Gå til innhold

Postoppkrav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger klær på Finn, og har hørt at det beste er å sende med postoppkrav (selger dyre kjoler). Jeg aner ikke hva dette er!! Kan noen forklare steg for steg hvordan jeg gjør dette? Har ikke så mye erfaring med å sende ting per post. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener de det er best? Kjøper kan la være å hente pakken, så må du betale dyr frakt tilbake igjen også. Det vanligste er vel å ta betaling for varen + porto på forhånd, så sende vanlig pakke med sporing.

Anonymkode: 9d0b2...b3c

Skrevet

Postoppkrav er smart mener nå jeg. Jeg har både kjøpt og solgt - da ved at kjøper overfører penger først, og når pengene er kommet inn sendes pakken. Jeg vet jo at jeg er til å stole på, men du vet aldri 100% som kjøper om selgeren er pålitelig. Jeg har heldigvis vært heldig, og hvis jeg kjøper noe dyrere spør jeg om Facebook og evt. andre sosiale medier. Jeg har også brukt postoppkrav - hvorfor skulle ikke kjøperen hente pakken? Hvis kjøper er seriøs(noe som ikke bør være så vanskelig å finne ut av), henter han/hun såklart pakken. Det er også trygt for både kjøper og selger.

Betalingsgaranti er jeg ikke kjent med - de ulike nettsidene hvor man kan selge klær tar noe betalt for dette mener jeg, og derfor er det kanskje ikke like attraktivt for alle, da man såklart ønsker å holde kostnadene nede. Ellers tenker jeg at også denne løsningen sikkert er lur.

Anonymkode: c2ccf...80e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...