Gå til innhold

Redd for å ta for få bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg blir helt trist inni meg fordi jeg føler jeg tar for få bilder. Det spiser meg nesten opp innvendig av og til. Og bøker som forteller om den første tiden etter at jeg fikk barn.. Har kjøpt flere og får ikke tid å skrive i dem. Til lenger tid det tar til mindre husker jeg... Prøvde å skrive ned litt etterhvert, men det sklei også ut. Jeg føler meg som verdens verste mor. Vil også forevige familie og venner på bilder, men jeg glemmer det ofte. Er dette bare meg? Jeg blir ofte fortalt av andre "at nå må du huske å ta bilder!", men uff,  er så elendig på det. Blir utrolig trist av det...

Anonymkode: 7d045...646

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I disse dager synes jeg det er befriende med foreldre som ikke må dokumentere ALT og følger barna mest gjennom en skjerm og linse. 

Anonymkode: 7245b...0ab

• Liker 6
Skrevet

Jeg har lagt i fra meg denne tanken om at alt må dokumenteres og skrives ned. Jeg noterer av og til morsomme utsagn treåringen kommer med på mobilen, også fører jeg det over i en vanlig notatbok innimellom. Bilder tar vi i histen og pisten, mest på ferier osv. Legger bildene som skjermsparer på TV'n slik at vi ser de daglig. Har planer om å lage en fotobok også, men stresser ikke med det. Det blir nok uansett bare utvalgte bilder fra et tidsrom på flere år, ikke en egen fotobok fra hver ferie osv. Det blir for mye jobb :)

Anonymkode: 0c4b6...4c7

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen :) Var veldig flink første året, nå kan jeg ikke huske sist jeg tok bilde av vesla på 19 mnd... Og burde vel ta opp den boka og se om det er på tide å skrive inn noe mer...hm... og kan bare tenke meg hvor neglisjert nr to blir i forhold. Huff. Men, syns det er viktigere å være tilstede 100% som mamma enn å fylle ut disse bøkene, så det år bli som det blir. Får oppdatere alt i neste permisjon kanskje, sørge for at alt er avsluttet før endt permisjon... Og ikke ta fatt på så mye etter det :P 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...