Gå til innhold

Flere som stresser med ekstravakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har 6 mnd til jeg kan ta fagbrev som helsefagarbeider. Jobber mot mine 5000 timer, som man er nødt til å ha. 

I dag ringte jeg sjefen min for å høre om det var noe ledige vakter neste uke på jobben. Han er kjent for å være stressa døgnet rundt, og svarte meg med "Ja, nå må du ta å slappe av. Du kan ikke drive å ringe hele tiden! Jeg har bedre ting å gjøre. Det er ledige vakter, men du må vente!"

Jeg hadde da ikke snakket med han på over 2 uker. Forstår han er stressa, men det er jo jeg og. Jeg er nødt til å leve av noe jeg også. (Jeg søker jobber ja, var faktisk på et intervju i dag.)

Andre som "lever" på ekstrajobber?

Anonymkode: a93f9...80f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en liten helgestilling på ca 12% og lever ellers på ekstravakter :) jeg er deltidsstudent og får ikke støtte fra lånekassen, så er avhengig av å få nok vakter. jeg er heldig og jobber som tilkallingsvikar hele tre steder da så det er som regel ikke noe problem å få nok vakter. jeg trenger aldri å ringe eller kontakte mine ledere for å få vakter - de kontakter meg. på den ene arbeidsplassen (på en institusjon i helsevesenet) bruker vi en nettside hvor det blir lagt ut ledige vakter som vi kan søke på. det pleier å være vanlig i helsevesenet? men der er det også mange som søker på vaktene så det blir ofte avslag fordi vaktene blir fordelt på mange vikarer. på de to andre vaktene er jeg en av svært få vikarer og får som regel ledige vakter på mail som jeg kan få hvis jeg kan :) veldig greit, men det er ikke like mye behov for vikarer som det er i helsevesenet da personalet er mer stabilt (lite sykdom). det var perioder da jeg bare hadde en arbeidsplass da det var veldig lite vakter å få - da var jeg ganske stressa. husker jeg tjente 8000 kr en mnd og det er ikke nok til å leve av...

lykke til med jobbsøking!

Skrevet

Jeg lever på ekstravakter og har 13% stilling. Heldigvis er det mye sykdom, så jeg får mye vakter. Hadde ikke ringt sjefen for å spørre om vakt, har dere ikke en perm der dere skriver dere opp eller at dere søke vakter på nettet?

Så lenge du har erfaring så tror jeg du lett kan finne flere ekstrajobber i helsevesenet. Men forstår godt det stresset med ekstravakter hver uke. 

Anonymkode: f01ab...98c

Skrevet

Har fire jobber; to butikkjobber (ekstrahjelp stillinger), promotør jobb og mysteryshopper. Har levd mye på ekstravakter, men etter at jeg fikk butikkjobb nr 2, så kutter jeg ned på promotør jobben. Jobber hver lørdag og begynner å bli veldig lei av det.. Akk om jeg fikk en jobb som var relevant til min utdanning..

Anonymkode: effe6...7e7

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med flere arbeidsplasser og meld interesse for å være ekstravakt. Da slipper du å stresse så mye med å få vakter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...