AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Er det noen som følger med på dette programmet? Tror dere virkelig at alt dette er helt ekte ? Anonymkode: 4ba1b...fa9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Så på det for en god del år siden. Tja jeg antar det er en mulighet for at det er ekte. Anonymkode: 00964...541
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Ser på det av og til, men er veldig skeptisk til hele programmet.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Det er ikke ekte. Spøkelser finnes ikke Anonymkode: 1c972...d88 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Jeg er veldig delt. Før jeg begynte å se på det, så mente jeg det var 0% sjans for at det fantes spøkelser. Nå tenker jeg det er 50% sjanse for at de finnes. Jeg synes det virker rart at de skulle fått med så mange helt vanlige folk på dette, hvis alt bare hadde vært tull. Noen private klipp etc som de viser, er jo også ganske vanskelige å forklare. Anonymkode: 44f1c...e6f 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Ja. Jeg kjenner til en av familiene som var med der, og det huset har alltid hatt rykte på seg i bygda for å være guffent. De finner jo tidligere levende som stemmer med folkeregisteret/historien der også. Noen ganger bom, men veldig ofte helt riktig. Anonymkode: 40e4b...a6b 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 På 24.9.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev: Er det noen som følger med på dette programmet? Tror dere virkelig at alt dette er helt ekte ? Anonymkode: 4ba1b...fa9 Om alt er ekte vet jeg ikke, men en av episodene for et par år siden tok for seg et "fenomen" (av mangel på et bedre ord) som jeg og mange andre her lokalt hadde hørt om (og noen opplevd). Det ble stille og rolig etter at Åndenes makt hadde vært der. Tilfeldig? Jeg vet ikke. Anonymkode: 7197c...088 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #8 Skrevet 25. september 2017 Det er selvsagt ekte. Hvorfor MÅ man prøve å bortforklare uforklarlige fenomener med de mest fantasifulle forklaringer? I dette tilfelle så måtte: 1. Alle de klarsynte og programleder være bløffmakere. 2. Alle de som har problemer i husene sine lyve så det renner av dem og i tillegg se ko-ko ut for naboer, venner og hele Norge. Og dette måtte ha skjedd over mange år! Så hva er mest sannsynlig, at det er ekte, eller at det er bløff? Anonymkode: 20dd5...70d 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #9 Skrevet 25. september 2017 De klarsynte er nok overbevist om at de kan se ånder. De som opplever dette er nok også overbevist om at det de ser stemmer. Det gjør det ikke til sannhet selv om. Det er ingenting som er så lett påvirkelig som menneskelige sanser. Bare se på hva disse menneskene ser? skygger, de hører skritt, ting faller på gulvet..mennesker er veldig like og vi lar oss lure av de samme tingene. Disse klarsynte tar jo faktisk mer feil enn de treffer, men såklart henger vi oss bare opp i det som stemmer. Og hvis det først er noe som skjer. Hvorfor spøkelser? Hvorfor kan det ikke like gjerne være gud, Jesus, Allah.. eller romvesen for den sags skyld? Anonymkode: 64a0e...800 2
NordicViking Skrevet 25. september 2017 #10 Skrevet 25. september 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse klarsynte tar jo faktisk mer feil enn de treffer, men såklart henger vi oss bare opp i det som stemmer. Anonymkode: 64a0e...800 Når har de tatt feil? Enkelte ting de sier kan være vanskelig å verifisere, men det betyr ikke nødvendigvis at de tar feil. 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #11 Skrevet 25. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De klarsynte er nok overbevist om at de kan se ånder. De som opplever dette er nok også overbevist om at det de ser stemmer. Det gjør det ikke til sannhet selv om. Det er ingenting som er så lett påvirkelig som menneskelige sanser. Bare se på hva disse menneskene ser? skygger, de hører skritt, ting faller på gulvet..mennesker er veldig like og vi lar oss lure av de samme tingene. Disse klarsynte tar jo faktisk mer feil enn de treffer, men såklart henger vi oss bare opp i det som stemmer. Og hvis det først er noe som skjer. Hvorfor spøkelser? Hvorfor kan det ikke like gjerne være gud, Jesus, Allah.. eller romvesen for den sags skyld? Anonymkode: 64a0e...800 Ånder er fragment av hovedkilden av guds energi og på åndenes makt så får de klarsynte opp vibrasjonen til spesifikke ånder, tidligere mennesker. De får helt sikkert opp romvesen fragmenter av og til også, men det er jo ikke det åndenes makt handler om. Skjønte ikke helt hva du mente med at vi lar oss lure av de samme tingene, hva mener du en menneske ånd skulle gjort enn å gå, dunke borti ting og gi fra seg skygge? Skulle de vært trollmenn og bygd puteslott eller en stor kirkegård i hagen? Nei, de er jo menneskeånder og gjør det som mennesker gjør, bare uten den materielle kroppen. Anonymkode: 40e4b...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #12 Skrevet 25. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Disse klarsynte tar jo faktisk mer feil enn de treffer, men såklart henger vi oss bare opp i det som stemmer. Det er jo faktisk en indikasjon på at det er ekte. Om det var avtalt spill ville de jo truffet mye mer. Anonymkode: 20dd5...70d 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 De bruker jo det som heter Cold Reading. De synser seg fram til påstander som er veldig generelle, men alikavel virker treffsikre. Det er alltid en eldre dame eller mann som var snill, men streng. Typisk for den generasjonen og stor sannsynlighet for at en eldre person har dødd i område enn at en ungdom f. eks. De bruker også ofte krigen, at det kan ha vært noe med krigen her..noe som er åpenbart med tanke på at Norge var i krig. De sier også ofte at hus har kanskje vært en gård..noe som er ganske safe med tanke på at hele Norge var gårder før. Sett dere litt inn i Cold Reading, se den siste episoden av folkeopplysningen. Anonymkode: 64a0e...800 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 Det er ingen bevis for ånder. Da hadde noen fanget det konkret på kamera og da mener jeg ikke at en kopp faller i bakken av seg selv. At et medium klarer å treffe riktig på noen påstander om fortiden til et hus er ikke noe bevis. Har og snakket med en som jobbet i TV Norge. Hun sa at de klarsynte vet ikke når de skal til de forskjellige husene, men de har lest brevene og velger ut hvilke saker som skal være med i sesongen Anonymkode: 64a0e...800
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: De bruker jo det som heter Cold Reading. De synser seg fram til påstander som er veldig generelle, men alikavel virker treffsikre. Det er alltid en eldre dame eller mann som var snill, men streng. Typisk for den generasjonen og stor sannsynlighet for at en eldre person har dødd i område enn at en ungdom f. eks. De bruker også ofte krigen, at det kan ha vært noe med krigen her..noe som er åpenbart med tanke på at Norge var i krig. De sier også ofte at hus har kanskje vært en gård..noe som er ganske safe med tanke på at hele Norge var gårder før. Sett dere litt inn i Cold Reading, se den siste episoden av folkeopplysningen. Anonymkode: 64a0e...800 Så teorien din er at det er bare de klarsynte i programmet som bløffer da? Anonymkode: 20dd5...70d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #16 Skrevet 26. september 2017 Jeg bodde i studenthybel der en mann på 35 år konstaterte at dette var favorittprogrammet hans. Så jeg antar at det er noen som tror på dette. Anonymkode: 9ede6...cdd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt ekte. Hvorfor MÅ man prøve å bortforklare uforklarlige fenomener med de mest fantasifulle forklaringer? I dette tilfelle så måtte: 1. Alle de klarsynte og programleder være bløffmakere. 2. Alle de som har problemer i husene sine lyve så det renner av dem og i tillegg se ko-ko ut for naboer, venner og hele Norge. Og dette måtte ha skjedd over mange år! Så hva er mest sannsynlig, at det er ekte, eller at det er bløff? Anonymkode: 20dd5...70d Ingen av delene. Jeg tror på at deltakerne tror på dette, men jeg er overhodet ikke overbevist at dette har noen rot i virkeligheten. Det er mange mennesker som er alternative, så det vil jo ikke si at de lyver eller bløffer selv om det ikke stemmer. Anonymkode: 9ede6...cdd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #18 Skrevet 26. september 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Ingen av delene. Jeg tror på at deltakerne tror på dette, men jeg er overhodet ikke overbevist at dette har noen rot i virkeligheten. Det er mange mennesker som er alternative, så det vil jo ikke si at de lyver eller bløffer selv om det ikke stemmer. Anonymkode: 9ede6...cdd Så ingen av de som er med i programmet, hverken klarsynte, privatpersoner eller programleder bløffer med vilje. De klarsynte lurer seg selv ved å tro at de er klarsynte, deltagerne lurer seg selv med å tro at gjenstander flyr gjennom lufta, og programleder lar seg også lurer av alt dette? Anonymkode: 20dd5...70d 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #19 Skrevet 26. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ingen av de som er med i programmet, hverken klarsynte, privatpersoner eller programleder bløffer med vilje. De klarsynte lurer seg selv ved å tro at de er klarsynte, deltagerne lurer seg selv med å tro at gjenstander flyr gjennom lufta, og programleder lar seg også lurer av alt dette? Anonymkode: 20dd5...70d Om programleder reellt tror på dette eller ser på dette som en måte å få lettjente penger på vet man jo ikke. Dette er jo også noe man heller ikke vet når det gjelder healere og klarsynte. Noen er nok overbevist over at de har evner, men man kan ikke utelukke at det er noen som er ganske kyniske. Anonymkode: 9ede6...cdd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #20 Skrevet 26. september 2017 Ser på det mest for underholdningens del, og prøve å finne naturlige forklaringer, samtidig som det er artig når de "synske" treffer. Jeg syns Lilly Bendriss er den mest treffsikre av de alle... og også hun som gir mest underholdning for penga. Herlig dame hu der... Anonymkode: 73a21...fed 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå