Gå til innhold

PPT din erfaring ? veien videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her inne for en stund siden anngående mitt barn på ca 2,5 som ikke har språk , og er litt vel mye i sin egen verden , nå skal endelig bhg søke til ppt , er det noen av dere her inne som kan dele erfaringer med hva som vil skje videre ? Hvordan dette vil gå ?  Hvor lang tid det pleier å ta ca ? 

Anonymkode: 95557...e9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne fint ha søkt selv, må ikke være barnehagen. 

Hvor lang tid det tar kommer an på kommunen din. Fra et par uker til noen få måneder. Har selv et barn som sliter med språket, som har gått til logoped flere ganger. Er ikke akkurat så veldig positiv til ppt sine logopeder, men det er nok her. Har hatt 3 forskjellige logopeder fra ppt og alle har vært snåle og ikke flinke pedagoger. Har hatt en privat logoped og hun var fantastisk! 

Nå er ditt barn ganske så liten, så det er ikke så lett å ha en vanlig logoped time. Men jeg tipper logopeden vil samarbeide med en spesial pedagog og observere barnet ditt i barnehagen i første omgang. Dette for å se at det ikke er andre ting i tillegg. At en barn på 2.5 ikke har noe særlig språk er ikke uvanlig. Men jeg regner med at det er andre ting også?

Anonymkode: 69e26...86c

Skrevet

Etter nye regler for PPT (i allefall her jeg bor) har de en tre ukers frist.

Anonymkode: 10d29...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...