AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Jeg har akkurat blitt kjent med to nydelige mennesker og så viser det seg at disse to skal i en begravelse til et menneske som har stått dem veldig nær. Jeg vet de ikke ønsker blomster hjem, men jeg lurer på om det passer seg å be blomsterbutikken ordne en langstilket rose til dem hver som de kan få i kirken. Eller passer ikke det seg? Anonymkode: 7699d...e3f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Sånn rent umiddelbarn synes jeg det kanskje ikke passer seg... Anonymkode: 728fa...c43 8
Daria Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 De ønsker ikke blomster, da respekterer du det. Å få en blomst stukket i hånda i en begravelse er dessuten bare upraktisk. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Jeg hadde ikke likt å fått en blomst i hånda under en begravelse. Upraktisk, og jeg hadde kanskje også følt at de "presset seg på", særlig når det var noen som jeg akkurat hadde møtt. Hadde kanskje tenkt de gjorde det for å få "oppmerksomhet" på en måte; ville være viktige. De har bedt om å ikke få blomster hjem - da er det igrunn rimelig å anta at å få blomster prakket på seg i begravelsen heller ikke er ønskelig. Du har akkurat blitt kjent med disse menneskene. Det holder i massevis å bare være til stede i kirken og vise at du er der for dem. For meg hadde kanskje ikke det vært naturlig heller, hvis vi nettopp hadde blitt kjent. Men det kommer selvsagt litt an på. Anonymkode: b062f...bac 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Så lenge de har sagt de ikke ønsker blomster, så gir du ikke blomster, respekt kalles det.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Nei, det passer seg ikke. For det første er det upraktisk. Hva skal de gjøre med denne blomsten, mener du? De får ikke satt den i vann, så de må da gå rundt og bære på en rose... om det var en som sto dem nær skal de gjerne i "gravøl" eller hva man nå kaller det på fint etterpå, og da vil de garantert ikke drasse på en rose. For det andre er det ikke greit å forstyrre dem på den måten i kirken. Verken for deres del, eller for de andre som er der sin del. Skal de da måtte forholde seg til et blomsterbud, osv, når de står midt oppi det hele? Nei. De vil ikke ha blomster, det har de sagt. Respekter deres ønsker. Om du absolutt har så stort behov for å vise omtanke, så send et kort. Anonymkode: bedd0...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå