AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Hei. Må bare spørre her, jeg er en ansatt som kun har jobbet litt, lønnen jeg skulle hatt var under 1000 kroner da jeg kun fikk en dag på denne utbetalingen, lønnsperioden går fra 1-30 i hver mnd. men det har vært snakk om bonus så da jeg sjekket lønnen min i gå var den på 7319. Jeg skulle hatt 400 kroner i lønn bare. I dag ringer de fra lønnskontoret og sier at jeg dessverre har fått feil lønn, jeg trodde seriøst at den var min og derfor har jeg brukt kr 5500 av den. Jeg har kun 3 timer i uka, og de krever lønnen tilbake, men jeg har den ikke. Hva kan de gjøre? Anonymkode: 0e163...263
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 De kan holde igjen neste lønning/trekke det du skylder fra den. Hvorfor i alle dager trodde du dette var lønnen din, da? Du må jo være litt oppegående selv og vite hva du har i lønn.. Anonymkode: ae68f...643 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Jeg er vant til at det blir utbetalt/trukket fra neste lønning når det er feil utbetaling. Anonymkode: b9ee3...bc2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan holde igjen neste lønning/trekke det du skylder fra den. Hvorfor i alle dager trodde du dette var lønnen din, da? Du må jo være litt oppegående selv og vite hva du har i lønn.. Anonymkode: ae68f...643 Som sagt så trodde jeg det var pga bonus men det gjaldt hvis ikke for meg da jeg har jobbet for kort. Anonymkode: 0e163...263
reAction Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Legg frem saken for lønnsavdelingen og be om en nedbetalingsordning. Som andre sier, så er det standard praksis at feil i lønn korrigeres ved neste lønnskjøring. I ditt tilfelle vil nok det kanskje være rom for slikt da utbetalt lønn er såpass liten i forhold gjelden. For fremtiden, sjekk lønnslippen. 1
JackIost Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Minner meg om da jeg var i militæret, og den lokale minibanken hadde en feil en dag som gjorde at man kunne ta ut så mye man ville. Så var det en som tok ut 10.000 kr, selv om han egentlig var blakk. Trodde visst han fikk pengene. Men neida, det ble minus på konto og han slet med å betale tilbake. Moral: Alltid ha en buffer, noen titusener på sparekonto, minst, som man kun rører om det virkelig er krise. Og må man ta av dem, så sparer man dem opp igjen når man får anledning senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå