg hvis de trenger. Men en mnd eller to senere så er det nye folk som har fått jobb der.

Jeg gjør så godt jeg kan, men merker jeg blir både stressa og trist når jeg føler presset fra svigerforeldre og samboer. Føler også at den lille stillingen jeg har, er en "ulempe" når jeg søker nye jobber. Jeg skriver selvsagt at jeg slutter der hvis jeg får ny jobb, men jeg hører ikke noe fra 95% av søknadene jeg leverer. 

Har dere noen tips? Jeg søker jobb i Haugesundsområdet, så ta gjerne kontakt hvis du vet om noe! :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt til en annen by :P Huff glad jeg ikke bor der lenger, men uansett; hva med å ta utdanning på høyskolen der om du ikke kan flytte? Det er jo utdanninger fra ingeniør til sykepleie der. Eller ta fagbrev? Om det er butikk du vil jobbe i, prøv å få deg jobb i en større butikk for eksempel Obs'n, Europris osv. Som oftest kan du få noe lite i begynnelsen, så kan du få mer etter hvert (folk slutter + at det er flere avdelinger å bli plassert på). Nå er det jo snart jul, se om noen butikker trenger julehjelp det er jo en start. Jeg så forresten noen stillinger som var ledige på finn.no i Haugesund som var butikk. Du kan også prøve på å tjene penger via nett; blogg, poker og lignende. 

Det er vanskelig å få jobb i byen din for den er liten, bare si det til samboeren din og svigerforeldrene dine! Det er fordel at du har jobb, du blir faktisk mer interessant pga det. Det er verre om du var helt arbeidsledig. 

Anonymkode: ee0b8...3d7

Skrevet
6 minutter siden, Knirke skrev:

Ta utdannelse

Det er det jeg vil, men har ikke råd dessverre.

Skrevet
Just now, Kattli said:

Det er det jeg vil, men har ikke råd dessverre.

Du kan søke stipend og lån fra Lånekassen som alle andre studenter. Du har også samboer, ergo du har minimale boligutgifter. Hva venter du på?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til en annen by :P Huff glad jeg ikke bor der lenger, men uansett; hva med å ta utdanning på høyskolen der om du ikke kan flytte? Det er jo utdanninger fra ingeniør til sykepleie der. Eller ta fagbrev? Om det er butikk du vil jobbe i, prøv å få deg jobb i en større butikk for eksempel Obs'n, Europris osv. Som oftest kan du få noe lite i begynnelsen, så kan du få mer etter hvert (folk slutter + at det er flere avdelinger å bli plassert på). Nå er det jo snart jul, se om noen butikker trenger julehjelp det er jo en start. Jeg så forresten noen stillinger som var ledige på finn.no i Haugesund som var butikk. Du kan også prøve på å tjene penger via nett; blogg, poker og lignende. 

Det er vanskelig å få jobb i byen din for den er liten, bare si det til samboeren din og svigerforeldrene dine! Det er fordel at du har jobb, du blir faktisk mer interessant pga det. Det er verre om du var helt arbeidsledig. 

Anonymkode: ee0b8...3d7

Kan ikke flytte siden jeg bor med samboer og vi betaler sammen. Jeg tenker å ta utdannelse, men må spare opp penger først. Har søkt på de stillingene ja :) 

Har sagt det ja, men er fortsatt press. Mange av jobbene går til venner og familie. Skal ta meg en runde til på kjøpesentrene denne uken. :) 

Skrevet
Akkurat nå, Knirke skrev:

Du kan søke stipend og lån fra Lånekassen som alle andre studenter. Du har også samboer, ergo du har minimale boligutgifter. Hva venter du på?

Jeg nedbetaler fortsatt på lån fra lånekassen, og må ha resten av pengene på mat, busskort og betale husleie til samboer. Men får jeg fast jobb, så skal jeg spare opp til å begynne å studere. :)  

Skrevet

Finnes det et vikarbyrå du kan melde deg inn i og ta oppdrag gjennom? Eller for eksempel barnehager eller SFO'er som trenger ringevikarer? Ønsker deg lykke til😊👍🏻

Anonymkode: d8140...3b4

Skrevet
26 minutes ago, Kattli said:

eg nedbetaler fortsatt på lån fra lånekassen, og må ha resten av pengene på mat, busskort og betale husleie til samboer. Men får jeg fast jobb, så skal jeg spare opp til å begynne å studere. :)  

Når du begynner å studere og tar opp lån og stipend fryses lånet du allerede har slik at du ikke trenger å nedbetale det når du studerer. Du kan jo studere, ta lån og stipend og i tillegg ha den jobben du har nå.

Anonymkode: d4d70...f0f

Skrevet

Søk innen helse og omsorg eller barnehage. Det pleier alltid å være noe ledig innen det. Spesielt helg og kveldsvakter innen omsorgssektoren er det skrikende mangel. Selv uten utdannelse er det mulig å få arbeid de fleste steder. 

Anonymkode: 35772...afa

Skrevet
20 hours ago, Kattli said:

Jeg nedbetaler fortsatt på lån fra lånekassen, og må ha resten av pengene på mat, busskort og betale husleie til samboer. Men får jeg fast jobb, så skal jeg spare opp til å begynne å studere. :)  

Har du studert i over 8 år? Hvis ikke kan du ta opp mer studielån, og du betaler ikke avdrag eller renter så lenge du er student. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...