AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Minsten i søskenflokken har downs.. og storebror min fant ut at hun fikk en god del i uføretrygd.. mamma har pr i dag ansvaret minstemann i søskenflokken ..og siden hun jobber redusert pga minsten bruker hun disse pengene som om de var hennes inntekt.. etter at storebror fant ut at det var penger å hente fant han ut at han skal bygge hus på garden der han kan ha en kjellerleilighet til minsten( og dermed finansiere huset sitt) . Problemet mitt er at til tross for at de har bodd under samme tak til han var 35 år ( han flyttet da ut )så har han aldri passet minsten, tatt minsten med på kino , eller nå etter at han flyttet utvhatt minsten på overnattingsbesøk osv. Han har kun kjeftet hvis han ble forstyrret når han skulle sove osv.. ellers har de levd parallelt .. de har absolutt ingen bånd.. Mamma har ALLTID før sagt at grunnen til at jeg måtte passe på småsøsknene var fordi hun ikke kunne stole på storebror , Jeg syns dette blir helt feil.. når mamma en gang må gi fra seg ansvaret er jeg,søster eller kommunen langt bedre alternativ enn storebror som kun tenker profitt jeg føler sterk for å ta dette opp m mamma , men usikker på hvordan hun reagerer.. i den senere tid mener hun ALLTID det samme som storebror.. hver gang hun trenger hjelp til bank/ data etc er det kun storebror som får hjelpe.. så usikker på om jeg når fram med bekymmringen.. Anonymkode: db433...2f8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Litt i overkant kynisk hvis broren din vil ha profitt av en med downs ass. 😝 Anonymkode: cdfd9...02f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 ..og siden hun jobber redusert pga minsten bruker hun disse pengene som om de var hennes inntekt.. Dette ragerte jeg på. Dette er penger din søster får, ikke din mor. Hvor gammel er søsteren din? Når din mor ikke kan lenger, får din søster en verge som passer på Anonymkode: c0b10...7d9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Jeg reagerer på at du kaller søstera di "Minsten". Hun er voksen selv om hun har Downs! Anonymkode: af08a...846
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Du bør absolutt veksle eit par ord med mor di om dette. Skriv gjerne eit lite brev til ho, så får du sagt det du skal seie, utan å bli avbroten. Anonymkode: af08a...846
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer på at du kaller søstera di "Minsten". Hun er voksen selv om hun har Downs! Anonymkode: af08a...846 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer på at du kaller søstera di "Minsten". Hun er voksen selv om hun har Downs! Anonymkode: af08a...846 Broren .. jeg red en setning - så derfor kom hun ordet.. Anonymkode: db433...2f8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: ..og siden hun jobber redusert pga minsten bruker hun disse pengene som om de var hennes inntekt.. Dette ragerte jeg på. Dette er penger din søster får, ikke din mor. Hvor gammel er søsteren din? Når din mor ikke kan lenger, får din søster en verge som passer på Anonymkode: c0b10...7d9 Hvem utnevner denne vergen? Anonymkode: db433...2f8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem utnevner denne vergen? Anonymkode: db433...2f8 Fylkesmannen. Dersom eldste forsøker å bli verge, kan du komme med innsigelser til fylkesmannen basert på at din bror ønsker å forvalte minstens verdier til egen vinning. Dersom ingen pårørende ønsker/kan være verge, oppnevnes eksternt verge. Da ofte en advokat som har erfaring med dette. Når et menneske som ikke kan forvalte eget liv fyller 18, oppnevnes verge. Da oftest foreldre. Anonymkode: d0d4a...a97
Elghund Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ..og siden hun jobber redusert pga minsten bruker hun disse pengene som om de var hennes inntekt.. Dette ragerte jeg på. Dette er penger din søster får, ikke din mor. Hvor gammel er søsteren din? Når din mor ikke kan lenger, får din søster en verge som passer på Anonymkode: c0b10...7d9 "Siden hun jobber redusert pga minsten" - hvis hun ikke får omsorgslønn er det ikke rart hun tar en økonomisk kompensasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå