Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #81 Skrevet 25. september 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke "plutselig" at jenta er 14, problemet er presist og ene og alene at jenta er kun 14. En 24-åring hadde vel ikke akkurat spurt sin mor om lov, hvorfor tror du TS spør, hvorfor syns hun det er potensielt problematisk? Fordi jenta er kun 14, som det står i overskriften. Hun burde bekymre (og glede) seg over prestasjoner, lekser og venner, ikke nuppete hud etter hårfjerning. Anonymkode: 798ff...813 TS har allerede sendt melding til ungen om at det er greit.. Var visst ikke akkurat så vanskelig avgjørelse for mor dette. Endret 25. september 2017 av Newroz
Carrot Skrevet 25. september 2017 #82 Skrevet 25. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke "plutselig" at jenta er 14, problemet er presist og ene og alene at jenta er kun 14. En 24-åring hadde vel ikke akkurat spurt sin mor om lov, hvorfor tror du TS spør, hvorfor syns hun det er potensielt problematisk? Fordi jenta er kun 14, som det står i overskriften. Hun burde bekymre (og glede) seg over prestasjoner, lekser og venner, ikke nuppete hud etter hårfjerning. Anonymkode: 798ff...813 Om jenta var 15 - var det greit da? Eller snart 16? Hvor går denne usynlige grensen da? Er den ved 18? Når er det greit å ønske seg et liv med turn uten å bekymre seg for uønsket hårvekst? 7
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #83 Skrevet 25. september 2017 7 minutter siden, Carrot skrev: Om jenta var 15 - var det greit da? Eller snart 16? Hvor går denne usynlige grensen da? Er den ved 18? Når er det greit å ønske seg et liv med turn uten å bekymre seg for uønsket hårvekst? Du kan drive med turn og beholde rumpehåra altså. Brasiliansk voksing handler om sex, ikke idrett. Så lenge man ikke driver med turnesex da.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #84 Skrevet 25. september 2017 6 minutes ago, Carrot said: Om jenta var 15 - var det greit da? Eller snart 16? Hvor går denne usynlige grensen da? Er den ved 18? Når er det greit å ønske seg et liv med turn uten å bekymre seg for uønsket hårvekst? Barn bestemmer over egen kropp fra de er 15. Den seksuelle lavalderen er 16. Hvorfor dette behovet for å fjerne hår? Er det ikke mer behagelig å beholde håret? Håret er jo helt naturlig og er jo utviklet for å ha en funksjon. Er det bare på grunn av mote? Er det virkelig slik at man skal la en mote medføre merarbeid, ubehag og unødvendige kostnader? Anonymkode: 0f54a...97b 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #85 Skrevet 25. september 2017 Hvis hun er bare 14 og vil ha en brasiliansk er det kanskje greit å sjekke at det er en dame som utfører det. Anonymkode: 0f54a...97b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #86 Skrevet 25. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn bestemmer over egen kropp fra de er 15. Den seksuelle lavalderen er 16. Hvorfor dette behovet for å fjerne hår? Er det ikke mer behagelig å beholde håret? Håret er jo helt naturlig og er jo utviklet for å ha en funksjon. Er det bare på grunn av mote? Er det virkelig slik at man skal la en mote medføre merarbeid, ubehag og unødvendige kostnader? Anonymkode: 0f54a...97b Jeg har aldri trivdes med hår der. Fra det begynte å vokse som 11 åring og nå som 25 åring. Jeg fjerner alt hele veien. Anonymkode: bb0b2...4ac
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #87 Skrevet 25. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg har aldri trivdes med hår der. Fra det begynte å vokse som 11 åring og nå som 25 åring. Jeg fjerner alt hele veien. Anonymkode: bb0b2...4ac Er det et fysisk eller psykisk ubehag? Anonymkode: 0f54a...97b 2
RoH Skrevet 25. september 2017 #88 Skrevet 25. september 2017 Ja få det inn med morsmjelka. Herre gud for noe dusteri, voks opp
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #89 Skrevet 25. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et fysisk eller psykisk ubehag? Anonymkode: 0f54a...97b Fysisk ubehag da det stikker og kjenner hårene stikke mot kjønnsleppene. Anonymkode: bb0b2...4ac
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #90 Skrevet 25. september 2017 32 minutter siden, Maleficenta skrev: Det er jo helt forferdelig. 14 åringer er alt for unge for sex Mentalt sett ja! Men det skjer jo likevel. Men er naiv og i total fornektelse om en innbiller seg at 14 åringer ikke har sex. Det var mange som hadde sex som 14 åringer da jeg vokste opp å det var 17 år siden. Selv var jeg 16 nesten 17 å sikkert den som var senest ute av alle.. Men nå var jeg "barnslig" for alderen, ingen interesse for gutter eller drikking som alle andre i klassen drev med. Ja de var stupfulle hver helg på hjemmebrent i 13-14 års alderen. Tror det er enda verre i dag da barn blir så fort "voksne". Husker selv da jeg var på den alderen trodde jo en hadde monopol på vettet og følte meg så voksen. Men uansett så synes jeg ikke brazilian voks er noe big deal! At hun er så åpen med moren sin er som sagt bra. Vi skjulte alt for våre foreldre. Sikkert derfor mange blir sjokkert av at en 14 åring vil fjerne hår for de har så lite dialog med egne barn at de ikke aner hva barna driver på med. Anonymkode: 8f8d9...08b 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #91 Skrevet 25. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et fysisk eller psykisk ubehag? Anonymkode: 0f54a...97b Og nå med samboer så hadde han aldri brydd seg om jeg lot det vokse, men jeg klarer ikke bevege meg normalt utenat det stikker mot innsiden av lårene og kjønnsleppene. Samboer lar det vokse, så har ingenting med mote eller hva som er sexy her. Derfor: for mange handler det om behag. Anonymkode: bb0b2...4ac 1
Maleficenta Skrevet 25. september 2017 #92 Skrevet 25. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri trivdes med hår der. Fra det begynte å vokse som 11 åring og nå som 25 åring. Jeg fjerner alt hele veien. Anonymkode: bb0b2...4ac 11? Du hadde vel ikke kjønnshår da? 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #93 Skrevet 25. september 2017 Dette er vel ikke hår som blir stivt før man begynner å klippe det. Hvis man ikke begynner å klippe er det vel ikke noe problem. Anonymkode: 0f54a...97b 1
Maleficenta Skrevet 25. september 2017 #94 Skrevet 25. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mentalt sett ja! Men det skjer jo likevel. Men er naiv og i total fornektelse om en innbiller seg at 14 åringer ikke har sex. Det var mange som hadde sex som 14 åringer da jeg vokste opp å det var 17 år siden. Selv var jeg 16 nesten 17 å sikkert den som var senest ute av alle.. Men nå var jeg "barnslig" for alderen, ingen interesse for gutter eller drikking som alle andre i klassen drev med. Ja de var stupfulle hver helg på hjemmebrent i 13-14 års alderen. Tror det er enda verre i dag da barn blir så fort "voksne". Husker selv da jeg var på den alderen trodde jo en hadde monopol på vettet og følte meg så voksen. Men uansett så synes jeg ikke brazilian voks er noe big deal! At hun er så åpen med moren sin er som sagt bra. Vi skjulte alt for våre foreldre. Sikkert derfor mange blir sjokkert av at en 14 åring vil fjerne hår for de har så lite dialog med egne barn at de ikke aner hva barna driver på med. Anonymkode: 8f8d9...08b Jeg vet det skjer. I min klasse var jo tom 14 år gamle jenter kjæreste med gutter på nesten 20. De hadde seg garantert men huff jeg syns ikke noe om det. Brazilian er jo litt big desl da. Hadde det ennå vært snakk om bare bikinivoksing. Altså brazilian. Da viser man hele understellet til en fremmed på en salong. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #95 Skrevet 25. september 2017 Å vokse bikinilinjen ville jeg gått med på. Øvrig hårvekst kan hun evnt stusse ned om det er sjenerende inni drakta. Brasiliansk voksing er ikke risikofritt. Anonymkode: b8344...032 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #96 Skrevet 25. september 2017 Jeg bare ser tilbake på meg selv på den alderen. Jeg snakket aldri om slike ting med venner for jeg synes det var så flaut. Hadde aldri vokset meg på salong. Synes det er dumt at det er press på dette, men forstår også at dattera di føler seg presset om dette snakkes mye om. Rart at det er en problemstilling i det hele tatt, ettersom at turndraktene burde skjule mer enn som så. Ingen liker at hår stikker utenfor en drakt eller bikini, så det burde legges til rette for at man kan ha tights under eller en drakt som dekker litt mer. Anonymkode: f1cfd...1d8 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #97 Skrevet 25. september 2017 6 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg vet det skjer. I min klasse var jo tom 14 år gamle jenter kjæreste med gutter på nesten 20. De hadde seg garantert men huff jeg syns ikke noe om det. Brazilian er jo litt big desl da. Hadde det ennå vært snakk om bare bikinivoksing. Altså brazilian. Da viser man hele understellet til en fremmed på en salong. Ja det er forferdelig, grøsser å får mareritt av å tenke på at det kan skje mine barn i den alderen. Men det nytter ikke å stikke hode i sanden å fornekte at det skjer! For det skjer dessverre. Litt av problemet er vel at en føler seg så voksen og bedrevitende. Følte meg mer "voksen" som 14 åring en nå som jeg har passert 30. En blir heldigvis mer ydmyk med alderen. 14 år er en forferdelig alder, misunner ingen som må gjennom det igjen. Sårbar og i hormonell ubalanse og ønsker bare å passe inn. Ser jo diverse mammabloggere feks som får barn når de fortsatt er barn selv og glamoriserer dette, skrekkelig. At jenta driver med idrett er noe jeg ser på som positivt. Da etter min erfaring er de som har skikkelig passion for idrett ofte senere ute med drikking, dop og sex da all prioritering blir lagt i idrett.. Var hvertfall sån for min del da jeg var litt "utenfor" det de andre i klassen drev med da jeg hadde all fokus på idrett og ikke tid til å feste og ha kjærester i så ung alder. Men klart turn, cheerleading og diverse er kanskje ikke sunneste idrettene med tanke på kroppspress, spiseforstyrrelser og lignenede. Ville bekymret meg mer for det en å fjerne kjønnshår. Selv fjernet jeg kjønnshår fra dag 1, fordi jeg syntes det var ekkelt. Hadde ingenting med sex å gjøre da jeg som sagt sikkert var senest ute i klassen med det. Hadde aldri vert komfortabel med å rådføre mamma om hårfjerning, tok saken i egne hender. Anonymkode: 8f8d9...08b
Maleficenta Skrevet 25. september 2017 #98 Skrevet 25. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er forferdelig, grøsser å får mareritt av å tenke på at det kan skje mine barn i den alderen. Men det nytter ikke å stikke hode i sanden å fornekte at det skjer! For det skjer dessverre. Litt av problemet er vel at en føler seg så voksen og bedrevitende. Følte meg mer "voksen" som 14 åring en nå som jeg har passert 30. En blir heldigvis mer ydmyk med alderen. 14 år er en forferdelig alder, misunner ingen som må gjennom det igjen. Sårbar og i hormonell ubalanse og ønsker bare å passe inn. Ser jo diverse mammabloggere feks som får barn når de fortsatt er barn selv og glamoriserer dette, skrekkelig. At jenta driver med idrett er noe jeg ser på som positivt. Da etter min erfaring er de som har skikkelig passion for idrett ofte senere ute med drikking, dop og sex da all prioritering blir lagt i idrett.. Var hvertfall sån for min del da jeg var litt "utenfor" det de andre i klassen drev med da jeg hadde all fokus på idrett og ikke tid til å feste og ha kjærester i så ung alder. Men klart turn, cheerleading og diverse er kanskje ikke sunneste idrettene med tanke på kroppspress, spiseforstyrrelser og lignenede. Ville bekymret meg mer for det en å fjerne kjønnshår. Selv fjernet jeg kjønnshår fra dag 1, fordi jeg syntes det var ekkelt. Hadde ingenting med sex å gjøre da jeg som sagt sikkert var senest ute i klassen med det. Hadde aldri vert komfortabel med å rådføre mamma om hårfjerning, tok saken i egne hender. Anonymkode: 8f8d9...08b Tror tenåringer er mindre sjenert idag. Jeg hadde som 14 åring syntes at det var dritflaut å spørre om å få ta brazilian wax. 1
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #99 Skrevet 25. september 2017 (endret) I hvilken sammenhenger, som ikke handler om sex, velger man å fjerne alle kjønnshår? Endret 25. september 2017 av Newroz
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #100 Skrevet 25. september 2017 18 minutter siden, Newroz skrev: I hvilken sammenhenger, som ikke handler om sex, velger man å fjerne alle kjønnshår? Fjernet alt kjønnshår fra første hårstrå jeg fikk på slutten av barneskolen. Hadde ingenting med sex og gjøre da jeg hadde null interesse for gutter og var nok en av de seneste jeg kjenner med å debutere sexuelt. Men syntes hår var utrolig ekkelt! Ville ikke bli voksen. Syntes det var flaut, samme med mensen fortalte aldri moren min når jeg fikk den latet som ingenting. Har aldri likt hår. Husker jeg ble så sjokkert da vi var på "første skoledag/innskriving på skolen" Da møtte en jente opp i shorts og hun hadde hadde så mye hår på bena at det var det eneste vi snakket om etterpå. Hadde aldri sett lignende, husker vi snakket om at hun hadde mer hår på bena en alle fedrene vår til sammen. Stakkars jente, hun var etnisk norsk men hadde tykkt nydelig svart hår og veldig mye kroppshår. Vi mente ikke noe stygt med det, men hadde bare aldri sett noe lignende så det gjorde inntrykk. Tror det er lett for de som ikke har mye hårvekst å avfeie problemet å si at en ikke skal bry seg. Men har møtt mange unge jenter, spesielt utenlanske med utrolig mye hårvekst og skjønner godt at dette kan være veldig generende uten at man skal blande sex inn i det. Mange jenter må vokse store deler av kroppen som overleppe, "skinnsjegg" rygg og mage. Synes de som slipper dette styret heller bør være takknemlige for at de ikke har så mye hår en å påstå at folk gjør det pga sex.. Anonymkode: 8f8d9...08b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå