AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 I hvilken alder er det vanskeligst og mest slitsomt å være alene med barnet? 0-1 år, 1-4 år, 4-8 år eller eldre? Anonymkode: bf765...309 1
Biloba Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Det kommer nok veldig an på forhold ved barnet. Kolikkbaby eller sovebaby, f.eks? Ekstrem eller gjennomsnittlig trassalder? Rolig tenåring eller en som skulker skolen, eksperimenterer med rus, selvskader? 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Det varierer så klart. Men sånn rent praktisk tror jeg det må være småbarnsårene. Da er du jo bundet til huset, kan ikke stikke feks på butikken om kvelden om du har glemt brød, har mindre kontakt med deler av nettverket (barneløse venner) fordi barnet ikke orker å være lenge på møtestedene (kafé etc), og du får ikke tid til å trene og pleie deg selv. andre aldre har også utfordringer, men når barnet blir større, kan man ihvertfall ha mulighet til noe utenom barnet. Anonymkode: 79e2c...f00 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Nå har jeg bare erfaring med 4+, men jeg kan si det sånn at det blir bare lettere og lettere jo eldre de blir. Anonymkode: bef7e...921
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Jeg har vært alenemor siden min var ett år, når er han 5 år og jeg syns ikke det har vært spesielt slitsomt frem til nå ihvertfall. Han har alltid vært rolig og jeg har fortsatt ikke noen erfaring med "trassalderen". Det eneste er jo at jeg ikke kan gå fra han fordi jeg glemte noe på butikken osv, men det er ikke noe jeg tenker over. Anonymkode: e2a73...d74
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Puberteten er verst. Anonymkode: 8f266...b90
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Synes det var vanskeligst når han var liten 2-4, nå er han tenåring og alt går på skinner. Anonymkode: 8e498...ce5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 For par/to foreldre eller bare en og kun en forelder er alderen 25 og 2 verst 🙃 Anonymkode: 88558...6a1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 Jeg synes 2-4 var tungt siden jeg var alene med tidenes 3-årstrass Hadde ingen avlastning og måtte ta alt selv. Ellers var 10-13 års alder sår, siden han ikke var gammel nok til å jobbe selv for lommepenger og jeg ikke hadde mulighet til å gi like mye ting/penger som de som har to inntekter. Han begynte å ta strøjobber når han var 14 år og tjente egne penger - det var dog veldig mye mer stas å spare til egne ting og kjøpe med egne penger. Anonymkode: 5bb7c...051
Miss.Wildfox Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Jeg tror alle aldre og faser har sin sjarm som gjør at man holder ut det som er vanskelig, der det ene tar det andre og fasene overlapper med ulik intensitet i de ulike utfordringene. For det vil alltid vær noe på godt og vondt, men heldigvis aldri et kjedelig øyeblikk. Tror det handler mye om hvordan man tar det! Ingen barn er like, ei heller foreldrene - og ingen fase varer evig 😊
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Jeg tror det å være alenemor uten nettverk med kollik-tvillinger må være mitt personlige helvete. Nei, jeg vet Anonymkode: 5edb9...83f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 Spedbarnstiden (hvis man har kolikkbabyer som jeg) og frem til 2-3-års alderen hvor man må passe på HELE tiden. Ellers synes jeg årene 3-7 er helt greie. Barna legger seg tidlig, og man får alenetid, selv om man ikke kan dra fra huset. Dette er en tid jeg nøt! Fra 7 år og oppover - spesielt hvis man har 2 barn +, så er det MYE som skjer om ettermiddagene, lekser, trening, kamper, cuper, avslutninger, sosialt på skolen, møter osv osv, og MASSE kjøring (hvertfall for meg) Synes denne tiden er mest hektisk. Anonymkode: 9b408...710
Minlillesky Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 (endret) På 25.9.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev: I hvilken alder er det vanskeligst og mest slitsomt å være alene med barnet? 0-1 år, 1-4 år, 4-8 år eller eldre? Anonymkode: bf765...309 Småbarns årene! Ingen tvil om det. Man er så og si bundet fast med barnet. Kan ikke gå noe sted uten barnet. Men nå er jeg heldigvis over den perioden. Har nå en førsteklassing som fyller 6 år snart. Jeg kan gå alene på butikken, mens hun venter hjemme. Hun kan løpe inn og ut som hun selv vil hjemme og hun går halve skoleveien hjem alene. I helgene kan jeg ligge litt lengre, mens hun leker på rommet sitt eller ordner frokost til seg selv. Hun kan delta alene på aktivitetene sine, mens jeg venter utenfor eller tar meg en tur ut. Osv..listen er lang. Det at hun blir mer og mer selvstendig er NYDELIG rett og slett. Alle aldre har sin sjarm, absolutt og det er ikke bare rosa skyer og positivt uansett alder barnet er i. Men synes alderen hun er i nå er den beste alderen enn så lenge. Men husk at det kommer ann på barnet. Hvilket barn man får og sånne ting. Jeg har alltid hatt en rolig og grei jente, men hun er som alle andre barn og tester grenser og er en 6 åring lik... Men selv om den beste tiden for meg er nå, i den alderen hun er i, så er det veldig hektisk. Det er 5 ulike fritidsaktiviteter å følge opp (dans, piano,fotball, generell idrett, koret) Piano og koret krever litt øving hjemme, fotball tar opp MYE tid med treninger og kamper. Koret tar opp litt mindre, men det er fremførelser der også. I tillegg til lekser skal det øves til piano og sang. foreldremøter, dugnad, bursdager, lekser osv. Så jobber jeg da..Har helt sikkert glemt å nevne noe. Men det er jammen ikke lett alltid å få til planleggingen, men det går som regel fint. Det er en hektisk tid, men den beste tiden hittil. Småbarnstiden var verst... Endret 27. september 2017 av Minlillesky
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 På 25.9.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev: I hvilken alder er det vanskeligst og mest slitsomt å være alene med barnet? 0-1 år, 1-4 år, 4-8 år eller eldre? Anonymkode: bf765...309 0-4, så kommer 4-7. På slutten av første klasse og utover så er det bare chill. Anonymkode: 76a5a...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå