Gå til innhold

Hjelp, jeg har valgt feil studie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å studere økonomi og administrasjon denne høsten, men går med en følelse av at dette ikke er riktig for meg. Jeg synes fagene er både vanskelige og uinteressante, noe som gjør meg utrolig demotivert. Jeg har derfor ikke lyst til å fortsette på studiet. Spørsmålet er om jeg skal fullføre året eller ikke. 

Jeg har vært i tenkeboksen de siste par ukene, og funnet ut at jeg kunne tenke meg å jobbe som lærer. Jeg vil ikke gjøre samme feilen igjen, og vil denne gangen være 100% sikker på at det er det jeg vil før jeg begynner på et nytt studiet. Jeg har derfor fått anbefalt å prøve meg som vikar på en skole, slik at jeg kan få innblikk i hvordan det er å være lærer. Derfor vurderer jeg å avslutte studiene med en gang, slik at jeg kan bruke neste halvår på å jobbe på en skole, og da være helt sikker på at det er det jeg vil. Er heller ikke sikker på om jeg kan klare å fullføret året, verken karaktermessig eller psykisk. Likevel føler jeg det er ufornuftig å droppe ut av et studie midt i semesteret, for ekstra kunnskap og studiepoeng skader aldri.

Noen som har noen tips/råd til hva jeg bør gjøre? På forhånd, tusen takk for svar! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo gå ut dette semesteret og likevel være fri til neste semester?

Anonymkode: a5c33...78f

Skrevet

Du burde definitivt fullføre dette semesteret her, ta eksamene og slippe å å få mer studiegjeld enn nødvendig. Så kan du avslutte etter jul, og prøve å jobbe som vikar da. 

Anonymkode: bcba0...b56

• Liker 1
Skrevet

Fullfør semesteret. Det er snakk om ca 20.000 kroner mindre i gjeld. Så jeg anbefaler deg å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...