Gå til innhold

Lange behandlingstider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flytta i egen leilighet og har ett barn jeg forsørger alene (barnefar er i bildet, men jeg har full omsorg) og siden jeg studerer så er ikke inntekten min noe særlig å skryte av, så jeg har derfor søkt om overgangsstønad. Men hvor lang tid pleier det å ta egentlig? Det står noen steder at det tar 4 mnd behandlingstid, noe som er sykt lenge??

Hvor lang tid tok det for dere å få innvilget overgangsstønad? Jeg har også søkt bostøtte å ha imellomtida, men det tar visst også sin tid. Så økonomien er skikkelig trang om dagen. Må få litt hjelp av barnefar inntil videre.. og det er ingen god følelse.

Anonymkode: 1acf7...973

Skrevet (endret)

Overgangsstønaden tar så lang tid den tar. Noen ganger kan det ta kortere tid, noen ganger kan det ta lengre tid. Saksbehandlingstiden ser ut til å være satt til fire måneder i de fleste fylkene, noen har tre måneder. Bostøtte er mer konkret. Om du søker før 25.09.17, så får du svar for september den 20.10.17. Altså det betales ut etterskuddsvis. 

Endret av SesameStreet
Skrevet

Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men måtte vente en stund på svar. Tviler på at du må vente mye over tiden. Bra du spør om hjelp. Alle kan slite i perioder. Barnefaren er sikkert glad for å kunne hjelpe deg nå som du har hans barn å passe. 

Anonymkode: 8cdef...59b

Skrevet

Tok ca 2 måneder her for å få innvilget OS,  men det er noen år siden. 

Anonymkode: 2316d...faa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...