AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Vil ikke gå inn i detaljer. Saken er, jeg har opplevd det man kan nevne som en virkelig "Ulv, ulv" opplevelse. Da jeg vokste opp var det en forelder som var syk. Skrek ofte om hjelp om ditt og datt til oss barn. De andre ignorerte dette og jeg følte meg ofte som en slave, siden man utnyttet at jeg ville hjelpe. Så ofter og ofter sluttet jeg å komme ved "hjelp meg" rop. Rop om å hente melk, godteri, mat og slikt. Tøffler, pled, avis, osv. Ting personen fint kunne gjøre selv. Selv om personen har sykdom, valgte denne personen å være sofagris, og la på seg mer og mer, til selv det å gå var vanskelig. Ikke at jeg dømmer personen, da det var mye vanskeligheter generelt. Men jeg orket ikke høre de konstante ropene om hjelp, og valgte ofte å la vær å spise, og gå ut av rommet, i håp om at personen tenkte jeg ikke var hjemme. Uansett.. Saken er, jeg i løpet av en episode av å ignorere ropene om hjelp. Personen falt og skadet seg skikkelig. Jeg bare lå og prøvde å ha putte over hodet mens personen fortsatte å skrike etter hjelp som alltid. I flere timer, som vanlig. Personen er ikke mentalt inhabil, bare så det er sagt, er ved sinne fulle fem men ropte alltid etter hjelp av de små barna sinne. Personen hadde opplevd et brudd på en kroppsdel, noe den andre foreldre fant ut når personen kom hjem fra jobb. Ringte ambulanse og alt. Ingen viste jeg var hjemme. Vi levde også nært byen, så en turgåer kunne hørt rabaldre også, men som sagt personen ropte ofte om hjelp om de minste ting, så kanskje andre var vant med falsk alarm også (?). Generelt er jeg ikke en person som ignorerer rop om hjelp, derfor lurer jeg på hva andre tenker...Er det greit at jeg ignorerte ropet om hjelp? Jeg har tenkt litt på det som med historien ulv, ulv, hvor gjeteren ropte om ulv og lo helt til den ekte ulven kom. Generelt var dette mye press på et barn også å kreve alt mulig slavearbeid som normalt ikke et barn skal gjøre heler. Jeg antar det tynger meg å vite at jeg ikke hjalp når det virkelig gjaldt... føler meg som et monster. Selv om jeg kan forklare årsaken til ignoreringen, var det egentlig greit? Anonymkode: bd2de...b5d
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Ja, det hadde nok jeg også gjort. Anonymkode: 5a39a...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå