AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Hei. Har mange ganger spurt om hva man kan forvente å få av arbeidstider innen et yrke. Om man kan forvente å få 8-16 arbeid uten særlig erfaring osv. Har også spurt flere om hvor lett det er å komme seg inn i et visst yrke. Det som er, er at de aller fleste ikke har peiling. Hvem kontakter jeg for å få tydelige og gode svar? F.eks. hvis jeg kun kan jobbe 8-16 som renholder på dagtid. Har 0 erfaring og ingen god cv. Hva er sjansen for å få arbeid og erfaring. Jeg vet at ting var annerledes for 15 år siden når vi bare banket på døra og ut kom sjefen som sa han hadde jobb til deg. Anonymkode: b075c...818
Knirke Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Spørsmålet ditt er veldig vagt. Hvilket felt ønsker du å jobbe innenfor? Er det arbeidstid 8-16 mandag til fredag du ønsker? Har du noe utdanning? Har du tenkt å ta utdanning? Hvis det virkelig er 8-16 jobb du ønsker bør du jo starte med å søke på jobber der arbeidstiden er 8-16... Enkelt og greit
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 2 minutes ago, Knirke said: Spørsmålet ditt er veldig vagt. Hvilket felt ønsker du å jobbe innenfor? Er det arbeidstid 8-16 mandag til fredag du ønsker? Har du noe utdanning? Har du tenkt å ta utdanning? Hvis det virkelig er 8-16 jobb du ønsker bør du jo starte med å søke på jobber der arbeidstiden er 8-16... Enkelt og greit Har bare 1. året på vgs, ikke fullført mao. Ingen utdanning utover noe regnskapskurs. Har lappen på bil. 15 år med nesten bare hull i CV. Så jeg stiller bakerst i alle søknader. Hvilke jobb vil du anbefale at jeg går for? Anonymkode: b075c...818
Knirke Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Hvorfor vil du jobbe 8-16? Har du barn?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 1 minute ago, Knirke said: Hvorfor vil du jobbe 8-16? Har du barn? Aleneforeldre med lite barn ja Anonymkode: b075c...818
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 Barnehage. Åpningstider fra 06:45- 16:30 her i kommunen, arbeidstid på 7,5 timer og ubetalt pause så man er 8 timer på jobb. Anonymkode: 24787...754
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Hvis du får deg en jobb hvor du noen dager må jobbe noe senere kan jo barnevakt være en løsning. Mange som har det slik. Tenk på alle mødrene som jobber i helsevesenet feks. Etter min mening har barn godt av å se sine foreldre jobbe, også selv om det betyr at du jobber et par kvelder i uken. Alt av butikker som har lengre åpningstider forventer at alle bidrar og jobber sent og helg om hverandre. Kontorer og mer selvstendige jobber er ofte mer fleksible og man kommer og går som man vil så lenge jobben blir gjort. Men der finnes knapt jobber på kontor for ufaglærte. Når det er du som er veldig lite fleksibel i forhold til jobb vil det også ta veldig lang tid å få seg jobb. Og du må stå på mer enn det andre må for å få jobb. Du må være villig til å fire på noe. Det må alle. Kanskje du må ta en jobb hvor arbeidsoppgavene er kjedelige. Kanskje du må ha lengre reise vei. Mange kombinerer flere deltidsjobber. Gå med reklame/avisen + noe annet? Du må være kreativ Anonymkode: dbc50...4df 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Vil anbefale å fullføre VGS. Det er en inngangsportal til flere jobber og evt. videre utdannelse senere om du ønsker og får mulighet Selv om høyere utdannelse/fagbrev kreves for langt flere jobber i dag, så kan man fortsatt få en del type jobber med VGS, men da bør man absolutt ha gjort ferdig alle tre årene. Avhengig av hvor gammel du er og hvordan du bor, så kan man ha rett på stipend til å gjøre ferdig VGS også, så kan du helle ha en liten deltidsstilling ved siden av. Anonymkode: 3da64...798 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå