Gå til innhold

Dere som hadde "mensen" etter dere ble gravide

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som fikk "mensen" etter at dere ble gravide, hva fikk dere til å mistenke at dere var gravide likevel? Og hadde dere den bare første gangen eller kom den 2. gangen eller flere også?

Jeg hadde vel ingen tanker om at jeg skulle være gravid nå, mensen kom for 3 uker siden som vanlig, og jeg tror vi var litt sent ute ift eggløsning (den skal ha vært fredagen, og vi hadde sex sent lørdag kveld/natt.... etter en liten tur ut... kremt). Men brått sitter jeg her med vonde bryster og en del murring i livmor-området.... Så jeg vurderer om jeg skulle tatt en test just in case, el om jeg skal vente å se om mensen kommer igjen om en drøy uke eller ikke...

Den dagen jeg skulle hatt (eller hadde om jeg ikke er gravid) ny eggløsning nå forrige uke så våknet jeg drittkvalm, noe som ga seg langt utpå dagen, og svimmel. Svimmelheten satt i lengre. Neste dag var kvalmen der igjen, men noe mindre og svimmelheten avtok også utover dagen. 3. dagen var jeg i normal form igjen. SÅ dette kan ha vært ett virus etc også, for all del, spes ettersom det har gått over.

Men samme dag merket jeg at brystene er relativt ømme. Mest når jeg trykker på de, ellers verker de ikke. Men trykker jeg på de gjør det faktisk innmari vondt. Det blir bedre etter en dusj med varmt vann før det kommer tilbake. Og det blir værre når jeg har gått uten BH en kveld (jeg går ofte uten BH om kvelden etter dusjen). Jeg får ofte ømme bryster før mensen men da maks 1 uke før, og da er de ofte litt annerledes vonde, vanskelig å forklare. Men det trenger jo ikke bety noe det heller. Og blodårene på oversiden synes jeg er mer synlige... 

Og så har jeg en del murringer stort sett daglig av varierende lengde og hyppighet, daglig. Noe jeg ikke pleier å ha annet enn ved EL og menssmerter,

Mensen jeg hadde virket for meg relativt normal, da jeg aldri blør mye. Jeg har som regel litt spotting 2-3 dager før mensen er 1-2 dager med en del blod dag 1 og noe mindre dag 2 (med en del er det nok mindre enn mange uansett da jeg klarer meg med de minste tampongene i timesvis), og så et par dager bare spotting igjen. Pleier å ha menssmerter fra helv... i 2 døgn, minst. Denne gangen husker jeg at jeg la merke til at blodet dag 1 var lysere enn det pleier å være og det var mindre smerter enn det pleier. Trengte paracett bare dag 1. Vanligvis må jeg ha det konstant i 2 dager og 2 netter for å "overleve". Men det var fortsatt blod og smerter der, så jeg tenkte ikke så mye over det annet enn fargen.

Det som skulle ha vært EL nå var også mindre vondter og murringer enn det har vært de siste gangene, og fortsatte med daglige murringer...

Ellers ingen andre symptomer... Så jeg trooor vel ikke jeg er gravid, det kan bare være syklusen som rabler litt. Noen får jo ømme bryster allerede fra EL så det er jo ikke unormalt. Og det er vel ikke så mange som har en sånn blødning når de er gravide? Er ikke spes trøtt, var en periode for et par uker siden, men det mistenker jeg kan ha vært forkjølelse som kjentes ut å komme men aldri brøt ut. Da blir jeg alltid slækk.

Så ja, som sagt, hva gjorde at dere andre med "mensen" som gravid gjorde at dere skjønte / fattet mistanke om graviditet? Og ja jeg kaller det "mensen" fordi blødningen var såpass lik, og vil derfor brått kunne forveksles med mensen. Ja, jeg vet man ikke har ordentlig mens når man er gravid, bare for å slippe en masse kommentarer om det ;)

Anonymkode: 68000...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig svake murringer i magen, ømme bryst, følte meg veldig oppblåst/mett, var litt "lightheaded" og litt trøtt. Trodde først jeg var syk/vitaminmangel, men tok jo graviditetstest tidlig fordi det var det mest logiske, og viste det seg ikke - 11 uker på vei! 

Man er relativt dum om man ikke tester seg når man har småsymptomer. Koster jo ikke all verden, og er bedre enn å gå å være gravid uten å vite det. Ta en test du!

Anonymkode: 7d6d5...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig jeg tester nå, men tenker at det gjør ikke noe om jeg ser an litt heller. Jeg skal ikke på noe festivitas med alkohyler nærmeste tiden (ville uansett sjekket først om jeg skal drikke), og jeg spiser uansett B-kompleks i ganske store doser daglig pga annen sykdom, og disse inneholder folat, så det får jeg i  meg ca dobbelt av anbefalt dose for gravide, daglig. Så sånn sett er det ikkenoe som "haster" ift en test. Derfor jeg kanskje tenker å heller være tolmodig å se an en drøy uke til.

Og nei da, en test koster jo bare en 100-lapp, så det er ikke det som velter familieøkonomien ;) For all del... Så jeg føler vel ikke jeg er "dum" om jeg venter og ser an. Forsvinner alt etter neste mens og den også kommer som normalt så vil jeg anse sjansen for graviditet som minimal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men derfor jeg bla spurte om de som hadde "mensen" hadde det bare første gang eller om de f eks også fikk "normal mens" gang 2" og hvilke erfaringer andre har med når og hvordan de merket det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men derfor jeg bla spurte om de som hadde "mensen" hadde det bare første gang eller om de f eks også fikk "normal mens" gang 2" og hvilke erfaringer andre har med når og hvordan de merket det selv :)

Ja nei skjønner det, er vel mest "Dumt" av de som absolutt ikke vil ha barn og velger å ikke beholde. Om du er klar for barn, er det jo selvsagt ikke noe problem! :D 

Jeg hadde bare "Mensen" en gang, blødde lite (men det gjør jeg alltid), og hadde det i ca 5 dager, så jeg anntok jo at det var vanlig mens (mest sannsynlig festeblødning sa jordmor, alt var helt normalt). Hadde veeeeldig små symptomer til å være så "langt" på vei + blødning - så skjønner godt at mange ikke oppdager graviditet før langt uti. Kom som et sjokk, da jeg gikk på p piller og gjorde alt som jeg "skulle". Menmen, sånt skjer :s :D Lykke til! 

Anonymkode: 7d6d5...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Ja nei skjønner det, er vel mest "Dumt" av de som absolutt ikke vil ha barn og velger å ikke beholde. Om du er klar for barn, er det jo selvsagt ikke noe problem! :D 

Ja da, er jeg gravid så skal vi ha barnet, for all del, det er det ingen tvil om. Så det er derfor jeg ikke er så stressa med å teste bare for å gjøre det og jeg går ikke på noe prevensjon, som ved en graviditet måtte vært kutta ut f eks.

Takk for svar og dine erfaringer! Og takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hadde to positive tester (stigende styrke), så kom mensen "da den skulle". Hadde mensen en uke på ferie, og tok ny test etter ferien for å sjekke at hcg gikk ned igjen etter det jeg da antok var en kjemisk eller veldig tidlig SA. Men knall positiv test. Par dager etter kom kvalmen og jeg skjønte at jeg uten tvil fortsatt var gravid, eller at kroppen iaf trodde det. 16 uker i dag og en frisk fin liten en inni her :) Ikke hatt flere blødninger. For min del må jeg ha progesteronstøtte for å lage barn i det hele tatt (for kort lutelafase uten), og med ammingen av nr 1 fortsatt var det trolig for lavt progesteron til å holdet tilbake blødning, men flaks nok klamret spiren seg fast :) Blødningen ga seg forresten i det jeg gjenopptok progesterontilskudd med en gang da jeg så den veldig positive testen. Egentlig skal det nesten ikke kunne gå bra etter også å ha stoppet å ta progesteronen... lille mirakel inni her altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø, og hadde sterke menssmerter den dagen jeg normalt skulle ha mensen, men det varte bare to dager. Jeg hadde tatt en test på morgenen før blødningen kom, så jeg visste at jeg var gravid, men trodde jeg mistet. Den første tida hadde jeg ingen andre symptomer enn murringer og smerter i magen, men 6+0 begynte jeg å kaste opp. Dette var IVF, og jeg testet av den grunn, men ellers hadde jeg nok ikke skjønt at jeg var gravid før kvalmen kom.

Anonymkode: 85c1f...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...