Gå til innhold

Hvordan tar menn kontakt med dere på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mann skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å komme i kontakt med dere damer. Har i tillegg passert tredve, men skjønner det likevel ikke. Skjønner at man kan flørte og komme i kontakt på private fester - det har jeg lyktes med selv - men hvordan skjer dette på byen? De fleste er jo der sammen med venninner som de holder seg med. Går menn bare opp til dere sånn ut av ingenting og bare spør om de kan slå seg ned? Det virker jo enkelt, men samtidig innmari skummelt og nesten litt uhøflig. Er det sånn det gjøres...?

Anonymkode: 082c1...b79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar kontakt når jeg står i baren, på dansegolvet, ikke ser opptatt ut, eller spør om jeg vil danse for å få meg på alenehånd fra vennene. Så har du de som stirrer så intenst at vennene legger merke til det og skubber meg bort til personen for å plage meg. Den siste anbefales ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke den som blir sjekket opp oftest, så så lenge mannen er normalt høflig så spiller ikke metoden så stor rolle for meg i alle fall:) Jeg har snakket med menn som bare kom å satte seg og sa hei og introduserte seg.

Anonymkode: 40d17...ba5

• Liker 1
Skrevet

Menn tar kontakt i de merkeligste og mest upassende settingene, som på dansegulvet eller når man er midt i en prat med venninder. 

De settingene som gir størst sjanse for at jeg aksepterer kontakten, eller som gjør at det er rom til å slå av en prat er som oftest når man er utenfor å røyker og en mann spør om lighter, når klubben stenger, om man vet hvem som er dj eller lignende, 
eller når man sitter på bord med venner og det er noen ledige plasser og mannen kommer med sin kamerat å spør om det er ledig, og ikke med en gang begynner å snakke med meg/oss, men prater bare seg i mellom, og etterhvert blir det sånn at man spør hverandre om å passe bordet/jakkene/plassene for hverandre litt, og gradvis kommer i prat, vennskapelig prat, ikke pressende "deg skal jeg få nummeret til" prat. Vennskapelig hyggelig prat øker sjanser for at jeg får respekt for vedkommende i motsetning til når han åpenbart kun prater til meg for å få seg noe. 

Anonymkode: 51b83...966

• Liker 3
Skrevet

Det skjer ikke, meeeen det er jo hyggelig som nevnt over når det blir naturlig; at det kommer flere en bare én og setter seg ved bordet ved siden av og at det utvikler seg til  en prat ila kvelden. 

Skrevet

Jeg er vant til at menn kommer rett bort til meg når jeg er alene. Det er de jeg prater med. Stirrere eller jokkere på dansegulvet eller overdrevne selvsikre menn med sjekkelinjer får det motsatte av napp for å si det sånn. Jeg liker hyggelige, oppriktige menn, med humor som viser normal høflighet. 

Anonymkode: 43f91...3a2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri turt å sjekke opp damer, men kompisene mine var veldig glad i det tidligere. Mye går på å legge merke til hvem som ønsker å bli sjekket opp før man går bort til dem. 

Skrevet

Så lenge man er flink til å tolke andres kroppsspråk spiller det egentlig ikke særlig stor rolle. Med tanke på at mange ikke er så flinke til dette er jeg ikke så begeistret for at noen kommer bort og slår seg ned ved bordet mitt. Da foretrekker jeg heller at vedkommende tar steget når jeg for eksempel går til baren for å kjøpe meg noe. Lettere å komme seg unna hvis man ikke er interessert. Men dersom du henger rundt baren og prøver deg på flere vil du garantert oppfattes som sleezy. 

Anonymkode: 8cb91...89c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom du henger rundt baren og prøver deg på flere vil du garantert oppfattes som sleezy. 

Anonymkode: 8cb91...89c

Ja bar sjekking er sleezy. Jeg svarer hyggelig , snur meg og himler med øynene og håper han ikke følger etter når jeg går derfra til vennindene mine/dansegulvet, eller tar kontakt igjen senere. 

Skrevet

Noen er veldig direkte og pågående. Andre viser interesser med legger initativet på damer. Misliker begge de to typene. Foretrekker menn som ser det litt an og møter blikket mitt litt mer enn det som er naturlig og bare prøver få kontakt om jeg responderer med det samme. Da er det ok om de "stalker" meg litt og henvender seg når jeg går vekk fra venner, til baren, ut for å ta en røyk, eller lignende.

Anonymkode: 1f041...311

Skrevet

Å komme naturlig i snakk i køen ved baren, eller ved at man deler bord. Så kan røykerne sjekke andre røykere utendørs, så slipper vi andre stanken.;)

Anonymkode: 0d968...664

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja bar sjekking er sleezy. Jeg svarer hyggelig , snur meg og himler med øynene og håper han ikke følger etter når jeg går derfra til vennindene mine/dansegulvet, eller tar kontakt igjen senere. 

Hvorfor så frekk og nedlatende? Hvis noen sjekker deg opp i baren, er ikke det et kompliment så lenge de oppfører seg akseptabelt mot deg?

Skrevet

Jeg drikker meg bare generelt såpass full at jeg ikke virker full, men fortsatt tør å gå bort til jenter.

Satan så skummelt det kan være.

Også er det jo den livsfarlige balansen mellom perfekt full og sveiseblinddrita hvor alt av sjarm går ut av vinduet.

Når det er sagt handler det mye om å se hvem som er åpen for kontakt: De fleste jenter flørter med blikk, og det er ofte deres invitasjon til å ta kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sjeldent på byen, men jeg er på konserter noen ganger. Noen ganger har jeg gått alene, og da er det jo veldig enkelt å komme bort for å prate pluss at man har noe å prate om også. 

Jeg har på den måten pratet med flere, og flere ganger har det bare vært hyggelig prat uten at motivet er å få meg til sengs. Kanskje litt forskjell på konsert og byen på en lørdag da, men det er hyggelig å prate uten at det må være noen baktanker med det :)

Jeg har også truffet menn jeg har blitt interessert i på den måten. Eneste jeg ikke hadde likt er om noen skulle komme og mase mens bandet spiller, men ellers er det greit. 

Skrevet

Merkelig nok så er det mange jenter som blir ekstra hypp om jeg viser mine dancemoves på dansegulvet. Ofte kuliminerer det med at de snur rumpa til og vrikker mot meg og jeg svarer med å gni underlivet opp mot rumpa deres. Utrolig mye kåte hyppe jenter ut på byen. Naturligvis litt fulle...menmen

Anonymkode: f03ff...98d

Skrevet (endret)
1 hour ago, Katten.2.0 said:

Jeg drikker meg bare generelt såpass full at jeg ikke virker full, men fortsatt tør å gå bort til jenter.

Satan så skummelt det kan være.

Også er det jo den livsfarlige balansen mellom perfekt full og sveiseblinddrita hvor alt av sjarm går ut av vinduet.

For meg har det ikke noe å si om jeg får til balansen. Jeg kan være edru i starten av samtalen, men mens vi snakker så blir jeg så nervøs at jeg drikker meg kanon på svært kort tid.  

Greit test da. Om jenta fortsatt liker meg etter å ha snakket med meg på byen så er hun oppriktig interessert. 

Endret av AnonymSjiraff
Skrevet

De kommer bort.:)

Anonymkode: 01dbd...8eb

Skrevet

Skjer som oftest når man er separert fra flokken, som når man går i baren, på toalettet eller ut for å sigge eller noe. Noen ganger på dansegulvet, men da bør du ha moves eller iallfall en viss entusiasme. Ikke dans tafatt, ikke dans swing og for guds skyld ikke jukk på henne. Eller, det er jo mange som danser swing ser jeg, men jeg får iallfall helt makk hver gang jeg takker ja til å danse med en fyr som ser kul ut og så begynner han å snurre meg rundt. 

Av og til er vi jentegjenger ute på sjekkern også, da dumper vi ned på et bord ved en guttegjeng hvor minst en av jentene liker minst en av gutta. Så ta med noen kjekke kompiser og hold noen stoler ledig og vent til det blir noenlunde fullt. Voila :) 

Gutter kan også bruke den samme "unnschyll, kan vi få sitte her?"-linjen ved et jentebord (eller min kompis sin favoritt, "unnskyld, kan vi få fitte her?", men den kan nok gå begge veier. Jeg synes det er hysterisk). Men ikke plag dem om de ikke virker spesielt interessert i å prate, snakk litt med hverandre først og ikke bland dere rett inn i jentegjengen.

Ellers har @Katten.2.0 et godt poeng, får du ordentlig øyenkontakt med ei jente så er det invitasjon til å komme bort og si hei. Trenger ikke åpne med noe mer originalt enn kan jeg kjøpe en drink til deg da.

Skrevet
6 hours ago, Cuntzilla said:

Av og til er vi jentegjenger ute på sjekkern også, da dumper vi ned på et bord ved en guttegjeng hvor minst en av jentene liker minst en av gutta. Så ta med noen kjekke kompiser og hold noen stoler ledig og vent til det blir noenlunde fullt. Voila :) 

Ville vel passet på at kompisene ikke var kjekkere enn meg om jeg var mann.  

Anonymkode: 588fd...bc8

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville vel passet på at kompisene ikke var kjekkere enn meg om jeg var mann.  

Anonymkode: 588fd...bc8

Tja, smaken er som baken, når det er en sånn guttegjeng møter jentegjeng-situasjon så er det sjelden noen av jentene er tiltrukket av samme fyren, og man går kanskje bort fordi man synes en er attraktiv og så ender det med at det var en helt annen i gjengen som var interessant.

En kjekk gjeng drar liksom opp snittet på alle og, gruppa ser attraktiv ut som en helhet. I motsetning til om du skal håndplukke venner etter mindre heldig utseende og tro at det skal få deg til å skinne, og så ender dere bare opp med å se ut som Team ForeverAlone som er ute. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...