Gå til innhold

Sjangs for graviditet? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjernet p-stav for litt over 14 dager siden, og begynte på p-pille. Har hatt litt blødninger siste dagene, aner ikke hvordan syklusen er. Hadde samleie i helgen og glemte p-pillen dagen etter. Er det sjangs for at jeg kan bli gravid? 

Anonymkode: 2f35d...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er der, men er nok svært liten.

Anonymkode: 8c7f4...8df

• Liker 1
Skrevet

Bør jeg slutte å ta p-pillen fram til jeg er sikker?

TS

Skrevet

Nei. Fortsett å ta p piller frem til pille brettet er ferdig. Så ser du om du får mensen.

Anonymkode: 6f572...6bb

• Liker 1
Skrevet

Vanligvis skal man se i pakningsvedlegget hva man skal gjøre om man har glemt en pille, men for mange pilletyper vil dette avhenge av at man vet hvor i syklusen man er. 

Det kan hende du er gravid, ja, og du bør bruke kondom ved samleie en ukes tid etter du har glemt pillen for sikkerhets skyld. Du trenger ikke slutte på pillen. Fortsett som før, og se om mensen kommer, eller ta en test om et par-tre uker. 

Anonymkode: 0ac67...da2

Skrevet

Sluttet på pillen jeg i fare for å skade fosteret. Går på minipillen, noen med samme erfaring som har blitt gravid?

TS 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sluttet på pillen jeg i fare for å skade fosteret. Går på minipillen, noen med samme erfaring som har blitt gravid?

TS 

Du skader ikke fosteret med p piller hvis du slutter etter endt pillebrett. Mange babyer som har fått i seg noen p piller. Fosteret har nesten ikke fått koblet seg på deg før du får tatt en test. Det som skjer nå er jo det at du øker sjangsen din med å bli gravid

Skrevet

Enig i denne. Anbefalingen er å fortsette på pillen til eventuell positiv test om man har glemt pille for å unngå unødig hormonkluss da sjansen for graviditet ved én pille regnes som svært lav og at det ikke er grunner til å tro at fosteret tar skade. Men en skal slutte om en tester positivt. 

Jeg syns kanskje det virker litt som du kanskje egentlig ville ønsket en graviditet velkommen for nå er du jo i alle fall disponert for å bli gravid om du har sluttet, noe som kanskje er noe å tenke over..for det er jo ikke galt å ønske seg barn.:)

• Liker 1
Skrevet

Kjenner flere som har blitt gravid sånn. Hvorfor gå fra stav til piller, egentlig?

Skrevet

Virker som du vil bli gravid. Snakk med kjærsten din om det. Så han er med på dette her og vet at du har sluttet på pilla.

• Liker 1
Skrevet
På 26.9.2017 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Anbefalingen er å fortsette på pillen til eventuell positiv test om man har glemt pille for å unngå unødig hormonkluss da sjansen for graviditet ved én pille regnes som svært lav og at det ikke er grunner til å tro at fosteret tar skade. Men en skal slutte om en tester positivt. 

Jeg syns kanskje det virker litt som du kanskje egentlig ville ønsket en graviditet velkommen for nå er du jo i alle fall disponert for å bli gravid om du har sluttet, noe som kanskje er noe å tenke over..for det er jo ikke galt å ønske seg barn.:)

Takk for fint svar  :) Ja, jeg ønsker meg barn, men ikke før jeg er i et stabilt forhold. Er i slutten av tyveårene med en god utdannelse og jobb, så skulle klart å tatt vare på et barn alene. Men jeg har alltid lovet meg selv at det skulle være sammen med en jeg ønsker å dele resten av livet mitt med, og ikke med en fuckbuddy.. Når kan jeg ta graviditetstest? 

TS

Skrevet
På 26.9.2017 den 23.55, Sillyline skrev:

Kjenner flere som har blitt gravid sånn. Hvorfor gå fra stav til piller, egentlig?

Hadde blødninger konstant med p-stav, prøvde et år og da orket jeg ikke mer. Fikk p-stav da jeg er dårlig på å huske p-pillene, so here we are.

TS

Skrevet
På 27.9.2017 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Virker som du vil bli gravid. Snakk med kjærsten din om det. Så han er med på dette her og vet at du har sluttet på pilla.

Er ikke i et fast forhold, har selvsagt ikke samleie med vedkommende nå som jeg ikke går på prevensjon. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...