Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri jobbet med renhold, men tenker i de baner pga det er et greit og nødvendig arbeidet. Har ikke fullført videregående, kun 1. året.

Er det noen kurs eller sertifikater her i Bergen som jeg kan ta eller som dere kan anbefale? Vil helst ha en jobb slik at jeg kan bygge litt erfaring. 

Stiller svakt på utlyste stillinger. Hører ofte at det er 100+ som søker en renhold stilling. Har hull i CV, så derfor må jeg vise vilje gjennom utdannelse.

Hva er beste å gjøre i min situasjon iforhold til arbeid og utdannelse? 

Anonymkode: cd742...df2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er mye lurere å prøve å få vikariater som renholder. Da får du opplæring og erfaring i ett. 

Et kurs gjør neppe at du stiller sterkere. Alle kan lære renhold, men du må vise at du virkelig vil og kan jobbe som det. 

Anonymkode: c0e54...4d0

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er mye lurere å prøve å få vikariater som renholder. Da får du opplæring og erfaring i ett. 

Et kurs gjør neppe at du stiller sterkere. Alle kan lære renhold, men du må vise at du virkelig vil og kan jobbe som det. 

Så for en mann i 40årene nærmest uten arbeid de siste 15 årene og uten fullført vgs vil kunne få seg jobb som renholder ved å ta kontakt med vikarbyrå? Det er jo 100+ søkere på alle stillinger her i byen.

Skrevet

Jeg sa ikke vikarbyrå, jeg sa du kunne jobbe som vikar. 

Du kontakter renholdsbedrifter og sier du er interessert i både faste stillinger og vikariater. Vær tydelig på at vikariater er helt ok. 

Alle renholdere drar på ferie. Noen ganger er de syke. Noen må vaske likevel. Da trenger rebholdsbedriftene vikarer. 

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg sa ikke vikarbyrå, jeg sa du kunne jobbe som vikar. 

Du kontakter renholdsbedrifter og sier du er interessert i både faste stillinger og vikariater. Vær tydelig på at vikariater er helt ok. 

Alle renholdere drar på ferie. Noen ganger er de syke. Noen må vaske likevel. Da trenger rebholdsbedriftene vikarer. 

Ok. Takk. Glemte å skrive at jeg må har jobb på dagtid 8-16. Er det greit å være åpen om at det er for det meste kun da jeg kan jobbe for tiden? Eller blir det litt mye å forlange?

Skrevet

Er det noen som har litt info om hva slags arbeidsoppgaver man kan få hvis man må jobbe på dagtid (8-16). I f.eks. kommunen. 

Er det realistisk å kunne jobbe 8-16 mandag-fredag som renholder, eller må man belage seg mye på overtid eller tidligvakter?

Skrevet

Forsvaret har utmerket opplæring i vask og renhold!

Anonymkode: ccf08...150

Skrevet

Du må ta direkte kontakt med firmaene, det nytter ikke å søke på utlyste stillinger hvis du mangler erfaring. Jeg hadde ingen erfaring med renhold, men fikk et lite vikariat for to år siden (5 timer i uka). Nå jobber jeg 90-100%. Grunnen til dette er i følge sjefen at jeg viste at jeg var villig til å lære, sa ja og stilte på kort varsel hvis noen var syke og gjorde en god jobb. Kundene har også gitt positive tilbakemeldinger om meg. Der jeg jobber nå er det normal arbeidstid, men jeg har også jobbet lørdag og søndag i perioder.

Anonymkode: 14d09...eea

• Liker 2
Skrevet

Fagbrev i renholdsfaget. 

Anonymkode: 80e44...55b

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Du må ta direkte kontakt med firmaene, det nytter ikke å søke på utlyste stillinger hvis du mangler erfaring. Jeg hadde ingen erfaring med renhold, men fikk et lite vikariat for to år siden (5 timer i uka). Nå jobber jeg 90-100%. Grunnen til dette er i følge sjefen at jeg viste at jeg var villig til å lære, sa ja og stilte på kort varsel hvis noen var syke og gjorde en god jobb. Kundene har også gitt positive tilbakemeldinger om meg. Der jeg jobber nå er det normal arbeidstid, men jeg har også jobbet lørdag og søndag i perioder.

Anonymkode: 14d09...eea

Jeg kan ikke ta jobber på kort varsel. Alene med småbarn.

Skrevet

Du kan bare legge fra deg drømmen om jobb som renholder med en gang, om du er alene med barn, og må ha 8-16 jobb. 

Kontorrenhold foregår enten fra 6-7 på morgenen (masse som skal gjøre før folk kommer på jobb) eller på kvelden. Samme med butikker. 

Eneste sted du kanskje kan søke, er CityMaid eller andre som gjør renhold i private hjem (ikke mange av dem)...

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke kan jobbe på kort varsel, barna er vel på skole/barnehage uansett?

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Du kan bare legge fra deg drømmen om jobb som renholder med en gang, om du er alene med barn, og må ha 8-16 jobb. 

Kontorrenhold foregår enten fra 6-7 på morgenen (masse som skal gjøre før folk kommer på jobb) eller på kvelden. Samme med butikker. 

Eneste sted du kanskje kan søke, er CityMaid eller andre som gjør renhold i private hjem (ikke mange av dem)...

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke kan jobbe på kort varsel, barna er vel på skole/barnehage uansett?

OKei, takk for at du fortalte meg dette!!! Joda, så lenge det er på dagtid jobben er 8-16 så går det jo bra. Men tenkte kanskje man måtte binde seg til kveldsvakter og slikt når man var sånn ringevikar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...