Poppsilopp Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 (endret) Hva måtte du gjennom? Jeg skal i gang med fryseforsøk denne syklusen. Skal begynne på Letrozol om to dager (syklus dag 2). Og ultralyd på dag 11 eller 12. Hvilke hensyn måtte du ta? Når hadde du innsett? Når fikk du vite om embryoet overlevde opptingingen? Hvor mange embryoer hadde du på frys? Hvordan gikk det? Endret 24. september 2017 av Poppsilopp
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Jeg var gjennom to fryseforsøk i vår. Jeg gikk også på letrozol/femar i 5 dager, tror jeg begynte på syklusdag 3. På kontrollen på dag 12 var det begge gangene en dominerende follikel på 18-19 mm og livmorslimhinne på ca 7 mm. Jeg testet for eggløsning selv, og eggløsningstesten ble positiv 1-2 dager etter kontrollen. Etter positiv eggløsningstest, ringte jeg klinikken og avtalte tid for innsett. Begge mine embryo var blastocyster, så da skulle innsettet være akkurat 5 dager etter selve eggløsningsdagen. På dagen for innsettet ringte embryologen et par timer før den oppsatte timen min. Det var noen nervepirrende morgener husker jeg. Jeg hadde to embryo på frys, og begge overlevde opptiningen. Jeg ble ikke gravid på første forsøket, men på det andre satt den. Nå er jeg snart halvveis i svangerskapet. Jeg jobbet fullt, trente som vanlig og levde i det hele tatt livet som vanlig under begge fryseforsøkene. Etter råd fra klinikken tok jeg lutinus som støttemedisin etter innsettet begge gangene, og jeg kuttet så klart helt ut alkohol, spekemat osv. i rugetiden. Men ellers prøvde jeg å opprettholde en normal hverdag. Etter mange mislykkede ferskforsøk opplevde jeg fryseforsøk som fantastisk; så mye mer skånsomt for kroppen! Og best av alt: Jeg ble endelig gravid Anonymkode: b15c1...105
Poppsilopp Skrevet 24. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var gjennom to fryseforsøk i vår. Jeg gikk også på letrozol/femar i 5 dager, tror jeg begynte på syklusdag 3. På kontrollen på dag 12 var det begge gangene en dominerende follikel på 18-19 mm og livmorslimhinne på ca 7 mm. Jeg testet for eggløsning selv, og eggløsningstesten ble positiv 1-2 dager etter kontrollen. Etter positiv eggløsningstest, ringte jeg klinikken og avtalte tid for innsett. Begge mine embryo var blastocyster, så da skulle innsettet være akkurat 5 dager etter selve eggløsningsdagen. På dagen for innsettet ringte embryologen et par timer før den oppsatte timen min. Det var noen nervepirrende morgener husker jeg. Jeg hadde to embryo på frys, og begge overlevde opptiningen. Jeg ble ikke gravid på første forsøket, men på det andre satt den. Nå er jeg snart halvveis i svangerskapet. Jeg jobbet fullt, trente som vanlig og levde i det hele tatt livet som vanlig under begge fryseforsøkene. Etter råd fra klinikken tok jeg lutinus som støttemedisin etter innsettet begge gangene, og jeg kuttet så klart helt ut alkohol, spekemat osv. i rugetiden. Men ellers prøvde jeg å opprettholde en normal hverdag. Etter mange mislykkede ferskforsøk opplevde jeg fryseforsøk som fantastisk; så mye mer skånsomt for kroppen! Og best av alt: Jeg ble endelig gravid Anonymkode: b15c1...105 Gratulerer så mye med graviditeten! Er det første? Takk for svar! Jeg har fått skrevet ut ovitrelle, så jeg skal sikkert ikke vente på at EL kommer selv. Jeg har ikke tenkt på det med at innsett må vente til så langt embryoet er kommet. Her ble de satt inn på dag 3, så da må jeg vel vente 3 dager. Vi har kun ett embryo på frys, så det er jo en sjanse for at det ikke overlever opptiningen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 Hadde styrt syklus så gikk på en eller annen form for medisin i forkant (rart hvor fort man glemmer) for å forhindre eggløsning mener jeg det var. Måtte og sjekke at jeg ikke hadde noen eggsekker på vei til modning, blei besten avbrutt pga en for stor sekk men den slutta heldigvis å vokse. Ingen eggløsningssprøyte Gikk så på progesteronstøtte i vaginale kapsler og fortsatte på den medisinen jeg tok for å forhindre eggløsning. Fikk telefon om morgenen om egget overlevde. Satte inn, fortsatte med progesteron. Positiv test 5 dager etter (ingen eggløsningssprøyte innabords) og fortsatte på medisiner frem til uke 10 ca Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg håpa å få i naturlig syklys. Blei ekstremt trøtt og vimsete av progesteronen. Anonymkode: 17c8e...f03
Tingelling Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Bed egguttak ble 4 fryst.siden ferskforsøket ikke gikk,satt vi inn et fryst.her ble jeg gravid. ved søskenforsøk hadde vi 3 blasocyster igjen,1.innsett i juni gikk ikke.Da var det kun lutinus for å bedre innemiljøet. forsøket i september ble avbrutt på grunn av tynn slimhinne,og legen ville ikke laste bort en dyrbar blasocyst. fikk mensen idag,og forhåpentligvis innsett av blasocyst 2/3 om 18 dager🤞🏻 Går ikke på hormoner denne måneden heller,men skal begynne på det for å få tykkere slimhinne hvis det ikke går på dette forsøker.Samtidig prøver jeg å gå ned i vekt nå for jeg trur det var det som gjorde utslaget for meg sist gang.
Poppsilopp Skrevet 25. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2017 Takk for svar dere! I morgen begynner jeg på medisin. Skal begynne å ta EL-tester dag 11. Hvis jeg ikke får eggløsning av meg selv så skal jeg ta Ovitrelle, skal ha UL dag 15. Skjønner ikke helt det med eggløsning og fryseforsøk. Skal man, ha EL før innsett?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 Det er 11 år siden jeg hadde fryseforsøk, så jeg husker ikke helt medisineringen. Men gikk ihvertfall på hormoner i forkant. Mener det var østrogen? Gikk ihvertfall på progesteronkapsler som skulle settes inn vaginalt. Sleit så mye med de trill runde kapslene. Det husker jeg. Det var et uregistrert preparat. Hadde tre egg på frys, to ble satt inn. Ble ikke gravid. Anonymkode: 807d0...111
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #8 Skrevet 25. september 2017 22 timer siden, Poppsilopp skrev: Gratulerer så mye med graviditeten! Er det første? Takk for svar! Jeg har fått skrevet ut ovitrelle, så jeg skal sikkert ikke vente på at EL kommer selv. Jeg har ikke tenkt på det med at innsett må vente til så langt embryoet er kommet. Her ble de satt inn på dag 3, så da må jeg vel vente 3 dager. Vi har kun ett embryo på frys, så det er jo en sjanse for at det ikke overlever opptiningen. Nei, dette er min andre. Med første barnet lyktes vi på første ferskforsøk. Denne gangen måtte det fire ferskforsøk og to fryseforsøk til før jeg ble gravid igjen. Sjansen for at embryoet skal overleve opptiningen er ganske stor. For blastocyster er den rundt 90-95 % sier klinikken min, og litt mindre for to- og tredagers egg. 16 minutter siden, Poppsilopp skrev: Takk for svar dere! I morgen begynner jeg på medisin. Skal begynne å ta EL-tester dag 11. Hvis jeg ikke får eggløsning av meg selv så skal jeg ta Ovitrelle, skal ha UL dag 15. Skjønner ikke helt det med eggløsning og fryseforsøk. Skal man, ha EL før innsett? Ja, ved frys i naturlig syklus skal man ha eggløsning før innsett. Så skal embryoet inn på riktig tidspunktet etter eggløsningsdagen. Dersom ditt embryo ble dyrket i 3 dager før det ble frosset, skal det inn på dag 3 etter eggløsning. Tanken er at kroppens egne hormoner nå skal gjøre hele jobben selv, og da må det være en eggløsning i forkant av innsettet. Anonymkode: b15c1...105
LoveTrain Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 Jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus i juni. Gikk ikke på medisiner i forkant, men testet for EL fra dag 11 hvis jeg husker rett. Fikk positiv test, og innsett av 3-dagers egg, fire dager etter positiv test (3dg etter antatt eggløsning). Hadde en ultralyd på dag 12 eller 13 for å sjekke slimhinnen og at eggløsning var i anmarsj. Brukte Lutinus som støttebehandling, selv om legen mente det sikkert gikk greit uten, men jeg måtte føle at jeg gjorde noe aktivt for å få det til Er nå i uke 17❤️ Fikk vite at det hadde overlevd tining når jeg kom inn på klinikken, men de hadde sikkert ringt meg litt før hvis ikke det hadde gått. Vi har to stk igjen på frys. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå