Maetei Skrevet 25. september 2017 #41 Skrevet 25. september 2017 Nei vet du hva - skjerp deg mamma! Om turn skal handle om perfekte linjer på barnet ditt og drakten nærmest fremstår seksualiserende trang og for liten, så boikotter du hele turn-greia. Hun skal ikke føle for å fjerne hår og forfine noe som allerede er perfekt skapt som det er. Kan de ikke ordne opp med hensynstatte drakter til ungene så er det ikke mer å snakke om! 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #42 Skrevet 25. september 2017 4 minutter siden, Carrot skrev: Det er ingen andre enn dere som legger likhetstrekk mellom vox og sex som snakker om "glatt rumpehull" - jeg håper dere evner se det selv. For de som ikke er "invidd" i dette med begrep er vox = Brasiliansk, så la oss prøve bevare fatningen og ikke ty til drama. Jeg antar at TS mener voksing av bikinilinjen når jeg svarer. Hva babler du om her? Voks av bikinilinje og brasiliansk voksing er to forskjellige ting. TS snakker om brasiliansk voksing i denne tråden, hvorfor snakker du da om kun bikinilinje? Det vi argumenterer for er jo at det ikke skal være nødvendig med voksing av kjønnslepper og rumpe for turnens skyld. Anonymkode: 91301...27b 13
Maetei Skrevet 25. september 2017 #43 Skrevet 25. september 2017 52 minutter siden, Carrot skrev: akkurat det med barbering og sårhet i huden, nupper osv er jo noe de fleste kvinner før eller siden møter som utfordring så AB over her; hvorfor er det et problem i seg selv? Er det plutselig at jenta er 14 som er problemet? I så fall hvorfor? En farlig holdningsutvikling du viderefører uten refleksjon og tanke for hvor ødeleggende dette er for barn og unge! Ja selvfølgelig er det et problem at hun er barn! Men du fremstår som det største problemet som i hele tatt godkjenner hele greia og spør deg frem som om du vurderer det seriøst ? Turn skal handle om hvor langt kroppen kan strekke seg og samtidig bli litt kunst ut av det. Det skal gå sport idet. Ikke med stram og for liten drakt sånn at hun må begynne å vurdere forfining og forbedring av seg selv! Når lærer hun å prestere uten å vurdere seg selv som bra nok for andre? Hvilke voksne er rundt henne og gir henne trygghet på at hun er ivaretatt og hensynstatt kroppslig og psykisk? 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #44 Skrevet 25. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva babler du om her? Voks av bikinilinje og brasiliansk voksing er to forskjellige ting. TS snakker om brasiliansk voksing i denne tråden, hvorfor snakker du da om kun bikinilinje? Det vi argumenterer for er jo at det ikke skal være nødvendig med voksing av kjønnslepper og rumpe for turnens skyld. Anonymkode: 91301...27b Men er det sikkert at 14-åringen vet dette? Jeg er ti år eldre enn henne og måtte faktisk inn å google "spesifikasjonene" på en brasiliansk voksing. Da jeg aldri har vurdert å gjøre dette (bruker bare høvel) har jeg tenkt på begrepsforskjellen brasiliask vs bikinilinje. Mulig jeg er naiv altså, men jeg tipper kanskje at hun ikke eeeegentlig mener brasiliansk voks... TS, spør først hva hun egentlig mener. Ta bikinilinjen må være helt greit. Brasiliask trenger hun ikke for turningen. Da er det i så tilfelle bare en greie jentene har funnet på at er kult. Anonymkode: d8165...aad 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #45 Skrevet 25. september 2017 Turndraktene er ikke for små eller seksualiserte og har normal skjæring i skrittet. Sendte henne en sms med at det var geit, hun skal få prøve denne ene gangen så ser vi hvordan det går. Det er ikke akuelt for meg som mor og stelle i stand noe bråk omkring dette. De fleste som utt. seg her kjenner nok ikke turnmiljøet. ts Anonymkode: dd64c...0d0 13
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #46 Skrevet 25. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, først og fremst; Dersom hun har sensitiv hud, er det ikke gitt at voksing hjelper. Jeg har både sterk hårvekst og sensitiv hud, og jeg får vonde, inngrodde hår også etter brasiliansk voksing (og ja, jeg bruker varmvoks og har testet alle produkter). Noen mennesker er disponert for utslett og inngrodde hår, og vil få det så lenge de fjerner hår. En hudpleier sa til meg en gang at noen burde rett og slett ikke fjerne hår. Sekundært - brasiliansk er dønn unødvendig. Jeg vokser slik selv, men jeg er en voksen kvinne. Det er ingen grunn til at en 14-åring skal skreve hos en hudpleier for å få et hårfritt rumpehull og glatte kjønnslepper. Dette ER noe folk gjør for sexens skyld, uansett hvordan du vrir og vender på det. En 14-åring skal ikke introduseres for det. Noen opererer faktisk med aldersgrense. Ellers synes jeg du fremstår ganske tafatt. Det er mye press blant tenåringsjenter og spesielt innenfor idretter som turn. Foreldre skal være en motvekt til dette, og sette ned foten når det trengs. De skal ikke bare sitte passivt og kope. Noen av jentene i gjengen har antakeligvis begynt å vokse brasiliansk, og det er derfor din datter ønsker det samme. Da jeg var 11 år var det noen jenter i klassen som begynte med stringtruser, og latterliggjorde mine barnslige truser. Jeg ville selvsagt ha stringtruser jeg også, og mamma sa plent nei. Uavhengig av årsakene til at jeg selv ville det, mente hun det ikke hadde noe å gjøre på en 11-åring, og hun hadde selvsagt helt rett (selv om jeg hatet henne da). Anonymkode: 91301...27b Enig i alt som skrives i dette innlegget!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #47 Skrevet 25. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er det sikkert at 14-åringen vet dette? Jeg er ti år eldre enn henne og måtte faktisk inn å google "spesifikasjonene" på en brasiliansk voksing. Da jeg aldri har vurdert å gjøre dette (bruker bare høvel) har jeg tenkt på begrepsforskjellen brasiliask vs bikinilinje. Mulig jeg er naiv altså, men jeg tipper kanskje at hun ikke eeeegentlig mener brasiliansk voks... TS, spør først hva hun egentlig mener. Ta bikinilinjen må være helt greit. Brasiliask trenger hun ikke for turningen. Da er det i så tilfelle bare en greie jentene har funnet på at er kult. Anonymkode: d8165...aad Nei, det er godt mulig 14-åringen ikke vet dette, men det endrer jo ikke det faktum at det burde være uaktuelt. Og det er jo fra de andre jentene på laget hun antakeligvis har hørt dette, hvilket betyr at det er noe jentene i hennes krets gjør. Dette er altfor tidlig, og det er uansett problematisk at dette er blitt en trend, som i neste runde lett blir press. Anonymkode: 91301...27b 1
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #48 Skrevet 25. september 2017 Syns det er hårreisende ( ) at du i det hele tatt vurderer dette. Jenta er 14 år, og har helt klart ikke noe behov for å vokse kjønnslepper. Jeg hadde steila om jeg fikk vite at min 14åring ville vokse hele underlivet, og hadde en mor og datter kommet til meg og bedt om det (hvis jeg jobba i en slik salong) hadde jeg sagt plent nei, og tatt en liten alvorsprat med dere begge. Hvis dette er noe jentene snakker om, så syns jeg absolutt du skal ta det opp som et reellt problem med de andre foreldrene.
Gjest Newroz Skrevet 25. september 2017 #49 Skrevet 25. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Turndraktene er ikke for små eller seksualiserte og har normal skjæring i skrittet. Sendte henne en sms med at det var geit, hun skal få prøve denne ene gangen så ser vi hvordan det går. Det er ikke akuelt for meg som mor og stelle i stand noe bråk omkring dette. De fleste som utt. seg her kjenner nok ikke turnmiljøet. ts Anonymkode: dd64c...0d0 Herregud, sender du virkelig ungen din for å gjøre dette? Håper inderlig at hun blir nekta av salongen. Det her er rett og slett drøyt. Det er jo også møkkvondt!!
Carrot Skrevet 25. september 2017 #50 Skrevet 25. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Turndraktene er ikke for små eller seksualiserte og har normal skjæring i skrittet. Sendte henne en sms med at det var geit, hun skal få prøve denne ene gangen så ser vi hvordan det går. Det er ikke akuelt for meg som mor og stelle i stand noe bråk omkring dette. De fleste som utt. seg her kjenner nok ikke turnmiljøet. ts Anonymkode: dd64c...0d0 Jeg tror du vet hva som er best for din datter her og håper du følger henne og hjelper henne finne en seriøs klinikk hun kan gå til 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva babler du om her? Voks av bikinilinje og brasiliansk voksing er to forskjellige ting. TS snakker om brasiliansk voksing i denne tråden, hvorfor snakker du da om kun bikinilinje? Det vi argumenterer for er jo at det ikke skal være nødvendig med voksing av kjønnslepper og rumpe for turnens skyld. Anonymkode: 91301...27b Babler? tvert imot forsøker jeg holde meg sakelig og ikke ty til babbel. Leser du hva jeg skriver når jeg sier at jeg svarer ut fra at det er snakk om å vokse bikinilinjen nettopp fordi jeg har erfart spesielt på KG at alle tror det ene er likt det andre? OG at jeg derfor sier jeg tror mange her (deg inkludert tydeligvis) drar dette vel langt? Det er slik jeg kan skjønne det på TS snakk om en jente på 14 som barberer bikinilinjen sin pga turndrakten og som ønsker prøve en annen løsning pga reaksjoner i huden - basert på dette alene svarer jeg at det er helt greit å la henne prøve. Det er IKKE noe sex med i vurderingen her. Kan da ikke være så vanskelig å skjønne det hvis man virkelig vil? 6 minutter siden, Maetei skrev: En farlig holdningsutvikling du viderefører uten refleksjon og tanke for hvor ødeleggende dette er for barn og unge! Ja selvfølgelig er det et problem at hun er barn! Men du fremstår som det største problemet som i hele tatt godkjenner hele greia og spør deg frem som om du vurderer det seriøst ? Turn skal handle om hvor langt kroppen kan strekke seg og samtidig bli litt kunst ut av det. Det skal gå sport idet. Ikke med stram og for liten drakt sånn at hun må begynne å vurdere forfining og forbedring av seg selv! Når lærer hun å prestere uten å vurdere seg selv som bra nok for andre? Hvilke voksne er rundt henne og gir henne trygghet på at hun er ivaretatt og hensynstatt kroppslig og psykisk? Hvilken holdning mener du jeg viderefører? At det er greit om min datter når hun er tenåring er opptatt av kroppen sin og sin egen hygiene og velferd? Eller at jeg er åpen for at hun får snakke med meg om det hun tenker på uten å valse over henne med en moralpreken om seksuelle knytninger som potensielt kan følge tankene og ønskene hennes? Eller det faktum at jeg ikke drar likhetstegn langt ut over hva tema faktisk handler om? 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #51 Skrevet 25. september 2017 Jeg hadde like mye hår da jeg var 14 år som nå (30). Jeg husker jeg barberte fordi jeg synes det var ubehagelig og litt flaut at det stakk masse hår ut av trusen. Skulle ønske moren min hadde lært meg om voksing. Ville latt henne gjøre det. Er ikke så lett å være ungdom og i puberteten og det kan jo fjerne et lite "problem". Anonymkode: ce6ed...823 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #52 Skrevet 25. september 2017 Selvsagt må hun få lov til det, hennes kropp!! Hun kommer sikkert til å prøve selv om du nekter henne, å da kan resultatet bli mye verre.. Da jeg gikk på ungdomsskolen/ var på den alderen fjernet alle kjønnshår og det er 17 år siden. Tror de som ikke fjernet det ville bli sett rart på i garderoben.. Anonymkode: 8f8d9...08b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #53 Skrevet 25. september 2017 Hun vet hva bazilian er, jenter nå til dags vet hva det er. Men det at det er seksualisert er jeg ikke enig i når hun er så ung. Hun vil fjerne alt fordi hun er redd for at hårene skal stikke ut under enkelte øvelser hvis hun ikke tar alt. Turningen er hele verden for jenta vår og dette er et problem for henne. ts Anonymkode: dd64c...0d0 7
sofie777 Skrevet 25. september 2017 #54 Skrevet 25. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt sofie777, mod 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #55 Skrevet 25. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt må hun få lov til det, hennes kropp!! Hun kommer sikkert til å prøve selv om du nekter henne, å da kan resultatet bli mye verre.. Da jeg gikk på ungdomsskolen/ var på den alderen fjernet alle kjønnshår og det er 17 år siden. Tror de som ikke fjernet det ville bli sett rart på i garderoben.. Anonymkode: 8f8d9...08b Da jeg var 14, for 14 år siden, var det ingen som så rart på dem som hadde kjønnshår, i garderoben. Det var mer "unormalt" å være hårløs. Anonymkode: 867f0...b19 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #56 Skrevet 25. september 2017 Skjønner ikke hvordan enkelte drar frem seksulisering når det kommer til ei på 14 med mye hårvekst som plages med dette og idrett!? Hun barberer seg jo allerede, ser ikke problemet med å gå å fjerne det jeg da. Er bedre for huden hennes å gå å ta vekk alt enn å drive med denne barberingen. Og jeg skjønner henne godt. Har drevet med turn selv og vært plaget med akkurat det samme. Anonymkode: bb0b2...4ac 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #57 Skrevet 25. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan enkelte drar frem seksulisering når det kommer til ei på 14 med mye hårvekst som plages med dette og idrett!? Hun barberer seg jo allerede, ser ikke problemet med å gå å fjerne det jeg da. Er bedre for huden hennes å gå å ta vekk alt enn å drive med denne barberingen. Og jeg skjønner henne godt. Har drevet med turn selv og vært plaget med akkurat det samme. Anonymkode: bb0b2...4ac Og moren min ble sint for at jeg fjernet hår og fikk jeg til å skamme meg over kroppen min med slike uttalelser om at det ble seksualiserende osv. Jeg hadde ikke sex i tankene en gang, det var for å trives bedre med meg selv. Anonymkode: bb0b2...4ac 4
evelynn Skrevet 25. september 2017 #58 Skrevet 25. september 2017 (endret) 37 minutes ago, AnonymBruker said: Turndraktene er ikke for små eller seksualiserte og har normal skjæring i skrittet. Sendte henne en sms med at det var geit, hun skal få prøve denne ene gangen så ser vi hvordan det går. Det er ikke akuelt for meg som mor og stelle i stand noe bråk omkring dette. De fleste som utt. seg her kjenner nok ikke turnmiljøet. ts Anonymkode: dd64c...0d0 Vel, sender du henne til brasiliansk alene? Også - hvis "turnmiljøet" er sånn, at det kreves at BARN skal ha en glatt rumpehull da ville jeg ha tatt barnet mitt fra en sånn milljø med en gang og sende henne heller til hipphopp eller karate istedet. Endret 25. september 2017 av evelynn 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #59 Skrevet 25. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan enkelte drar frem seksulisering når det kommer til ei på 14 med mye hårvekst som plages med dette og idrett!? Hun barberer seg jo allerede, ser ikke problemet med å gå å fjerne det jeg da. Er bedre for huden hennes å gå å ta vekk alt enn å drive med denne barberingen. Og jeg skjønner henne godt. Har drevet med turn selv og vært plaget med akkurat det samme. Anonymkode: bb0b2...4ac Brasiliansk voksing er seksualisert. Hvor mye viser du egentlig når du må vokse kjønnslepper og rumpehull? Anonymkode: 91301...27b 10
evelynn Skrevet 25. september 2017 #60 Skrevet 25. september 2017 Vet lærerne på klubben engang hva er det som plager deres elever? Kanskje de burde snakke med jentene om dette? Eller faktisk er det en sånn "miljø"??? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå