AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Dere på Østlandet / bruker dere strømpebukser under buksene på barna i disse dager? Toåringen min har per dags dato kun brukt sokker - men vi er jo litt uti september.... hva med dere? Anonymkode: c084d...e72
Arkana Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Nei, det gjør vi ikke og det er nok en stund til ennå. Nå er min yngste 4 da, og er stadig i bevegelse. De minste barna sitter mye i ro på bakken og da må man kanskje kle på litt mer.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Det er viktigere å se på termometeret enn å se på kalenderen, synes jeg. Hos oss er det 10-15 grader hele dagen ennå, og da er det for varmt for strømpebukser. Anonymkode: b04c8...abf 4
FantasDick Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Vi har brukt strømpebukse på 2-åringen siden hun begynte i august, vi. Men hun går gjerne i kun strømpebuksa inne, da. Midt-norge.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Og stilongs er bedre enn strømpebukse - blir mindre skift da og lettere å bytte sokker og sko om kun bena er våte. Anonymkode: 07bcb...03b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Nei, ikke enda. Tenker det blir ull innerst når det blir kaldere. Bor i Oslo. Anonymkode: 97d17...295
tirben Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 Med 12-16 grader bruker ikke barna strømpebukser enda. Sjekker temperaturen i stedet for kalenderen.
Minlillesky Skrevet 25. september 2017 #8 Skrevet 25. september 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere på Østlandet / bruker dere strømpebukser under buksene på barna i disse dager? Toåringen min har per dags dato kun brukt sokker - men vi er jo litt uti september.... hva med dere? Anonymkode: c084d...e72 Det er temperaturen du skal se på. Ikke måneden. Nå er mitt barn blitt skolejente da, men her vi bor er det kaldt og vinden er kjølig/krass. I dag tidlig var det 3 grader ute. Ingen vind, men fremdeles småkaldt. Min datter har brukt strømpebukse og en kortermet ullkjole på skolen i dag. Det har vært kaldt hele dagen. Som sagt, er det temperaturen du skal se på. Ikke bare temperaturmåleren, men gå ut og kjenn på været. Det kan godt være 5 minus, iskald og krass vind, og barnet må ha mer klær på seg. Eller så kan det være 15 minus, vindstille og nydelig luft ute, og barnet må ha mindre på seg. Bare for å ta eksempler. Det er ikke alltid 15 minus er kaldere enn 5 minus. For å ta eksempler. Sjekk temperaturmåleren, gå ut og kjenn på været ett par minutter og kle på barnet ettersom hva været er..
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #9 Skrevet 25. september 2017 Både ja og nei! Gutten bruker ikke strømpebukse. Alt for varmt til det enda heldig vis. Og det blir nok ovetrekksbukse ute, før strømpebuksa kommer på der. Jenta mi bruker strømpebukser, fordi hun en en real "kjolejente" som nekter å gå med bukser. Så da blir det strømpebukse og kjole:) Men så lenge det er over 8-10 grader på dagtid, mener jeg stømpebukse er unødvendig. Anonymkode: 2f8d8...739
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #10 Skrevet 25. september 2017 Jeg har gjort det noen dager når temperaturen har vært på 10-12 grader. Men mitt barn så liten at han sitter mye stille på bakken når de er ute. Jeg har til og med brukt ullbody, bukse og sokker noen dager forrige uke, men det var mest fordi det var mye regn, surt og han var kjempe forkjøla og nettopp frisk fra halsbetennelse og ab-kur. Så tenker man må se an alder og behovet til barnet. Noen barn er varme og noen er kalde Anonymkode: 3a860...c9a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #11 Skrevet 25. september 2017 Tenk dere selv med strømpebukse/ullundertøy nå.......DET BLIR FOR VARMT! Og barn er som regel MYE mer aktiv enn oss voksne. Bruk heller ei overtrekkbukse ute,dersom du tror det blir for varmt med strømpebukse. Anonymkode: c49f7...2f6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #12 Skrevet 25. september 2017 Har barna i to forskjellige barnehager i Oslo. Begge har skrevet i skriv til foreldrene at de ønsker at barna kler seg med ull som innerste lag. Og praktiske klær så det er lett for de å kle lag på lag. Unngå, dongeri og bomull, helst ikke kjoler og skjørt på jenter da de blir klumpete under ytterklærne. Må forhandle med jentungen hver dag da hun bare vil gå i kjole. Får bruke kjole hjemme, men må ha på ullundertøy i barnehagen. Ullgenser og bukse samt ullsokker. Minste som fortsatt bruker bleie går i ullbody og ullstrømpebukse da han bare tar av sokkene om han ikke har strømpebukse. Så strømpebukse er mer praktisk. Anonymkode: 7afac...4c1
Minlillelykke Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 Vi har brukt på de dagene tempraturmåleren er under 10 grader på morgenen. Vår har vært fint temperert når han hentes tidlig på ettermiddagen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 Vi bor på østlandet, og vi bruker strømpebukse. Body og strømpebukse i ull under høstdressen. Men altså ikke strømpebukse OG bukse. Går bare i strømpebuksa. Anonymkode: d4116...c89
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 8 minutter siden, Minlillelykke skrev: Vi har brukt på de dagene tempraturmåleren er under 10 grader på morgenen. Vår har vært fint temperert når han hentes tidlig på ettermiddagen. Hva har du på da? Bukse under høstdressen? Er vel mer behagelig å slippe klumpete bukse? Anonymkode: d4116...c89
Minlillelykke Skrevet 26. september 2017 #16 Skrevet 26. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du på da? Bukse under høstdressen? Er vel mer behagelig å slippe klumpete bukse? Anonymkode: d4116...c89 På varmere dager har de bare strømpebukse under, er det kaldt og surt har de på joggebuksen også.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 Vi bruker body av ull og strømpebukse av (stort sett) bomull. Kledde 1,5-åringen i bomullsbody her om dagen og da skiftet de til ull i barnehagen. Anonymkode: 31559...5da
våren14 Skrevet 26. september 2017 #18 Skrevet 26. september 2017 Nei, det er varmt i barnehagen vår og vesla er varm av seg i tillegg. Ser endel med strømpebukser under buksa men kan ikke ha det på mi der enda. SerOm noen gang så varm som hun er og den tempen de har der inne. Gulvvarme er geniale saker Hun må bare få på mer klær når hun skal ut... Men hjemme er det fint med strømpebukser under nå, blir litt småkald av å sitte så mye på gulvet.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #19 Skrevet 26. september 2017 Ull overalt fra og med 15.september i Oslo. Anonymkode: 69cad...74e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #20 Skrevet 26. september 2017 Det var 20 grader her hos oss i går! Kan ikke se på kalenderen når en kler på barnet! Anonymkode: b9235...c0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå