Gå til innhold

La datteren min få ta brazilian som 14 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, datteren vår er en aktiv turner og skal på samling nå i oktober. Hun spurte i går om hun kunne ta brazilian fordi hun sier at den daglige barberingen gjør henne sår. Hun må fjerne hårene pga. turndrakten, det skjønner jeg?

Hva synes dere?

Anonymkode: dd64c...0d0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja hvorfor ikke la henne få prøve?

Endret av Carrot
  • Liker 8
Skrevet

Jeg syns NEI! Hvorfor må de fjerne hår pga turndrakten, burde de da ikke ha andre drakter? DAGLIG barbering?!

Anonymkode: 798ff...813

• Liker 38
Skrevet (endret)

akkurat det med barbering og sårhet i huden, nupper osv er jo noe de fleste kvinner før eller siden møter som utfordring så AB over her; hvorfor er det et problem i seg selv? Er det plutselig at jenta er 14 som er problemet? I så fall hvorfor?

Endret av Carrot
  • Liker 7
Skrevet

Til ab over her, turndrakter har skjæring i bikinilinjen, det er helt vanlig. 

Jeg synes kanskje 14 år er litt ungt men hun har dessverre arvet min mørke hårvekst og er veldig bevisst på at alt må fjernes. Det er alle på laget hennes enige om. 

ts

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor må hun ta brasiliansk voksing, kan hun ikke bare vokse vanlig?

Anonymkode: 91301...27b

• Liker 12
Skrevet

OMG, hvor tar barna det fra? Min 11-åring kom og ville hapenger til å bleke tenner. Nei og nei og atter nei.

Har en 14-åring så diger busk at hun må barbere seg daglig? Virkelig? Dessuten, hun trenger da vel ikke ta brazilian - bikinikanten må i så fall være evig nok.

• Liker 15
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er alle på laget hennes enige om. 

ts

Jøss...

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til ab over her, turndrakter har skjæring i bikinilinjen, det er helt vanlig. 

Jeg synes kanskje 14 år er litt ungt men hun har dessverre arvet min mørke hårvekst og er veldig bevisst på at alt må fjernes. Det er alle på laget hennes enige om. 

ts

Tviler på at alle foreldrene til jentene på laget er enige om det. Det laget ville jeg tatt datteren min av og oppfordret de andre mødrene til det samme. Makan! 

Anonymkode: c05f4...d22

• Liker 13
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Hadde vært en sak om, "typen min synes det er så mye hår", men det er noe helt annet, synes jeg å ta det fordi det er til sjenanse når en bruker leotarden. Mannlige svømmere tar også alt av hår, for øvrig. Selv fra ung alder (husker en fyr gjorde det når jeg gikk på VG). Jeg synes hun skal få lov.

Anonymkode: 40349...39a

• Liker 11
Skrevet

Hjelpes! En 14 åring som ønsker brazilian. 

Jeg kan forstå at hun ikke ønsker å ha synlig hår når hun turner. !4 åringer har da ikke mengder heller slik at barbering hver dag er et nødvendig. 

Men ring en salong da vel. Det går jo an å bare vokse bikinilinjen da.

Anonymkode: 822f5...f9d

• Liker 8
Skrevet

I denne situasjonen, siden det handler om idretten hun driver med, synes jeg det er helt greit :) Gnaging på sår hud er selvfølgelig veldig ubehagelig.

Anonymkode: 1788f...a80

• Liker 15
Skrevet

"Desverre" arvet din mørke hårvekst? Mørk hårvekst på underlivet er helt naturlig og det er ganske horribelt å støtte barn i så ung alder å hate kroppen sin! 

• Liker 24
Annonse
Skrevet

Hva med at hun tar bare bikinilinja? Tar hun alt må hun kle helt av seg. Ikke sikkert hun er forberedt på å måtte sprike på den måten...

Anonymkode: f1cfd...1d8

• Liker 8
Skrevet

Allerede i gamledager var turning gjerne assosiert med spisefortyrrelser. Legg til det moderne samfunn + turner og du har en garantert spisefortyrrelse og psykisk sykdom

Anonymkode: 98af8...81e

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at alle foreldrene til jentene på laget er enige om det. Det laget ville jeg tatt datteren min av og oppfordret de andre mødrene til det samme. Makan! 

Jentene selv som er enige at alle må være nøye med å fjerne hår. Hva forelrene sier om dette vet jeg ikke noe om. 

ts

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må hun ta brasiliansk voksing, kan hun ikke bare vokse vanlig?

Anonymkode: 91301...27b

Ja bare bikinivoks burde holde

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jentene selv som er enige at alle må være nøye med å fjerne hår. Hva forelrene sier om dette vet jeg ikke noe om. 

ts

Men det er foreldrenes oppgave å få de 14 år gamle barna inn på rett spor når de er i ferd med å kjøre ut i grøfta. 

Å ta bikinilinja hadde jeg sagt ok til. Brasilia er fullstendig unødvendig 

Anonymkode: 7926b...81c

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...