Gå til innhold

Hvordan systematiserer du klærne dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skuff til underbukser og fotballtightser

Skuff til mørke sokker

Skuff til hvite sokker/ sportssokker

Skuff til fotballstrømper/ leggskinn

hylle til fotballdrakter og joggedresser til fotballen

hylle til formelle/ mørke t-shirts

hylle til kos/ hjemme/ sporty t-shirts

to hyller til collegensere

en hylle til joggebukser

jakker, dresser og hele treningsdresser og overtrekksjakker henger i skapet. Alt av yttertøy henger i entreen. 

Klær som er lite brukt havner på en kontorstol på soverommet som har en tendens til å bli altfor full, så jeg prøver å planlegge litt bedre så det ikke blir så mye unødvendig vask. 

Anonymkode: 8c0d9...348

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker godt klare farger, og sorterer langt på vei klærne etter farger. Ofte deler jeg inn i to hovedgrupper "kalde farger" blå, turkis, grønn og svart, og "varme farger" lilla, oransje, rød og rosa. I tillegg til klesskapet på soverommet, oppbevarer jeg mye i kurver og bokser plassert i hyller. Kommode har jeg ikke.

I klesskapet: På kleshengere har jeg kjoler, tunikaer og topper inndelt i følgende rekkefølge - Svart, blå, grønn, turkis, lilla, rød, oransje og rosa. I hyllene har jeg bukser, skjørt, turtøy og nattøy. Buksene og skjørtene ligger sortert etter farger med en stabel "kalde" og en stabel "varme" farger.

I kurver: På soverommet har jeg Ikea-kurver med sokker, strømpebukser, tights, ullundertøy, og BH'er. Sokkene, strømpebuksene og tightsene er sortert i kurver etter farge. På badet har jeg ei kurv med truser. Jeg synes det er mer praktisk å ha trusene på badet enn soverommet. I gangen har jeg kurver med luer, vanter og skjerf.

I esker og bokser: I esker fra Ikea har jeg tynne cardigan-jakker og ensfargede T-skjortene og singleter. T-skjortene og cardiganene er igjen sortert etter "varme" og "kalde" farger. I større bokser har jeg tykke gensere, tykke strikkejakker og hjemmestrikka raggsokker. På samme måte oppbevarer jeg også noen plagg som jeg ikke bruker, men har affeksjonsverdi, for eksempel kjolen fra russeballet, og yndlingsjakka til min avdøde kjæreste.

I gangen og boden: Yttertøyet jeg bruker til daglig henger framme i gangen. Det jeg ikke bruker, enten på grunn av årstid eller fordi det er finere plagg, henger på kleshengere i boden.

Skrevet

Har et helt vanlig "gammeldags" klesskap. Drømmer om skyvedørsgarderobe med good plass. Helt øverst så har jeg en ikea boks med sommertøy, for eksempel badetøy, capribukser, shorts. Hengende har jeg kjoler, skjørt, penpen-topper (som kun blir brukt ved middager osv ute, ikke hverdags, eller pent hverdags), Cardigans, og ulljakker. Så har jeg 4trådkurver i bunnen av skapet som jeg har satt inn selv. Helt øverst har jeg klær som er brukt, men rene! Syns det er så greit å ha de der. Så en skuff med undertøy og sokker\strømper. Så en kurv med bukser. Og en siste kurv med ull-longs og gensere, pyjamas og tights. 

I hylledelene av skapet har jeg først gensere, sortert i pent, vanlig\college. Så en med singleter, tskjorter etc. Så en hylle med treningstøy, og nederst har jeg en hylle med jobbklær. Dvs klær som er hele, men ikke fullt så pene. (Jobber i bhg).  

Anonymkode: ac4c5...b75

Gjest Zeitgeist
Skrevet

På soverommet:

Klesskap 1: (Standard PAX fra IKEA)

- Øverst to hyller med sesong- og turklær. Ligger i disse Skubb-boksene fra IKEA
- Klesstang med skjorter, gensere, og overdeler som bør henge
- Nederst to trådkurvstativ á fire skuffer med:
1.1 Truser
1.2 Sokker, strømpebukser
1.3. Treningstøy
1.4 Belter
2.1 BH-er 
2.2 Singletter
2.3 Overdeler til fest og spetakkel
2.4 Selskapsvesker og annet feststæsj

Klesskap 2: (Standard Billy-hylle fra IKEA)

Hyllenr., ovenfra og ned:
1. og 2. Tykke ullgensere
3. Tynne ullgensere
4. "Vanlige" gensere
5. Bukser
6. Treningstøy
7. Pensko

I gangen (har en lang gang):

Skoskap (40 cm Billy-hylle)

Klesskap 1: (PAX, 35 cms dybde)

Øverste klesstang: Kåper, anorakker/parkas
Nederste klesstang: "Vanlige" jakker

Klesskap 2: (PAX, 35 cms dybde)

Øverste klesstang: Kjoler
Nederste klesstang: Skjørt og bukser

Klesskap 3: (Kjøkkenskap 80x80 cm fra IKEA, plassert oppå PAX-skapene)

Filtkurver med hhv. skjerf/sjal, luer, votter/vanter/hansker
-

Alt er sortert etter farge, fra lyst til mørkt. 

Håndvesker, shoppere, ryggsekker, bager, kofferter o.l. har jeg på "hemsen" (En hylle som er bygd over inngangsdøra).

Klær som er brukt, men som ikke lukter/er skitne, henger jeg ut til lufting i første omgang. Enten bruker jeg det om igjen relativt raskt, eller så legges/henges tøyet tilbake i klesskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...