Gå til innhold

Lettbrus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg prøver å finne ut om lettbrus er skadelig eller ei. Men det er ikke så lett å finne svaret. 

Har dere noen gode svar på om lettbrus er skadelig eller ei? 

Kan lettbrus forhindre vektnedgang? 

Anonymkode: e941a...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, da må du prøve med sukkerbrus.

Skrevet (endret)

For å finne ut noe, må man vite hva man lurer på. Man må kunne vurdere kilder kritisk. Lettbrus smaker kjipt og er skadelig for lommeboka og tennene. Ingenting annet enn å innta flere kalorier enn man forbrenner, kan forhindre vektnedgang. Lettbrus har nesten ingen kalorier.

Endret av Pringle
Skrevet

Det er spekulert mye i om lettbrus øker apetitten, men jeg vet ikke om dette er bekreftet eller bare noe de tror.

- Jeg personlig spiser ikke mer eller mindre når jeg drikker lettbrus eller ikke :)

Anonymkode: 09bb3...453

Skrevet

All brus inneholder vel masse dritt, som man egentlig ikke burde putte i kroppen. 

Dersom man er tørst, så burde man heller gå over til å drikke vann -isteden for å slurpe bruss heile tiden. :laugh: 

Anonymkode: 15b41...840

• 4 uker senere...
Skrevet
På 25.9.2017 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg prøver å finne ut om lettbrus er skadelig eller ei. Men det er ikke så lett å finne svaret. 

Har dere noen gode svar på om lettbrus er skadelig eller ei? 

Anonymkode: e941a...fe5

Du kan ikke legge på deg av lettbrus, men det gjør deg mer sulten. Det er også like mye syre i light produkter som i vanlig brus ( tror jeg), så det skader tennene. Det er bare å søke det opp.

Skrevet

Du legger ikke på deg av lettbrus, du blir ikke avhengig av det og det øker heller ikke apetitten. Ingen seriøse studier viser at lettbrus er skadelig. Utenom syren som ikke er bra for tennene, men det er ikke vanlig brus eller juice heller. Hvis alternativet er å drikke brus med sukker, så gå for lettbrus

Anonymkode: 5578b...440

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke gjort nok studier på det enda, til å konsekvent kunne si det er "skadelig" eller ei. Har hørt at en mye diskutert problemstilling om dagen er om det skader tarmfloraen som kan være årsak til en rekke sykdommer som alzheimers, diabetes type 2 osv. Forskes mye på, men er i et for tidlig stadie til å kunne konkludere med verken det ene eller det andre. 

Når det kommer til vektnedgang. Samme problemstilling: vi vet ikke nok enda (? - så vidt jeg har fått med meg i hvert fall). Mange teorier rundt lettbrus og slanking, men vet mange drikker lettbrus/nocco o.l. selv om de går på diett (for eksempel fitness-utdøvere). Kan også variere mellom individer, tipper jeg. Kalorier inneholder det jo hvert fall ikke. Ser merker jeg at lettbrus gjør meg mer fysen (og generelt får lyst på mer brus). Alt med måte er min tanke, hvert fall :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...