Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Når dere inviterer inn til bryllup, forventer dere da at dere skal bli invitert til venners bryllup fordi dere inviterer dem? Føler dere dere snytt hvis gode venner av dere gifter seg i utlandet, eller på tinghuset uten at dere får ta del i det?
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 ja, jeg føler det sånn. Når vi nå skal invitere til vårt bryllup kommer vi til å invitere alle som vi har vært i bryllupet hos, selv om dette er mange år siden, og vi ikke har like god kontakt lenger.
Bokalven Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Nei, overhodet ikke. Jeg synes ikke man kan forvente å bli invitert i bryllup. Det er noe veldig personlig, og de som gifter seg må gjøre det på den måten de føler er riktig for seg selv.
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Nei, jeg ville ikke forventet å bli invitert igjen og jeg ville ikke basert gjestelisten min på evt invitasjoner fra andre. Vi skal gifte oss med kun vår nærmeste familie tilstede, det er uaktuelt å skulle invitere andre bare fordi de inviterte oss. Derimot vet jeg om noen som har latt være å invitere enkelte venner de på forhånd visste skulle ha et lite bryllup med bare familie, og det synes jeg faktisk er litt frekt og barnslig, men dem om det.
Ronja Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 Nei for all del. De må da få feire dagen på sin måte og be dem de vil. Det er mange ting som spiller inn - plass, kostnad, hvor stort selskap de vil ha... og om de har lyst til å ha selskap i det hele tatt. Snytt fordi de feirer i utlandet eller på tinghuset? Nei.
Kjerst Skrevet 19. januar 2005 #6 Skrevet 19. januar 2005 Nei for all del. De må da få feire dagen på sin måte og be dem de vil. Det er mange ting som spiller inn - plass, kostnad, hvor stort selskap de vil ha... og om de har lyst til å ha selskap i det hele tatt. Snytt fordi de feirer i utlandet eller på tinghuset? Nei.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #7 Skrevet 19. januar 2005 :brunette: Nei, vi forventer ikke å bli tilbakebedt i bryllup. Når vi nå ber inn til bryllup ber vi de vi har kontakt med av de vi ble bedt til. Noen blir bedt, andre ikke.
Gjest Melk Skrevet 20. januar 2005 #9 Skrevet 20. januar 2005 Når dere inviterer inn til bryllup, forventer dere da at dere skal bli invitert til venners bryllup fordi dere inviterer dem? Føler dere dere snytt hvis gode venner av dere gifter seg i utlandet, eller på tinghuset uten at dere får ta del i det? Har de stort bryllup og vi fremdeles er mye sammen med dem, "forventer" jeg det vel. Vi har selv droppet venner selv om vi ble invitert i deres bryllup for flere år siden, siden vi ikke sees. Om de giftet seg på tinghuset med få gjester/i utlandet, så ville jeg ikke følt meg snytt.
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 20. januar 2005 #10 Skrevet 20. januar 2005 Nei vet du hva! Det må da være opp til et hvert brudepar å bestemme gjestelista si og formen på bryllupet sitt sjøl.
Delfia Skrevet 20. januar 2005 #11 Skrevet 20. januar 2005 Er det veldig gode venner og de skal ha stor fest her hjemme hadde jeg nok lurt litt dersom vi ikke ble invitert,ja. Men om de velger å gjøre det lite eller ev. reise utenlands så må de jo selvsagt bare gjøre det.Det er uansett ikke noe jeg tenker på når vi sender våre invitasjoner ut.
Gjest Embla s Skrevet 20. januar 2005 #12 Skrevet 20. januar 2005 Har de stort bryllup og vi fremdeles er mye sammen med dem, "forventer" jeg det vel. Vi har selv droppet venner selv om vi ble invitert i deres bryllup for flere år siden, siden vi ikke sees. Om de giftet seg på tinghuset med få gjester/i utlandet, så ville jeg ikke følt meg snytt. Enig.
ragsan Skrevet 20. januar 2005 #13 Skrevet 20. januar 2005 Noen venner av oss har akkurat giftet seg i utlandet med kun foreldre og forlovere, men de er allikevel selvskrevne på gjestelisten. Hvis folk velger å feire dagen på sin måte og den måten gjør det unaturlig at jeg inviteres blir jeg selvsagt ikke sur over det. Derimot sier jeg som Melk at dersom noen som har vært i vårt bryllup og som vi fortsatt har mye kontakt med velger å feire i "stor stil" og utelater oss vil jeg vel bli litt "fornærmet", tror jeg nok.
Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2005 #14 Skrevet 20. januar 2005 Når dere inviterer inn til bryllup, forventer dere da at dere skal bli invitert til venners bryllup fordi dere inviterer dem? Føler dere dere snytt hvis gode venner av dere gifter seg i utlandet, eller på tinghuset uten at dere får ta del i det? Ja, ellers hadde jeg syns det var merkelig... Nei, det er deres valg hvor de vil gifte seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå