Gå til innhold

Fødsel nr 2 vs fødsel nr 1?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som fødte før termin på første, når kom nr 2 i forhold? Vet det er mye som spiller inn her, men bare nyskjerrig. Vil helst gå til termin.

Fødte den første 4 uker før termin.

Anonymkode: 3dd56...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Nummer 1 kom 18 dager før

Nummer 2 kom 10 dager før

Startet fødslene likt?

Min første startet helt uventet med vannavgang. Hadde forberedet meg på at alle førstegangs gikk på overtid så ble veldig overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Arkana skrev:

Nr 1 kom en uke før termin. Nr 2 ble satt i gang på termindagen.

Startet nr 1 av seg selv? Noen spesiell grunn til at du måtte settes igang med nr 2? Bare nyskjerrig, var det tøffere fødsel når du ble igangsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Startet nr 1 av seg selv? Noen spesiell grunn til at du måtte settes igang med nr 2? Bare nyskjerrig, var det tøffere fødsel når du ble igangsatt?

Nr 1 startet av seg selv ja. Jeg har høyrisikosvangerskap pga sykdom og får ikke gå over termindato så siden nr 2 ikke hadde kommet av seg selv innen termindatoen så ble det igangsettelse. Nr 3 ble også satt i gang, en uke før termin. De to igangsatte fødselen var helt klart både de raskeste og enkleste (styrtfødsler, nr 2 på 2 timer og nr 3 på 24 minutter, så utrolig mye bedre enn 16 lange vonde timer med nr 1). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på termindatoen første gang, 12 dager etter termindatoen andre gang. De sa at andre graviditet vanligvis er kortere enn den første, og jeg var visst så moden lenge, så de på sykehuset trodde jeg skulle føde "når som helst" i ukesvis før jeg endelig fødte. Så det var visst litt utypisk å gå på ordentlig overtid når førstemann var så "presis". Vi ler litt av det i ettertid når minstemanns personlighet også er akkurat sånn, har alltid god tid og er verdens treigeste på alt han skal gjøre.

Første fødsel startet for øvrig med vannavgang, mens andre startet med rier. 

Endret av Vera Vinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann kom tre uker før termin, startet med vannavgang.

nummer 2 kom dagen før termin, startet med rier, vannet gikk rett før barnet kom.

Anonymkode: f8922...745

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kom tre dager før termindato, andre kom no dager etter. Aldri vært så gravid i hele mitt liv🤣

Anonymkode: e4ade...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Første kom tre dager før termindato, andre kom no dager etter. Aldri vært så gravid i hele mitt liv🤣

Ni! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ylva Virvla skrev:

Første kom 27 dager før termin. Andre kom 1 dag over termin. :-)

Startet fødselen på samme måte, eller var det stor forskjell? Hvor mange år var det i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Startet fødselen på samme måte, eller var det stor forskjell? Hvor mange år var det i mellom?

Begge startet med rier. 3 år og 5 måneder mellom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På ‎25‎.‎09‎.‎2017 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Startet fødslene likt?

Min første startet helt uventet med vannavgang. Hadde forberedet meg på at alle førstegangs gikk på overtid så ble veldig overrasket.

Ja, de startet egentlig relativt likt. Første startet med svake rier, vannet gikk ikke før på sykehuset omtrent en time før han var ute.

Andre startet også med svake rier, men vannet gikk noe tidligere enn på forrige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kom fire dager etter termindato. Andre kom 10 (!!!) dager etter termindato. Var klar for å føde nærmest en måned før han kom, siden "alle" sier at nr. 2 kommer før nr. 1, men ikke hos meg nei! :) Begge fødslene startet med rier, men fødsel nr. 2 gikk veldig mye kjappere enn nr. 1. 

Anonymkode: b6fc5...494

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...